Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alustasarjan asennuksesta, jousipuristin kysymys

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Alustasarjan asennuksesta, jousipuristin kysymys

Audi A6 4B vm1999

Uskaltaako iskaritornia irroittaa ja takaisinasentaa autonalle ilman jousipuristimia?

Tällöin jousi on pelkästään iskarin yläpultin varassa...useissa markkinointikuvissa iskari+jousisetti on kasassa ilman jousipuristimia....

Uskaltaa.

Comment

Jos vain mahtuu tulemaan ulos niin uskaltaa. Joissain autoissa ei mahdu ottamaan McPherson -tyylistä iskari-jousikomboa pois ilman puristimia.

Comment

Uskaltaa ja mahtuu tulemaan, tosin ylätukivarsi/varret täytyy ainakin irrottaa, eikai tota muuten edes mahdu purkamaan osiksi. Mutta älä missään tapauksessa pura sitä irroitettua jousi-iskari pakettia ilman jousipuristimia. Silloin nimittäin sattuu juhaa leukaan ja pahasti.

Comment

Minkälaiset jousipuristimet olisi hyvät ja.mistä? Motonetin jousipuristimilla kerran puuhastelleena jännitti sen verran että millon napsahtaa leukaan. Olisiko suositella jotain mallia?

Comment

Itellä on kyllä ihan sellaset halpikset myös. Jostain robinhoodista tms. ostettu, ja voin sanoo että niillä on sitten useammat jouset jo puristeltu. :) Eihän siinä itse kannata ns. tulilinjalla olla tietenkään, minkään puristimien kanssa.

Comment

Suuntaat sen jousilautasen johonkin muualle kuin a) kasseille b) leukaan niin ei suurta haaveria pääse käymään. Ja on niitä purettu huonomillakin puristimilla ja toistaiseksi vältytty haavereilta.

Comment

Sepä se, nuo kassit ja leukaluu kun tahtoo olla siellä tulilinjalla tuskassa vääntäessä niitä kireälle. Pitää hommata jääkiekkomaalivahin varusteet kun alkaa noilla touhuamaan =)

Comment

Mulla mureni/lohkesi tommosesta motonetin jousipuristimesta toisen päädyn koukut irti, kun puristelin b6 takajousia läjään. Eipä siinä vahinkoa päässy käymään, ku olin pois tulilinjalta. Joskus oon nähny semmosia lattaraudasta väänneltyjä puristimia, jotka vaikutti paljon varmemmilta, kuin nuo valetut.

Comment

Saattasitko muistaa missä nähneesi?
                    Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2016, 11:06. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

Comment

Oiskohan ollu joskus 5-6v sitten biltemassa. :) Ostinkin sellaiset sieltä silloin ja muistan, kun niitä piti muokkailla rälläkällä ja hitsillä uuteen uskoon.
                      Motonetissäkin oli muistaakseni 3 eri mallia tarjolla ja nuo minun puristimet olivat tietenkin ne halvimmat :D

Comment

Ite oon tunkannu jostain sopivasta kohtaa navan alta jousen kasaan niin ei tarvi vedättää puristimella niin paljoo. Sillai kestää hepposemmatki rutistimet. Toki puristimen koukut kannattaa laittaa jouseen paikoilleen valmiiks, niitä on vähän huono jälkikäteen survoo lyttyyn puristetun jousen väleihin..

Comment

A4 B6 Quattro, jousenpuristin

Pitäisi takajouset saada vaihdettua jäykempiin malleihin ja eteen tuli tämmöinen paketti:

http://www.ebay.com/itm/Universal-Ma...-/271302831873

Onnistuuko tuolla? Samoja veihkeitä on myynnissä myös Biltemassa mutta ei viitsisi montaa sataa sijoittaa jos ei sitten toimikaan.

Comment

Miten lienee laita B6 quattron kanssa, mutta suurimmassa osassa takajouset kyllä lähtee irti ilman puristimia. Rengas + iskarin alapää irti ja yksi pomppii tukivarren päällä ja toinen poistaa jousen. Asennus päinvastaisessa järjestyksessä. Jos asennusvaiheessa tarvii puristaa, niin halvoilla puristimilla nippuun ja järeillä nippusiteillä pitoon jos ei puristimet mahdu alle. Tähän tapaan olen viitisentoista sarjaa vaihtanut etu- ja takavetarillisiin.

Comment

Tuollainen wellun linkittämä puristin on todella hyvä, mutta b6q takajousien tapauksessa ei välttämättä käpälien pituus riitä että tuolla puristettuna yltäisi paikalleen asti. Mutta jos joutuisin useammin kuin kerran vaihtamaan johonkin jousia niin tuollaisen puristimen hankkisin.

Comment

Mahtuuko tuolla wellun linkkaamalla puristimella puristaa b6 etujousia irrottamatta koiranluita/raidetangon päätä? Helpottaa sitä korkeudensäätöä kun saa jousen paineen pois siitä jousilautasesta.

Comment

Ei kai se korkeudensäätö nyt niin jäykkä voi olla jos jengat on puhtaat ja esijännitys oikea?

Comment

Ei pitäs olla jossei oo juminu kiinni. Itse kun vaihdoin talvirenkaat ja samalla korotin autoa niin kyllä putsauksen jälkeen pyöri ihan nätisti ilman puristimia tahi muuta

Comment

Working...
                                    X