Tossa V6 imusarjan päällä apukuskin puolella on hieman erikoinen letku joka menee tehostajalle. Oon ihmetellyt kun itse liitos kyllä pitää, siis mutteri rautaputkessa ja jatkuva letkukin on mielestäni metallia kun sitä 1cm siinä päässä näkyy vaikka muuten letku on kuin kumi/hydrauliletku. Mut öljyä tunkee ulos juuri tuosta kumin ja metallin välistä ja mielestäni tuo kumikuori on niinkuin karkaamas. Olenkin kiepannut butyyliteippiä siihen päähän ja lisäksi klemmarin mutta tihkuminen vain jatkuu ja ajan kanssa on sotkenu paikkoja kun valuu letkua pitkin koneen takaosaan. Nestettä kuluu noin 1dl/3kk. Millainen letku tuo sit lopulta on kun välistä tunkee? Ja onko sille mitään tehtävissä vai odotellaanko koska poksahtaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohjaustehostimen letkun tihuutus.
Collapse
X
-
Eipä se ihan tavallinen hytikkaletku ole. Vaimon -94 100 quattrossa piti jo ostettaessa tehostin jurnutusta. Ja pian tehostimen nesteet hävisivät. Joku oli saanut alykkyyskohtauksen ja jatkanut jostain syystä tuon letkun teräsputkenpätkällä ja kiristänyt letkun sen päälle tavallisilla letkuklemmareilla. Oikein 3 kpl kummallekkin puolelle jatkosta:).
Purin tuon virityksen pois. Siellä hytikkaletkun sisällä on muovinen letku, jonka päässä on supistus. Purin letkusta liittimet irti ja kävin hytikkapajalla teettämässä siihen uuden normaalin hytikkaletkun vanholla liittimillä. Vuoto loppui mutta jurina jäi.
Tilasin sitten germaaniasta sovinnolla alkuperäisen letkun. Sitten jurinat loppui.
Comment
Comment