Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 valojen korkeussäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 valojen korkeussäätö

    Audi 100 2,5 tDi Avant -93
    Katsastusmies huomasi ettei toisen puolen valon ,korkeudensäätö, toimi.
    Niinpä hain motonetistä uuden korkeudensäätö moottorin, muttei auttanu.
    Virrat tulee molemmille puolille samalla lailla, mutta moottori ei toimi
    kuin toisella puolen. Minulla pitää vissiin luovuttaa, vai olisiko jollai vielä
    vihjettä mitä vois kokeilla.Lisäksi jos sais vihjettä, että mille pajalle
    kannattais viedä täällä pääkaupunkiseudulla, jossa sen sais toimimaan ?

  • #2
    itellä samaa murhetta paitsi ettei kummallekkaan töpselille tule mitään virtasta...

    Comment


    • #3
      Tuon ikäisessä autossa tuon korkeuden säädön ei tartte toimia. Joskus -95 tai -96 muistaakseni tuli vaatimuksiin.

      Ainakaan täälläpäin konttorilla eivät sano mitään noista epäkuntoisesta korkeudensäädöstä vanhemman auton kanssa.

      Comment


      • #4
        Voi paska... eli kun mulla on autossani sähkökorkeussääteiset valot niin molempien pitää olla toiminnassa, eikä vaan riitä että ne on kohdistettu oikein?

        No sitten jatko kysymys. Kuinka helppo se moottori on vaihtaa umpiosta toiseen? Eli toinen on manuaali ja toinen sähkö. Voiko sitä moottoria siirtää sieltä ehjänä. Molemmat on muuten ihan samanlaisia.

        Comment


        • #5
          Jos ne on oikein kohdistettu, niin pitäisipä kelvata. Jos epäilet, niin ota se säätönappi keskikonsolista kokonaan pois, niin ei inssi ihmettele sitä. Ja voitpa sanoa, että katsos kirjasta tartteeko tän ikäisessä olla.

          Taitaa siihen tavalliseen umpiion käydä se säätömoottori. Omaan 20v:n pitäisi nuo säätömoottorit laittaa paikoilleen... eli tutkinnan alla täällä vielä toistaiseksi.

          Comment


          • #6
            Okei.. katoin vähän et jos ton lasin vaihtas tohon vanhaan vaan ku sen takia vaihdoin umpion. Mutta taitaa olla mahdoton prosessi. Niitit eka auki porata ja ottaa lasi irti ja saada vielä ehjänä takas. Onko kukaan tehny tämmöstä hommaa?

            Comment


            • #7
              Vasta 14.6.1995 jälkeen käyttöönotetussa autossa pitää olla sähköiset säätimet. Nappaat toiseltakin puolelta säätimen johdon irti tai korkeussäätimen johdon, niin ei kellään ole mitään sanomista. Itse säädinnamikka saa olla paikoillaan.

              Comment


              • #8
                Minullakaan ei toimi tuo sähkösäätö ollenkaan. Ei kummallakaan puolella. Namikan vaihdoin keskikonsolista, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Saattaapi minun tapauksessa olla ettei sähkö tule namikkaan asti ollenkaan kun kumpaankaan namikkaan ei valo syty ollenkaan. Mutta enpä ole jaksanut tuota tutkia tarkemmin.

                Katsastusinssi ei sanonut siitä yhtään mitään, vaikka minulla tuo on käyttöönotettu -96. Ei tainnut edes kokeilla että toimiko se. Tarkasti vaan että ajovalot on suunnattu oikein. Tosin ei se niistäkään sanonut mitään vaikka toiselta puolelta ne on mielestäni hieman liian korkealla ja säätöjuttu on jotenkin jumissa niin sitä ei helposti saa säädettyä.

                Comment


                • #9
                  Onnistuukohan se, jos syksyllä katsastukseen vietäessä nappaan johdot irti ja säädän korkeuden oikeaksi. Sehän kun tosiaankaa ei ole näin vanhassa pakollinen varuste vaikka viimeksi katsastusmies teki merkinnän rekisteriotteeseen. Joskus muistelen lukeneeni että tällaiset lisävarusteet pitää toimia kun se on kerran asennettu autoon.

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin tuolla meidän taloyhteisön huoltomiehellä oli ongelmia lampunpesureitten kanssa, ja kuulema aikalailla hintava korjata. (toinen toimi toinen ei).
                    Kyseineissä vuosimallissa nuo ei olleet pakolliset.

                    Katsastuksessa tuomio oli, jotta molemmat toimii, tai sitten molemmat pitää tehdä toimimattomiksi.
                    Vuosimallia en muista, mutta kyseessä oli ford. (kirjoitin uhalla pienellä)

                    Comment


                    • #11
                      koillismaalainen: teet niinkun aikaisemmin neuvoin. Sanot, notta katsos kirjaa, onko pakolliset tässä vuosimallissa. Tosin ota molemmat käytöstäpois.

                      Comment


                      • #12
                        Vein kuitenkin auton Keravan Autosähköön ja siellä löytyi vika.Virta tuli moottorille tulevaan liittimeen
                        oikein, mutta kun johdot oli väärässä järjestyksessä. Onkohan vika ollut jo tehtaalta tullessa, sillä
                        kukapa niitä johtoja olisi vaihdellu. Katsastusmies ei vain aiemmin ole kokeillut korkeudensäätimen
                        toimintaa.

                        Comment

                        Working...
                        X