Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100, C4 konepellin säätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100, C4 konepellin säätö

    Mistä ihmeestä säädetään satkun c4 konepellin "korkeutta"?
    Apparin puolelta on noussut n. 5mm korkeammalle lokasuojan linjasta, siis sieltä tuulilasin päästä ja pelti muuten hyvin pelittää.

    Ei oo kolaroitu, mutta samalla se pitkittäislinjakin heittää hieman verrattuna lokasuojaan, mutta johtunee juuri tuosta korkeuserosta.

    Ps. loksu on ihan kohillaan ja saranapaketista en oikein säätöä löytäny, tai sitten en vaan tajunnu.

    Haynesin manuaalista ei ollu apua.

  • #2
    Konepellissä on ne jousitapit joista voi säätää korkeutta.

    Comment


    • #3
      Joo kyllä, mutta ongelma onkin tässätapauksessa siellä tuulilasin vasemman nurkan tienoilla, siis sieltä noussut sen saranan kohdalta muutamia millejä.

      Edestä istuu ihan hyvin, mutta sieltä takaa potäis saada hieman laskettua vasenta kulmaa.

      Edit laitan tähän kuvat, niin ymmärtänette ongelmani;)
      Attached Files
      Viimeksi muokannut kapaz; 31.5.2012, 17:13. Perustelu: kuvia

      Comment


      • #4
        No, koittelimpa sitten ilman neuvoja säädellä ja pelti jäi jumiin eikä enää auennu.

        Meinas iskee paniikki, mutta pikkupropaamisella sain kuitenkin toimimaan.
        Siis tietotaito tai ymmärrys ei vieläkään anna selvää kuvaa, miten tuon ongelman korjaisin.

        Mielellään vastaanottaisin vastaavasta operaatiosta kokemuksia, jos jollain olis.

        Luulen vahvasti kuitenkin, että pitäiskai sen jollain opilla asettua kohilleen?

        Comment


        • #5
          Ihan näyttäisi siltä kuin siellä välissä olisi jotain ylimääräistä kanittamassa tuota nurkkaa ylöspäin, kuten esim. joku unohtunut työkalu, brandy pullo, kultaharkko tai tms. perinteinen ropaamisessa käytetty apuväline.

          Mutta lienet sen jo todennut ettei siellä ainakaan enää ole. Olisiko tuo kuitenkin voinut syntyä sillätavalla, että peltiä sulkiessa on ollut jotain ylimääräistä välissä ja siellä on sitten vääntynyt paikat vähän väärään asentoon? Ei kyllä itselleni ainakaan tule ihan heti mieleen mitään säätyvää kohtaa satkussa tulipellin päässä. Jos siellä ei ole mitään joka "kantaisi" niin kyllä melkein väittäisin, että siellä on nyt metalli vaihtanut muotoaan jostain kohtaa.

          Comment


          • #6
            Just toveri kertoi että peltiä sulkiessaan jonkun jäämurikan jääneen pellin väliin, mutta ihmetyttää suuresti, miten se vääntelis saranarautoja senverran tuhdilta nuo saranaosat vaikuttais. (pelti kuiteskin on ihan ehjä)

            Mittailinkin n. mittanauhalla olisko jokin paikka vääntyny siellä lasin luona, mutta kaikki näyttäs olevan ok.

            Mystistä? Tai omaa tyhmyyttä:)

            Edit: oli se pelti kuitenkin hieman sinne kuskinpuoleenpäin vinossa, huomasin kun lampuista mittailin, mutta sen sivusuunnan sain jollaintavalla kuitenkin kohilleen, tuo korkeus ero vaan askarruttaa, mutta eiköhän siihen joku lääkkeen keksi.
            Viimeksi muokannut kapaz; 4.6.2012, 17:43.

            Comment


            • #7
              Lääke? :D

              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=zBsPFI--muo[/ame]

              Comment


              • #8
                Toki tuo hauska oli, mutta jotenkin hampaita ei vaan naurata, syytä tutkitaan edelleen vakavissamielin.

                Comment


                • #9
                  Et ole kokeillut varovasti painella kyseistä kulmaa alespäin takaisin kohdillee, sillä tuommoisen raon aikaan saamiseksi ei ole oltava edes silmän nähtävää heittoa sarana mekanismissa.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä on tullu paineltua reippaastikkin, mutta eipä auta.

                    Comment


                    • #11
                      Ihan näyttäisi siltä kuin siellä välissä olisi jotain ylimääräistä kanittamassa tuota nurkkaa ylöspäin, kuten esim. joku unohtunut työkalu, brandy pullo, kultaharkko tai tms. perinteinen ropaamisessa käytetty apuväline.
                      +1 brandy potulle

                      Comment


                      • #12
                        Tuopa auttoikin paljon tämän probleeman eteenpäin viemisessä, jospa hyvinkin olisi jäänyt, niin edes hieman lohduttaisi.
                        Viimeksi muokannut kapaz; 6.6.2012, 08:01.

                        Comment


                        • #13
                          Katselin tuota omasta satkustani (joka on hallilla konepelti irti) Saranahan menee lokasuojan alle jolloin kiinnityskohdan mahdollinen vääntyminen ei näy suoraan. Mitään korkeussäätöä tuossa ei mielestäni ole (pelkät kuusiokolopultit). Katselin sitten vielä vieressä olevasta B4:sesta missä samanlainen kiinnitys ja lokari purettu- yllättävän ohutta peltiä käytetty korissa tuon saranan kiinnityspisteen kohdalla. Tuossa autossa oli tullut pusu konepeltiin ja pelkääjänpuolella oli selvästi vääntynyt/noussut ylöspäin saranan kiinnityskohta.
                          Tämän perusteella ongelmasi ratkaisu vaatisi konepellin irroittamisen sekä lokarin poistamisen tieltä jotta tuohon kiinnityskohtaan pääsee käsiksi?

                          Comment


                          • #14
                            Samaan tulokseen olen päätynyt kuin Benkku. En kuollaksenikaan muista, onko siellä lokasuojan alla säätö. Toisaalta kyllä pitäisi muistaa, jos siellä olisi kun noita on tullut väänneltyä enemmänkin. Hämärä keissi, mutta veikkaisin Brandya.

                            Comment


                            • #15
                              No hyvin hyvin vanha aihe, mutta nostellaan. Tuossa eilen näytin naapurinmetallimiehelle tuota ongelmaa ja tuumas, onko päivänpäälle? Mie siihen jotta ei.

                              Lomatkun alakaa, niin lupas tuossa HD poikien tiloissa ottaa loksun ja sisäloksun irti ja hieman modata.
                              Sen vaan tuumasi, että joku lauantai-ilta ja kävellen sitten tuolta moottoripyörämiesten tallilta pois. (800 metriä matkaa)

                              Ei kuulema muuten, mutta joku sidukka pitäis napata ja meikän ne maksaa;)), Ilomielin.

                              Comment

                              Working...
                              X