Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Xenonit temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Xenonit temppuilee

    Auto on siis A4 2007 tupla-xenoneilla ja valoautomatiikalla. Viime aikoina pimeällä ajettaessa olen ihmetellyt, kun valot värisee ja tekee ärsyttävää liikettä. Mielestäni ne ei sammu ja syty, kuten joillakin on kuulemma on saattanu tehdä. Ajonopeudella asiaan tuskin on vaikutusta, mutta ainakin moottoritienopeuksissa ilmiön huomaa. Seinää vasten ajettaessa mielestäni vasen valokuvio värisee hieman.

    Mikä avuksi? Ei tietoa, koska polttimot olisi vaihdettu. Olen lukenut joitakin keskusteluja, mutta amatöörinä en tiedä, mikä on ensimmäinen järkevä toimenpide. Vika on ärsyttävä ja meinaa viedä huomion ajamisesta valokuvion liikkeiden seuraamiseen. Ongemia näissä ilmeisesti on ollut, joten jollakin muulla lienee ollut samaa ongelmaa.

  • #2
    Väriseminen taitaa olla polttimon rikki menemisen merkki.

    Comment


    • #3
      Voi olla mutta se ei tarkoita sitä välttämättä. Itselläni meni ballasti rikki. Värinää on torjuttu myös Audin valmistamalla korjaus sarjalla joka käytännössä oli kumirenkaat xenon polttimoiden kantaan? Googlaa xenon flinckering (muistaakseni) tai xenon problem Audi niin pääset aiheeseen kiinni. Jenkeissä paikallinen kerho puuhaa ryhmäkannetta xenon ongelmien takia kun tehdas ei myönnä että hella ballasti ei kestä ( kallein osa mutta netissä on halvalla samoja osia).

      Comment


      • #4
        Jos et ole auton hankinnan jälkeen vielä vaihtanut polttimoita niin niistä on halvin aloittaa ja järkevintä. Tuossa ajassa niistä on kyllä jo teho hiipunut muutenkin. Ebaysta saa edukkaasti uudet. Jos sitten vielä värisee niin uutta ballastia laittamaan.

        Comment


        • #5
          Itselläni värinä korjaantui polttimoiden vaihdolla. Pari kuukautta sitten ei tuntunut olevan juurikaan hintaeroa eBaystä tai Suomesta tilattuna.

          Comment


            #6
            Minun autossa värisee lyhyiden xenonit myös. On kuitenkin enempi sellaista välkkymistä eli vaikuttaa siltä, että valo syttyy/sammuu. Ei liene ihan sama ongelma, kuin ketjun aloittajalla.

            Olen pistänyt merkille, että tällä selvä yhteys moottorin kierroksiin eli ilmeisesti latausjännitteeseen. Valot vilkuttavat tyypillisesti alle 1000rpm kierrosnopeuksilla ja selvästi enempi valot juuri kytkettyinä, kuin jo jonkin aikaa päällä olleilla valoilla.

            Pitänee jossain vaiheessa laittaa uudet polttimot.

            Comment


            • #7
              Mulla värinä oli juurikin tommosta ja korjaantui kun vaihtoi xenonit.

              Comment

              Working...
              X