Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 xenon ajovalot?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Multa löytyy uusi orkkis vasen ballasti/ sytytin vo.numerolla 4B3941471. Pitäs sopia 98->
    Laita privaa jos kiinnostaa.

    alpi: kysy Tepolta saisko siltä Hellan umpioita. Ainakin 4F löytyy Hellan laatikossa huomattavasti orkkista halvemmalla. Niissä ei ainakaan tule mukana ohjainlaitteita, ei myöskään marmorilta.

    Comment


      #32
      Kilometrit alkaa tulemaan oikeanpuolen sytyttimelle täyteen. Polttimot vaihdettu vajaa vuosi sitten.
      Löytykö sytyttimiä Suomesta järkevään hintaan, vai mennäänkö suosiolla "Euroopan toreille".

      Comment


        #33
        Sama täällä. 300€ maksavat vielä saksassakin kappale, hyvin lähellä on tarvikesarjaan siirtyminen.

        Comment


          #34
          Onkohan kyseessä tuon näköinen osa.. Alkuperäinen numero ilmeisesti 4Z7941471/4Z7941472 , kuten tuollakin.

          Comment


          • #35
            Vaihdoin 3bg Passattiin vanhojen himmeiden xenon polttimien tilalle uudet Ebaysta tilatut "philips" ds2 polttimot. Vanhojen polttimoiden kanssa ei ei ollut kertaakaan mitään syttymis ongelmia 50 tkm aikana. Nimettömät tarvikkeet näyttivät nämä vanhat ds2 polttimot olevan. Nyt nämä uudet "philips" polttimot, kun laitoin paikalleen niin kuskin puoli ei syttynyt heti ja ´vaati pienen herkistelyn. Sitten kuitenkin laitoin puskurin ja umpiot takaisin paikalleen ja ajoa noin 500 km tässä viikonlopun aikana. Mutta nämä uudet syttyvät miten sattuu joko ensimmäisellä kerralla tai sitten vasta viidennellä kerralla kuitenkin todella huonosti.
            Nyt sitten aiheeseen onko vanha xenon poltin jotenkin herkempi syttymään jo heikentyneellä pallastilla ja nyt uusilla polttimoilla tarvitaan uudet pallastit? Vai sattuiko minulle todella surkealaatuiset philipsin piraattikopio polttimet ebaysta?

            Comment


            • #36
              Mullakin hilipsit ei syttyny kunnolla alkuun, toinen jäi syttymättä kylmällä kelillä. Sen jälkeen ovat parantaneet juoksuaan, ja tänä talvena ei oo vaivannu kertaakaan

              Comment


                #37
                Voivat hyvinkin olla piraattikopiot. Tuollainen löytyi netistä, jotta voi vertailla onko piraatti vai ei.
                Attached Files

                Comment


                  #38
                  Itsellä oli kanssa alkuun syttymis ongelmia uusilla Phillipsin polttimoilla (ebaystä tilatut), mutta nyt ei ole vaivannut enää ollenkaan. Sitä en osaa sanoa kauan tuota kesti. Jossain vaiheessa vaan huomasin että nuohan syttyy joka kerta.

                  Comment


                  • #39
                    Edelleen syttyvät huonosti. Töissä parkkihallista lähtiessä noin +10 c lämpötilasta syttyvät molemmat heti. Kaverilla oli merkittömät uudet polttimet ylimääräisenä. Taidan ostaa pois ja kokeilla viikonloppuna niitä. samalla tarkastan tuon KimmoL:n listan mukaan ovatko nuo paikallaan olevat kopiot vai aidot. :) Raportoin tänne sitten tuloksia. Huono homma, on että nuo philps polttimot ovat olleet mulla tallin hyllyllä jo 1,5-vuotta niin eipä niitä pysty palauttamaan tai reklamaatiota myyjälle tekemään.

                    Comment


                    • #40
                      Lainaan minäkin.
                      Eli 2006 A4 B7 alkuperäisillä bi-xenoneilla.
                      Apparin puolella pätkii ajoittain, yleensä kääntyessä ja jos ajaa samalla monttuun. Mielestäni syttyy molemmat puolet kunnolla.
                      Mietin lähinnä sitä että voisiko olla ballastissa häikkää, tai onko noissa millainen systeemi jännitteen siirtämiseen ballastilta polttimoille eli voisiko niiden välillä olla ongelmaa?
                      Kuitenkin todella ajoittainen vika.

                      Vinkkejä ottaa vastaan P-aukinen työtön jonka P ei kestä vaihtaa osia kunnes toimii...

                      Comment


                      • #41
                        Jatketaan... A6 C5, edellinen omistaja laittanut jälkiasennus xenonit lyhkäsiin. mikä on menny asennuksessa pieleen kun lyhyet näyttää huomattavasti ylemmäs kuin pitkät? Pitkät valot osuvat siis suoraan auton eteen.

                        Comment


                          #42
                          Riippuu vähän polttimon kannasta, toiset voi olla mahdollista asentaa väärinpäinkin joka saattaa aiheuttaa moisen lopputuloksen.

                          Jos pitkät näyttää ihan varpaisiin niin mihin ne lähivalot sitten osoittaa?

                          Comment


                          • #43
                            Cancermannille. Lähtisin liikkeellle polttimoiden vaihdolla, jos ei auta niin sitten ballastit vaihtoon. Kummassakin voi olla vika. Omasta B7:sta korjaantui aikoinaan toi välkkyminen polttimoiden vaihdolla. Osien hinnat kutakuinkin. Polttimot 50-100€/kpl. Ballastit 150-200€/kpl. Molempia saa esimerkiksi xenonkaupppa.fi.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Riippuu vähän polttimon kannasta, toiset voi olla mahdollista asentaa väärinpäinkin joka saattaa aiheuttaa moisen lopputuloksen.

                              Jos pitkät näyttää ihan varpaisiin niin mihin ne lähivalot sitten osoittaa?
                              Tänään polttimot irroittelin ja laitoin varmasti kunnolla paikalleen. Xenoneita ei väärin voi saada koska kohdistus reiät kannassa ja umpiossa. Toisen puolen pitkä näyttää jo paremmin mut toinen ihan eteen. Oli pitkät polttimot au-lite merkkiset, eli halvimmat mitä maailmassa on! Lie korjaantuu valojen korkeus kohdalleen merkki polttimoilla? Jotenkin tuntuu ettei toinen poltin istu paikallensa kovin jämäkästi...

                              Lyhyet on säädetty aika lähelle, silleen että valon raja on terävästi havaittavissa.

                              Comment


                              • #45
                                Onko Audi A6 vm.00 V6 alkuperäisenä Xenon valot? Jos ei niin mistä tunnistaa kummat on kyseessä?
                                Valoteho heikko toisessa umpiossa. Hiipuuko Xenon polttimo ennen täydellistä kuolemista? Pääsisköhän polttimon vaiholla?

                                Comment


                                • #46
                                  Halogeni syttyy heti täyteen kirkkauteensa, xenon saavuttaa sen vasta muutamien sekuntien kuluttua. Myös umpion päällä / lasissa pitäisi lukea hyväksyntämerkintöjä tyyliin DC / DR / DCR jos kyseessä xenonit. Xenonpolttimot menettävät myös ajan kuluessa valotehoaan ja sävy muuttuu myös punertavan violetiksi.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Myös projektorien palaminen ja umpioiden tuhriintuminen pilaa valotehoa. Eli umpioiden kiillotus&lakkaus ja uudet projektorit (eli heijastimet linssillä) retrofitlabista niin vasta sitten omassa autossani valoteho parani.

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei umpion hyväksynnät kerro välttämättä sitä, onko siellä xenonit vai ei. Ex-C5:ssa oli mainitut xenonmerkinnät, mutta silti polttomot oli tavan halogeenit. Kyllä kunnossa olevan xenonin erottaa ihan valon väristäkin, xenoneissa se on valkoista tai jopa sinertävää, kun halogeeneissa se on enempi kellertävää.

                                      Comment


                                        #49
                                        Jos ei muuten asia selviä ja halutaan tietää onko C5:ssa alkuperäiset xenonit, niin myös kojetaulusta sen erottaa. Jos on orkkisxenonit, niin ei ole ajovalojen korkeussäätöpotikkaa.

                                        Comment


                                          #50
                                          Karin vinkki on myös hyvä. Ja jos vieläkin askarruttaa, niin ottaa umpion takaa suojakopan pois ja kurkkaa millainen pistoke polttimon perässä on kiinni. Xenonin pistoke ja siitä lähtevä johto on riittävän erilainen, että jos joskus on halogeenipolttimon vaihtanut, niin sitä pistoketta ei herkästi halogeenin pistokkeeseen sekoita.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Huonosti kysytty,tunnistan halogeenin ja Xenon valon erot. Tarkoitin mistä tietää onko alkuperäisenä ollu kummat valot. Vastauskin tais tulla,säätönappula valoille koelaudassa? Ilmeisesti saanu molemmilla valoilla tehtaalta? Jos umpioita tilaa niin alkuperäiset oltavaettei mene arpapeliksi mitä kaikkee muutoksia sähköille mahollisesti tehty,polttimolle,valon säädölle ym.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllä, molemmilla valoilla on linjalta C5:sta ulos tullut. Varustetarrasta, joka löytyy huoltokirjan ensimmäiseltä sivulta sekä peräkontista varapyörän kotelosta, selviää myös millaisilla ajovaloilla on auto alunperin tehty.

                                              EDIT:
                                              PRCode 8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp for driving on the right

                                              ja tämän kaverina pitää löytyä vielä tämä:

                                              PRCode 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)

                                              Tämä viimeinen optio poistaa Karin mainitseman tasonsäätöpotikan kojelaudasta.
                                              Viimeksi muokannut jannekk; 1.8.2018, 18:52.

                                              Comment


                                                #53
                                                Onko kenelläkään hajonnut ajovalokytkin C5 koppaisesta tehdas xenon valoilla varustetusta yksilöstä? Eilen heitti aluksi herjan korkeussäädön etuanturista. Vika poistui seuraavassa startissa. Sitten tänään alkoi sähköinen särinä kuulumaan valokytkimen luota. Heitti ajovalot toimimasta. Särinä loppui kun käänsi kytkimen nollalta valoasentoon (normaalisti ajovalot palavat myös o-asennossa) Sitten taas buutin jälkeen kaikki toimi, paitsi ajovalot palavat myös parkkiasennossa. Nappasin kytkimen ulos kojelaudasta. Kun taas alkaa oikuttelemaan kuulee ainakin tuleeko sen kytkimestä vai jostakin releestä. Ei muita vikakoodeja kuin se tasoanturin hetkellinen short to plus.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Omassa C5:ssa halogeeneja ja valokytkin meni vaihtoon kun ei enää ajovalot syttyneet vaikka oli polttimot ehjät. Kaikki muu toimi kyllä, piti ihan amiksena ajaa sumarit päällä.

                                                  Tasoanturin vika ei liity kytkimeen, tarkista johdot/liittimet tai anturi menossa. Osanro 4B0 907 503A

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Kävin hakemassa romikselta ”uuden” kytkimen. Testasin asennuksen hedelmiä. Toimi kuten ennenkin. Ajovalot paloivat koko ajan, vaikka oli parkit vain päällä. Sähkön pärinää ei kuulunut, mutta hetken päästä alkoi savu nousemaan kojelaudasta. Nappasin akunkengän irti ja luovutin. Onneksi ei palanut koko auto. Pitää alkaa purkamaan. Kai sieltä sitten savun lähde löytyy.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tällainen rele oli savun lähteenä. Otettu virta sille kiskosta pitkällä johdolla ja 25A sulake vasta puolen metrin päässä... Loput piuhat menevät ajovalokytkimelle. Ilmeisesti yritetty jotakin parannusta johonkin toimintoon? Nyt kun tuolle ei tule sähköä enää, niin ajovalot eivät syty 0-asennossa. Muuten kaikki toimii kai normaalisti. Ei vaan riitä ymmärrys tälle modille.
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 12.8.2020, 23:21. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Varmasti tuo on ajovaloautomatiikan jälkiasennussarjan rele. Esim: https://www.slamit.net/product/4365/...kiasennussarja

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Niinhän se oli. Ajovaloautomatiikan rele tietenkin. Tilasin samanlaisen releen suoraan valmistajalta Ruotsista, hintaan 53€ toimituksineen. Siinä on jotakin ”älyä”. Valot syttyvät automatiikalla, jos jännite yli 13 V.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X