Onkos kukaan laittanut b6:een lisävaloja keulalle? Kiinnostaisi tuollainen http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2573 kiinnitysarja jolla saisi valot kiinni maskiin. Saisi myös tukiraudat asennettua kun valot nousee pellin mukana. Toinen vaihtoehto asentaa kilven taakse kiinnitysrauta mutta miten tukiraudat? Onko kokemuksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 lisävalot
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mauno Näytä viestiOnkos kukaan laittanut b6:een lisävaloja keulalle? Kiinnostaisi tuollainen http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2573 kiinnitysarja jolla saisi valot kiinni maskiin. Saisi myös tukiraudat asennettua kun valot nousee pellin mukana. Toinen vaihtoehto asentaa kilven taakse kiinnitysrauta mutta miten tukiraudat? Onko kokemuksia?
Comment
-
Toisessa autossa on juuri tuo teline kilven takana mutta maski ei nouse pellin mukana. Onko se vähän typerä alkaa availemaan ruuveja kuitenkin tukiraudoista kun pellin avaa? Toisaalta mietin taas että jos valot on kiinni pellissä niin onko kuinka tukeva asennus vai väriseekö valot ajaessa?
Comment
-
Siinä rekisterikilven takana on se puskurin alumiininen törmäyspalkki mihin ainakin mulla oli porattu rekisterikilven ruuvitkin kiinni. Siihen luulis saavan ainakin sen kilvenalustelineen vähintäänkin tukevasti ruuveilla kiinni puskurin lävitse. Voisko ne lisävalot olla kilven alapuolella, niinkuin täällä on joku kuva ollut esillä?
Comment
-
Olisiko se referenssi tuo 25 kun ei valossa muita järkevän oloisia lukuja ole. Voipi olla että kallistuu kuitenkin tuon kilven taakse asennuksen kannalle että saa valot vähän alemmas. Mietin josko laittaisi nuo x-vision dominaattorit, vissiin olisi ihan hyvät valot ja referenssi 20. Pysyisi vielä jopa laillisena. Löytyi myös tälläiset tukiraudat. http://www.ojanpera.net/index.php?si...oteryhmaid=100 On vaan niin huono kuva että ei oikein saa selkoa systeemistä.
Comment
-
Onko se vähän typerä alkaa availemaan ruuveja kuitenkin tukiraudoista kun pellin avaa?
Eikös sitä suurinta sallittua referenssilukua vähä aika sitten nostettu 75:stä 100 vaimitenseoli? Voi ostella huoletta vähän suuremmilla lukemilla olevat ämpärit.
Comment
-
Omassa b6 oli hellan n.100mm lisävalot rekisterikilpi telineellä. Eli teline tuli kiinni kilven taakse puskuriin ja 2x5mm reikää johdoille. Eli poispurettuna ei edes huomaa että on ollut lisävalot, purin tietenkin tarpeettomana pois keulaa rumentamasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiVoi kait se jostain tuntua typerältä, mutta eipä sitä konepeltiä yleensä tarvii kovin usein availla, ja 2 kpl ruuveja ei nyt kauheasti sitä aikaa vie.
Comment
-
Toimii ehkä sen yhden kerran tukitangot maskissa. Sitten unohtuu ja vetää niskat nurin valoilta, kun avaa konepellin ja unohtaa irroittaa tangot. Kiva niitä valoja sitten suuntailla uudelleen. Ja miten tulee talvella katseltua öljyjä/nesteitä, kun konepelti on ruuvattu kiinni. Tukee valojen takaata alaspäin, jos ei muuta paikkaa ole.
Heitin itse sillä kilpitelineelläkin vesilintua, kun ei ainakaan Volvoon saanut sitä tarpeeksi tukevasti kiinni, vaikka itse teline oli paksua tavaraa. Tai olisi sen saanut, jos olisi läpipulteilla litistänyt muovipuskurin telineen ja puskuripalkin väliin.
Comment
-
Tässä mun HELLA COMET 500 viritys. En tosin tarvitse ylätukea, kun sen verran pienet valot. Ei värise. Tuo kiinnike on Oinoselta. Tarkoitettu nimenomaan B6 seen. Valoteho oli positiivinen yllätys! Ei välttämättä tarvitse "ämpärin kansia" jos niistä ei tykkää, tai rahat ei riitä! :)
Comment
-
-
Tänään laittelin itellekkiin Hellan FF 200 ja telineeksi tuli motonetistä 9€ rekkarikilven taakse. Asennus oli johtuu helppo, vähän piti pähkäillä tuon releen kanssa ja että mistä ryöstää ohjaus valoille niin että toimii normi valokatkaisijasta. Kuvia en tajunnu ottaa, mut otan huomenna. Myös yksi juttu jäi vaivaamaan, et asennuksessa olisi pitäny kääntää se valon omatuki toisinpäin niin ei jäisi niin ulos puskurista.
Comment
-
-
Perjantaina sain tietää, että en voikkaan laittaa autoon lisävaloja. Kuulemma referenssi luku olis 120 eikä 80 niinkuin luulin.
Comment
-
Nii mikäköhän referenssi ois 120? Auton omat + lisäpitkät ilmeisesti?
Suurin sallittu yhteenlaskettu referenssi kaikille tuikuille auton keulalla on se 100. Voihan tietysti tehdä niinkin, että tekee vaihtokytkimellä kytkennän, että palaa joko auton omat, tai lisäpitkät, mutta eivät samaan aikaan.
Tarkkaan en kyseiseen (ilmeisesti profiilin) kulkineeseen osaa sanoa auton omien pitkien referenssejä, mutta hihasta heitettynä 25-35 välillä.
Edit: toisekseen voi miettiä referenssiluvun suuruutta. Onko mitään järkeä laittaa keulalle lisävaloja joissa referenssiä esim 45/kpl. Tällöin valokuvio olisi suhteellisen pistemäinen, eikä monessakaan tilanteessa mitenkään järkevä.
Itsellä Hellan 1000ff x2 37,5 referensseillä ja noitakin on jo suhteellisen ikävä kohdistella, eikä etelän moottoriteillä kehtaa paljoa käyttää pitkähkön kantaman vuoksi.
Paljon mieluummin ottaisin jotkut ref 20 valot ja enemmän hajavaloa lähemmäs, kuitenkin sisäinen Sulo Vilen joskus pääsi iskemään.
Comment
Comment