Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s6 -97 c4 xenonit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s6 -97 c4 xenonit

    moroo...

    audissa (-97 s6) on xsenonit, mikä on uutta. entisissä autossa on aina olleet perus polttimot. mikähän lie kun kummatkin syttyy mutta toinen sammuu hetken päästä ja valon merkkivalo syttyy taululle. onkohan poltin menossa vai joku muu vika ?

  • #2
    Onko orkkis vai jälkiasennus xenonit? Mikäli orkkis, niin vaivan korjaus maksaa liki tonnin / kpl.

    Comment


    • #3
      Kuulostaa, että lämpölaajeneminen katkaisee jonkin yhteyden polttimossa tai ballastissa, jotka ovat integroitu yhteen vanhoissa malleissa. KALLISTA... jos alkuperäinen.

      Comment


      • #4
        Ei polttimo ja ballasti ole integroitu yhteen C4:en alkuperäis xenonissa, osia ei vaan myydä erikseen vaan joutuu vaihtamaan kaikki kerralla jos/kun esim. polttimolla tulee tunnit täyteen.

        Comment


        • #5
          ok, olen ymmärtänyt sitten väärin.

          Comment


          • #6
            Ei ole integroituna ei, mutta eipä ole C4 kopassa mikään stanu polttimo, eikä ballasti....

            Pidä umpion lasit alkuperäisinä (tai maksa 110€/kpl uusista) ja ota vaikkapa halogeeni umpiot (ja vaihda lasit). Jos siis ovat otteelle jo merkattuina.

            Comment


            • #7
              Orkkispaketin modaus tarvikepolttimelle ei ole mikään tekemätön juttu BTDT. Kun sen valukopan purkaa ja riehuu sisältä ne kumimassat veks niin siellä on valmis paikka ja ohjuri jolla saa ihan tavan tarvikepolttimon kiinni. Ballastin paikka löytyy umpion ulkopuolelta helposti. Plussaan tein viime kesänä tuollaisen modin kun ei kiinnostanut muuten ehjiä umpioita vaihtaa.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                Ei ole integroituna ei, mutta eipä ole C4 kopassa mikään stanu polttimo, eikä ballasti....

                Pidä umpion lasit alkuperäisinä (tai maksa 110€/kpl uusista) ja ota vaikkapa halogeeni umpiot (ja vaihda lasit). Jos siis ovat otteelle jo merkattuina.
                Lisävarustelista joka on tulostettu runkonumeron perusteella riittää leimakonttorilla vaikka umpionlasit ei ole xenon merkittyjä kun autossa (UrS4) on orkkis xenonit. UrS4:een ei taida olla edes olemassa xenon merkittyjä ja -hyväksyttyjä laseja? Näin väittivät espoon AC:llä kun kyselin lasien perään aikoinaan kun tuli leimalla hylky xenon-lasikoodin puuttesta. UrS6:een löytyy kylläkin.

                Comment


                • #9
                  Olen joskus ennenkin tämän kertonut mutta pari kesää sitten meni leimalla varmaan tunti aikaa kun kolme katsuria raapii päätä ässän vieressä. "Valokuvio on kyllä tosi hyvä, mutta kun ei oo niitä merkintöjä", "Hyvät on valot juu, mutta kun ei oo niitä merkintöjä", "Merkintöjä pitää olla" Sormet korviin ja LAALAALAALAA meiningillä.

                  Sitten kun se penaalin terävin kynä näki umpion päällä vanhan hapertuneen saksankielisen varoitustarran jossa iso huutomerkki ja teksti 'Warnung! Hoghspannung' niin sitten kelpasi. Saivat siis syyn perääntyä kun ei ilmeisesti enää muuten kehdannut. Ei sitä ennen auttanut vaikka kerroin että samalla asemalla olen saman auton katsastanut samoilla lampuilla jo kolmatta vuotta. Kerroin myös että kyseistä autoa ei edes ole ikinä valmistettu halogeenivaloilla vaan kyseessä on automalli joka on yksi ensimmäisiä kaasupurkausvaloilla valmistettuja ever josta syystä yleisiä merkintöjä ei vielä valmistushetkellä ole edes ollut olemassa.

                  Vaihtui konttori sen episodin jälkeen eikä ole tarvinnut enempää säätää. Autossa on edelleen samat tehtaan 15 vuotta sitten asentamat umpiot. Eikä niissä vieläkään ole niitä merkintöjä.

                  Comment


                  • #10
                    C4 kopan xenon umpioissa ei ole tosiaan D merkintöjä, mitenkä edes olisi, kun valot on hyväksytetty 1993 ja säädökset xenoneille on saaneet e-leiman vasta 1998 syyskuussa...

                    C4 kopan xenon laseissa on sen takia 2 eri hyväksyntänumeroa, joista toinen on xenoneita varten.

                    Se, että eivät AC:llä löydä varaosanumeroa "satkukopalle" ei ole mikään ihme.... ne kun siis tosiaan löytyvät 100 quattron alta ;) Omat lasini olen Audicenteristä ostanut, 4A0941115H vasen ja 4A0941116H oikea (lisätietona etkassa lukee Halogen, mutta xenon lasit siltä tulee).

                    Comment


                    • #11
                      ... alkuperäiset xsenonit, eli mikä siinä valossa sitten voi olla vikana. poltin menossa vai ?

                      Comment


                      • #12
                        Tai ballasti. Yleensä polttimen meno näkyy valon punertavana sävynä ja siinä että vaatii muutaman yrityksen että syttyy. Jos kuitenkin laakista syttyy ja kohta sammuu niin tuskin on polttimossa vika. Tämähän on tietysti täysin triviaalia jos kyseessä orkkispaketti johon polttimoa ei kuitenkaan käytännössä voi erikseen vaihtaa.

                        Comment


                        • #13
                          Joskus vuosia sitten netistä löysin ohjeet tuon polttimon vaihdolle, silloin taisi tulla ongelmaksi tuon uuden polttimon löytäminen ja homma jäi siihen.

                          Comment


                          • #14
                            On se vaihdettavissa. Alkuperäinen koppa on niitattu kiinni eli avaaminen tapahtuu rautasahalla tai porakoneella. Vaihtopolttimot orkkisballastien kaveriksi saa muistaakseni noin 80-90€ kappale. Sillä rahalla saa jo hyvälaatuisen jälkiasennussarjan, varsinkin kun ne 15 vuotta vanhat ballastit eivät voi enää kovin pitkään kestää. Erittäin pitkäikäisiä ne tosin ovat kun mietin että 2011 vuonna vaihdoin omasta -97 ässästä orkkisosaa pois. 14 vuotta ja reilusti yli 200tkm kuitenkin alla eli käyttötunteja oli varmasti paljon takana.

                            Comment

                            Working...
                            X