Onko kenelläkään antaa vinkkiä kuinka saisi Allroad TDI -03 jarrut kuntoon??
Vika 1:
Jarrutusteho oli olematon ja poljin painui pikkuhiljaa pohjaan kun piti hetken kenkää pedaalin päällä... Huollossa vaihdettiin jarrupääsylinteri ja tarkastettiin alipainepumppu (ei vikaa). Samalla vaihdettiin etulevyt ja palat ja ilmailtiin niin että vika ei pitäisi olla ainakaan siellä. Ei auttanut käytännössä mitään, eli turha kuvitella että saisi tarvittaessa tehtyä hätäjarrutuksen. Pysähtyy sitten aikanaan kun kun tarpeeksi jaksaa polkea. Ei anna mitään vikakoodia, mutta n. joka toisella ajokerralla tauluun syttyy Esp:n, ABS:n ja ilmajousituksen valot samaan aikaan. Korjaantuu usein sammuttamalla auto ja starttaamalla uudestaan.
Vika 2: Ilma-alustaa kun pitää matalimmalla ja jättää auton parkkiin hetkeksi, niin pelkääjän puolen etukulma laskee ihan maihin. Auton kun käynnistää, niin palaa normaaliksi ja toimii ns. moitteettomasti. Jos alustaa pitää korkeammilla tasoilla ja jättää parkkiin, niin vastaavaa ei tapahdu vaan pysyy ns. ryhdissä. Voiko siellä olla esim joku venttiili joka päästää ilmat pois matalimassa asennossa jostain syystä ja voiko edellämainitut viat olla yhteydessä keskenään?? Onko tietoa?
Nämä kun antaa Audicenterin setien hoitoon niin varmuudella on vaihdettu kaikkien kulmien ilmapussit, kompurat ja jarrujärjestelmät kokonaisuudessaan ja taas maksaa omaisuuksia... Eli jos saisi vinkkiä kuinka välttää konkurssi niin olisin otettu, kiitos!
Vika 1:
Jarrutusteho oli olematon ja poljin painui pikkuhiljaa pohjaan kun piti hetken kenkää pedaalin päällä... Huollossa vaihdettiin jarrupääsylinteri ja tarkastettiin alipainepumppu (ei vikaa). Samalla vaihdettiin etulevyt ja palat ja ilmailtiin niin että vika ei pitäisi olla ainakaan siellä. Ei auttanut käytännössä mitään, eli turha kuvitella että saisi tarvittaessa tehtyä hätäjarrutuksen. Pysähtyy sitten aikanaan kun kun tarpeeksi jaksaa polkea. Ei anna mitään vikakoodia, mutta n. joka toisella ajokerralla tauluun syttyy Esp:n, ABS:n ja ilmajousituksen valot samaan aikaan. Korjaantuu usein sammuttamalla auto ja starttaamalla uudestaan.
Vika 2: Ilma-alustaa kun pitää matalimmalla ja jättää auton parkkiin hetkeksi, niin pelkääjän puolen etukulma laskee ihan maihin. Auton kun käynnistää, niin palaa normaaliksi ja toimii ns. moitteettomasti. Jos alustaa pitää korkeammilla tasoilla ja jättää parkkiin, niin vastaavaa ei tapahdu vaan pysyy ns. ryhdissä. Voiko siellä olla esim joku venttiili joka päästää ilmat pois matalimassa asennossa jostain syystä ja voiko edellämainitut viat olla yhteydessä keskenään?? Onko tietoa?
Nämä kun antaa Audicenterin setien hoitoon niin varmuudella on vaihdettu kaikkien kulmien ilmapussit, kompurat ja jarrujärjestelmät kokonaisuudessaan ja taas maksaa omaisuuksia... Eli jos saisi vinkkiä kuinka välttää konkurssi niin olisin otettu, kiitos!
Comment