Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupoljin suhisee, jarrutehostus ja tehot hävisi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jarrupoljin suhisee, jarrutehostus ja tehot hävisi

    Aamulla eka jarrun polkasu ja tehostus hävisi. Nyt poljin pitää mahdotonta suhinaa jatkuvasti ja painaessa kuulostaa dump-valvelta. Tätä myöten myös vedot koneesta hävis. Alipaine pumppu toimii ja siitä tehostimelle menevä letku on ehjä. Jarrusylinteri?

    Edit: Poljin painuu myös pikku hiljaa pohjaan. Voipiko väärät jarrunesteet särkeä työsylkän tiivisteet?

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=J2222DGSBfE[/ame]
    Viimeksi muokannut VilleP; 25.10.2011, 18:06.

    #2
    Tehostin falskaa. Imee korvaavaa ilmaa sitä kautta myös moottorin ja sotkee käynnin?

    Comment


      #3
      Ei varmaan hirveesti dieselissä vaikuta. Oisko tehostimesta vaan kalvo sökö. Ei kyllä polkimen mennä siitä huolimatta pohjaan.

      Comment


      • #4
        Yhden vian taktiikalla lähtisin selvittelemään. Tutkisin ensin, miksi poljin painuu lattiaan. Syyn löydyttyä varmaan löytyy selitys suhahteluunkin.
        Mitähän siitä syntyisi, jos pääsylinteri vuotaa nestettä tehostimeen ja alipainepumppu sitten niitä nielee kitusiinsa?

        Comment


          #5
          Voiman puute alakierroksilla käsittääkseni johtuu ku ei ole alipainetta vnt siipiä kääntelemään. Nyrkkipajalla sanoivat että vaikuttaa jotenkin polttoaineen syöttöönkin, tiedä sit. Poljin ei täysin pohjaan asti mene ja lopettaa suhinan kun sitä painaa. Mutta kun kierroksia antaa niin suhina kovenee. Tehostimen kalvoa rupean itsekkin epäilemään kun tässä yrittänyt opiskella.

          Comment


            #6
            Tilasin uuden jarrutehostimen, hinta 230€. Katsotaan mitä tapahtuu.

            Comment


              #7
              Eikä se poljin pohjaan välttämättä painu. Jos vuotaa vain liikutettaessa, aluksi alipaineet ja siten tehostus ovat poissa. Sitten kun pidät poljinta painettuna, liike vähenee ja vuoto vähenee. Alipainetta alkaa taas kertymään ja sitä kautta tehostusta, minkä vuoksi jaksat painaa poljinta pikkuhiljaa syvemmälle. Tästä seuraa tunne, että poljin painuisi pohjaan, kun aluksi et jaksanut polkea koko normaalia liikerataa.

              Irrota tehostimen alipaineletku ja tulppaa. Selviää nopeasti, aiheuttaako sen vuoto nuo muut ongelmat.

              Mikä on väärät jarrunesteet? Ainoastaan DOT 5 (harvinaisempaa tavaraa) ei toimi muiden kanssa ristiin. Melkein kaikki muut DOTit toimii.

              Comment


              • #8
                Olisi ihan kiva jos tässä ketjussa olisi edes mainittu mikä auto on kyseessä, saati sitten auttoiko tehostimen vaihto.

                Mulla Q5 2009 suhisee vastaavasti, mutta dumpin äänet ei onneksi ole ihan noin pahat kuin aloittajan videossa.

                Videoleike: https://vimeo.com/433633555

                Onko todennäköinen syy tehostimen vuoto? Voiko muita mahdollisuuksia edes olla?

                Comment


                  #9
                  Mk4 1.9tdi golffi oli ja auttoi tehostajana vaihto.

                  Comment


                  • #10
                    Tehostin vuoti minullakin ja sen vaihdolla suhinat loppui. Autolla ajettu 196tkm..

                    Comment

                    Working...
                    X