<--- Tuossa Audissani meni ratti vinoon yllättäen. Ajoin töistä kotiin hieman vauhdikkaammin eräällä mutkaisella asfalttipätkällä (en kuitenkaan ihan renkaat ulvoen, vaan suht vauhdikasta mutka-ajoa) ja kun seuraavan kerran lähdin kotoa ajamaan niin ratti oli hieman vinossa. Aiemmin ratti ollut täysin suorassa joten sen on täytynyt jossain välissä mennä vinksalleen, mutta miksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ratti meni vinoon!
Collapse
X
-
Tukivarren sisäpuolen puslat voi olla myös väljät. Samaa vikaa voi aiheuttaa iskarin yläpään kiinnitys. Se tosin myös yleensä kolisee vaihtohetken ollessa kohdalla.
Tuo käsijarru kannattaa tutkia ensin (on NIIIIN tyyppivika näissä b3-4 malleissa), katso onko jommallakummalla puolella se vipu jäänyt puolitiehen. Se nimittäin sopivasti jarruttaessa saa ratin vinoon vaikka alusta olisikin terve.
Käännä vaikka käsin niitä vipuja auki.
Comment
-
Kyllä se näyttäisi siltä että on ohjauskulmat persiillään. Vedättää oikealle ja huomaa ihan silmämääräisestikkin että toinen rengas on eri kulmassa kuin toinen. Eli harittaa oikealle.
Ihmetyttää vain miten noin yhtäkkiä ovat menneet? En kyllä omasta mielestäni ole mihinkään isompaan töyssyynkään ajanut. Ja puslat ovat uudet.
Mutta täytynee viedä tarkistuttamaan ohjauskulmat.
Comment
-
Onko kasikympissä irralliset alapallonivelet? Siis ei sellaiset 100:n tyyliset "yhtä puuta" -malliset... Olisko alapallonivelen kiinnitys alatukivarteen antanut periski, eli pultit olleet liian löysällä? Helppo oikoa. Pultit löysälle, nivel säätöönsä ja taas paikat kireelle. Näin on kerran käynyt minulle -84 Passatin kanssa = aikalaisensa 80 Audi.
Comment
-
Ei löytynyt mitään sen kummempaa kuin että aurauskulmat olivat hieman vinksallaan. Missään ei näkynyt mitään mikä viittaisi isompaan vahinkoon. Kumma juttu että noin yht´äkkiä ne aiheuttivat ratin vinoon menemisen. Mutta pääasia että nyt on taas mukava ajella ja ohjaus kohdallaan.
Comment
Comment