Otsikon mukainen työ olis edessä. Myöhemmin sama homma sataseen. Onko kokemuksia bilteman työkalusarjasta tuohon laakerinvaihtoon? Haukkuisi hintansa jos sillä tosiaan tekee jotakin. Etutolpan irroitus ei ole ongelma mutta onko laakerit miten tiukassa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Etupyöränlaakereiden vaihto 80 quattroon
Collapse
X
-
20 tonniako se oli käyttämäni koneistamon prässissä potkua. Silläkin joutui ihan painamaan. Muistelen, että ei olisi 10 tonnia riittänyt tiukimpiin. Mutta yksilöitähän nuo on.
100:ssa oli sitten sellainen homma, että yhdessä (vm-89) tolpassa ei ollut lukkorengasta laisinkaan. Sille ei ollut edes paikkaa. Ihan vain tiedoksi, kun itsekin sen kanssa ihmeteltiin aikamme, että mikäs tässä on oikein homman nimi. Mutta se on niin tiukka sovitus, että pysyy kyllä loistavasti ilmankin.
Ja kaikki minun tolppahommat on tehty odottaessa, kun olen etukäteen sopinut ajankohdan, koska tolpat tuon. Samalla kannattaa vaihtaa jarrujen suojapellit, jos tarvetta, kun niiden kiinnityspultteihin pääsee paremmin käsiksi, kun napa on pois edestä. Itse jouduin useammasta tolpasta poraamaan pultit pois. Pellit hain marmorilta.
Comment
-
Otin iskareiden alapäät irti ja hommasin motonetistä Fag:in laakerit. Kuopion moottorikoneistamo vaihteli laakerit 34,50 euron hintaan. Minusta kohtuuhintainen. Oma 80:nen on vm 89 ja ns jenkkimalli. Laakeri piti hakea vanhan laakerin tyyppimerkinnän mukaan. Suoraan ei sopiva löytynyt.
Comment
Comment