Mulla oli aikanaan B5 A4:een vaihdettu puskuri jolloin orig. sumarit oli jäänyt vanhaan puskimeen. Noh, näppäränä poikana sitten ostin tommoset 8-led rivit DRL:iks ja nappasin ne kiinni vapaana olleiden sumarien liittimiin. Katsastusinssi ei kovin tykänny tästä virityksestä. :( Eivät siis ainakaan saanut olla oman katkaisimen alla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sumuvalot -> DRL
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja ahonenNyt on päivävalot asenneltu paikoilleen. Enää pitäisi koodaus suorittaa.
Kaverilla on vcds, mutta ohjeet koodaamiseen olisi tarpeen.
Haullakaan en löytänyt kyseiseen hommaan ohjetta.
Comment
-
Jaahas meinaspa eilen vähän v..uttaa... Näköjään kaikissa 70mm pyöreissä 4-ledin drl valoissa ei ole ledien etuvastuksia noissa itse ledimokkuloissa, vaan vastukset löytyy sieltä drl ohjaimelta. Ei siis ledit kauaa toiminut suoraan sumareiden johtoihin kytkemällä. Sarja oli ostettu ebayn kautta jostain saksasta.
Tilasin sitten suoraa h11 led polttimot tuonne sumuvaloihin ja vastukset tuottamaan kuormaa ajotietokonetta varten.
Comment
-
Minäkin tein tämän saman modin, tosin käytin Motonetin Sirius merkkistä 90mm päiväajovaloa, jonka modasin kiinni Hofelen RS4-puskuriin. Isomman halkaisijan takia tässä setissä ei päässyt vakiosumareiden runkoa käyttämään hyödyksi, joten ihan yhtä OEM-henkisen näköinen tuosta ei tullut =) Valot koodasin juuri tuolle kanada-asetukselle.
Kaikki tuossa toimii ihan hyvin, mutta itseäni jäi mietityttämään tuossa kytkennässä yksi asia, johon ainakin teoriassa pitäisi katsastusmiehen puuttua; Nimittäin nyt, kun valoille on ryöstetty virta suoraan sumareilta, myös DRL:t toimivat sumuvalokytkimestä. Eli kun ajelet sumusäässä ja haluat takasumaria käyttää (vaatii ajovalot päälle), myös DRL:t syttyvät samalla. Siitä seuraa automaattisesti ristiriita lainsäädännön kanssa: DRL:t eivät saa olla päällä samaan aikaan ajovalojen kanssa.
Itsellä seuraava katsastus vasta ensi kesänä, enkä ole vielä päättänyt, että kokeilenko noilla vai teippaanko valot ja irrotan liittimet.
Comment
-
Jos oikein haluaa rakennella, niin eikö tossa onnistus käyttää sitä drl:n ohjainlaitetta ja kytkis sen ajovaloihin kytkettävän piuhan etuvaloille tai takasumuvalolle ja virran ottas sille boksille sieltä etusumuvalon johdoista.
Drl valot palais siis aina ku etusumuvalot on päällä ja takasumuvalo ei.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppaa Näytä viestiKaikki tuossa toimii ihan hyvin, mutta itseäni jäi mietityttämään tuossa kytkennässä yksi asia, johon ainakin teoriassa pitäisi katsastusmiehen puuttua; Nimittäin nyt, kun valoille on ryöstetty virta suoraan sumareilta, myös DRL:t toimivat sumuvalokytkimestä. Eli kun ajelet sumusäässä ja haluat takasumaria käyttää (vaatii ajovalot päälle), myös DRL:t syttyvät samalla. Siitä seuraa automaattisesti ristiriita lainsäädännön kanssa: DRL:t eivät saa olla päällä samaan aikaan ajovalojen kanssa.
Toimiikos muuten Cänädä asetus, vaikkei ole valoautomatiikkaa? Ja toimiiko koko juttu yleensäkään 3bg pasaatissa?
Comment
-
Evinrude: tuo onkin kätevää jos DRL:ssä on tuo himmennysmahdollisuus. Itselläni sitä ei ole. Kolmas piuha setissä kyllä on, joka yleensä on ollut himmennystä varten, mutta paketissa ei tullut mukana minkäänlaista käyttö/asennusohjetta, joten piuhan virka jäi mysteeriksi. Ei siitä ainakaan mitään tapahdu =)
Nomoreford: toimisihan tuo ihan näppärästi, mutta mitä sanoo polttimonvalvonta, kun sumarit leikataan lennossa pois? Tulee varmaankin herja palaneista polttimoista? Saisikohan ne huijausvastukset siirrettyä lampun luota ennen relettä, jolloin valvonta ei huomaisi mitään, eli sähkö meneekin edelleen vastuksille, mutta ei enää valoille asti?
Comment
-
http://www.hansen-styling-parts.de/e...ucts/9560-0001
This LED daytime running light backfitting set replaces the factory-provided fog lights of the Audi A4 (B6). Because of the modified beam of light and the different wiring, the daytime running light cannot be used as a fog light.
Comment
-
Ei tunnu olevan kun niissä melkeen kahdensadan euron Philipseissä. Tietty jos joku on löytänyt muita tollaisia niin laittakaa ihmeessä linkkiä.
sain kaverilta phillipsin led drl 4 setin ja olis tarkoitus asentaa keulalle (a4 b6 -04 1.9tdi 74kw). ajovalo automatiikkaa kokeilin sääjellä alla olevilla koodeilla ja vissiin taisin onnistua:)
Country DRLs: Fogs w/o low beams:
Y=1 RDW (Rest of World) No Yes
Y=2 NDL (Netherlands) Yes Yes
Y=3 USA No No
Y=4 KAN (Canada) Yes Yes
Y=5 DAN (Denmark?) Yes Yes
Y=6 SON (Other?) Yes Yes
yritin sellaista systeemiä että edessä ei palais mitään (paitsi drl) mutta takana palais normaalisti ja mittarivalot. en oo vaan vielä ainakaa keksinyt miten tuon järjestelis että käynnistäessä sai drl ja ktakavalot päälle muutoin (parkit ja ajovalo) toimis normaalista.
nyt valo koodaus denmark 0 asennossa lyhyet himmennettynä, mutta kokeilin canadaa niin sumut syttyy ja paloi myös parkit asennossa. hämmentävin huomio oli että netherlands koodilla lyhyet syttyy himmettynä ja laskee vähän?? vaikka autossa on manuaalinen ajovalon korkeus säätö.
olisko kellää hyviä ideoita em. ongelmiin/havaintoihin jos ei niin huonotkin käy.
ostin auton audi merkkiliikkeesta -10 syksyllä ja se myytiin 2003 mallina ja on valmistettu 07/03 ja rekisteröity 09/03 värikoodin mukaan on 2004 mallia. tiijä sitten mikä on-.
Comment
-
DLR manuaalikytkimeen?
Terve. Varmistan vielä, jospa joku tietäisi.
Autoni on valojen osalta manuaali. Voinko kuitenkin kytkeä tuon Hansen Stylingin DLR-sarjan samaan tapaan? Eli palaisi virroista ja himmenisi kun laittaa lyhyet päälle? Ja takavalot palaisivat myös, aina? Ainakin Canada-asetuksella?
Comment
-
Laitoin juuri 3bg Passattiin pääivävalot sumareiden tilalle. Autossa ei ole valoautomatiikkaa, joten oletan, ettei tuo cänädä asetus tee mitään?
Otin virransyötön sulakerasiasta johdosta, johon jännite tulee vain virtojen ollessa kytkettynä (taisi olla tuulilasinpyyhkijät). Rele on vaihtavaa tyyppiä ja NC nastastasta virta valoille. Heräte releelle ajovalojen johdosta.
Päivävalot palavat kun on virrat päällä ja valokytkin nolla asennossa tai parkit päällä. Ajovalot kytkettäessä päivävalot sammuvat.
Sama kytkentätapa toimii myös himmeneviin, mutta takavalot tulevat päälle vain parkit asennossa.
Comment
-
Taidan tyytyä led-polttimoihin sumareissa. Allroadin sumarit ovat omanlaisensa eikä niihin saa helposti viritettyä led-runkoa. Kun valoautomatiikkaa ei muutenkaan ole, ei yksi kytkimen kääntö ja veto ole suuri vaiva.
Näin jossain ohjeen kuinka valokytkimeen saa modauksen jossa sumarit syttyvät virroista. Mutta tuosta seuraa jatko-ongelma - kuinka ne saa pois kun laittaa ajovalot päälle?
Eli jos valokytkimen kääntöön ja vetoon menee noin sekunti ja relesarjan asennukseen tunti, tulee ROI eli return of invest vastaan noin kolmen vuoden päästä jos autolla ajaa neljä kertaa päivässä.
Comment
-
Olettekos nähneet uudet Osramin LEdriving FOG valot?
Eli sumarit, päivävalot,oja/kaarrevalot samassa umpiossa.
Tosin halkaisija on sen verran iso etten osaa sanoa meneekö esim tohon B5 keulaan orkkisten paikalle. Jonkin kiinnityksen ainakin joutuu rakentamaan. On aika asiallinen combo noin muuten.
Edit: Kysymys...Miten tosta faceliftistä sais valoautomatiikan pois?
Comment
-
Ei ole.
Kaikkiin autoihin saa asentaa jälkikäteen huomiovalot. Asennuksen yhteydessä tulee olla tarkkana kytkentöjen ja asennuspaikan vaatimustenmukaisuudesta. Huomiovalaisimien tulee syttyä automaattisesti käynnistyksen yhteydessä, eivätkä ne saa palaa samanaikaisesti sumuvalojen tai lähivalojen kanssa. Huomiovalaisimien yhteydessä saa palaa seuraava valoryhmä: takavalot, rekisterikilven valo, etuvalot (parkit). Huomiovalot tulee asentaa vähintään 25 cm korkeudelle yli 60 cm päähän toisistaan.Viimeksi muokannut Jyppe; 7.2.2014, 23:05.
Comment
-
A4 B6 jälkiasennettavat led päiväajovalot
Alkaa ottamaan päähän tämä jatkuva H7 polttimoiden vaihtaminen vaikka kai se on itseään syytettävä kun ostaa aina halvimmat polttimot. Mutta asiaan.
Jos asennan jonkinmoiset päiväajovalot tuohon nokalle niin miten kytkentä menee helpoiten siten että nämä normaalit ajovalot eivät sitten palaisi paitsi jos valokytkin on väännetty manuaalisesti? Saako tämän peräti säädettyä softalla vai pitääkö aina muistaa laittaa parkeille kun lähtee ajamaan, ei hyvä tämäkään.
Entä löytyykö suosituksia valoista jotka sopisivat sinne Audin sumareiden alle tms.
Esimerkiksi tuollainen asennus:
Comment
-
Taitaa lainsäädäntö kieltää DRL:ien asentamisen sumareiden alle esim kohtaan missä wellun kuvassa ne on asennettu. Mutta fiksuinta vois olla asentaa tuollaiset valot missä on itsessään älyä, eli osaa sytyttää itsensä päälle ja himmentyä parkeiksi kun ajovalot laittaa päälle.
http://www.hansen-styling-parts.de/e...ucts/9560-0001
Comment
-
Miksi ei? Nämä lainsäädönnöt kylläkin muuttuu kokoajan, mutte itse muistan, tämmöiset: Yhteydessä pitää olla päällä: takavalot, rekisterikilven valo, parkit. Ajovalot ei saa palaa samaan aikaan. Päiväajovalot pittää olla vähintään, 25sentin korkeudessa ja yli 60sentin päässä toisistaan.
Jotenkin tuolleen ne oli, en kyllä mene vannomaan onko nuo nyt siinä tun 25cm korkeuvessa, mutta.
Comment
-
Noh, mulla on madallettu B6 ja ainakin siinä meni ihan reilusti tuo alamitta alle sallitun kun mittasin tuon kolosen korkeuden missä nuo kuvan valot ovat. Ja sehän riittää että ne on laittomat. En tiedä sitten miten vakiossa tai jossain maastoalustassa tuo korkeus on, omassa oli reilusti alle.
Comment
-
Onkin jo yli vuoden vanha threadi mutta kysynpä kuitenkin. Eli 2002 b6 kyseessä, laitoin drl valot sumareiden tilalle ja laitoin kanada asetuksen päälle niin syttyvät 0 asennossa. No nyt onkelmana onkin että tavalliset parkit vaihtuivat jenkkiparkkeihin! Eli parkkipolttimoiden sijasta palaa vilkut. eikö sumareita saa 0 asennossa palamaan ilman vilkkuja? voisko asiaan vaikuttaa että mulla on 10€ valokatkaisin ebaystä? mites on muilla kanada asetuksilla?
Comment
Comment