Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 2002 TDI KW96

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 2002 TDI KW96

    Moro. Joudun uusimaan umpion audiini ja olen miettinyt että vaihtaisin siihen sitten samalla angel eyes umpiot tai vastaavat, jotta saisi xenonit käyttöön. Onko kellään paikkaa tiedossa, josta saisi tilattua E-hyväksytyt ja leimalle kelpaavat umpiot, ettei menisi reisille koko touhu???
    http://www.tuningkauppa.com/epages/K...Products/62836 Tuollaiset löysin, mut onko kellään kokemusta kaupasta, että sopivatko jne..?

    Olli

    #2
    Itse jättäisin nuo suosiolla kaupan hyllylle ja laittaisin esim. nämä ja näihin vain sopiva xenon-sarja. Tuon ikäinen taitaa sitten jo vaatia xenoneiden kaveriksi myös automaattisen korkeudensäädön.

    Tuolta paljon lisätietoutta.

    Comment


    • #3
      Heitänpä nyt osittain stetsonista, mutta muistaakseni berttakuutosessa on sama umpio, oli tehtaalla sitten asennettu xenonit tai halogeenit.

      Comment


        #4
        Hyvin mahdollista. Muistaakseni myös entisessä B5 faceliftissäni oli umpioissa xenon-hyväksyntä. Polttimon kanta oli kuitenkin H7, joten hankala löytää laillista xenon-sarjaa.

        Comment


        • #5
          Juu se on totta, mutta käytännössä jos virittelee automaattiset korkeudensäädöt sun muut vaadittavat, kukaan katsuri ei ikinä tule katsomaan sinne umpion sisälle, mikä kanta siellä on.

          Comment


            #6
            Kyllä se stetsonista heitetty arvaus meni aika pitkälti huti.
            A) Halogeeniumpiot kulkevat eri osanumerolla kuin xenonumpiot - yhteistä lähinnä umpion lasi ja tietyt pikkunippelit. Halogeeniumpiossa ei ole D1S tai D2S-merkintää, joten laillisia xenoneita siihen ei saa. H7 sarjat ovat laittomia.
            B) Katsuri voi hyvinkin katsoa umpion merkinnät, koska ne ovat erittäin selvästi näkyvillä umpion päällä. Lisäksi ei ole mitään takuuta että H7 jälkiasennussatsi halogeeniumpiossa antaisi sellaisen valokuvion että katsuri hyväksyy.

            Ja alkuperäiseen kysymykseen: Angel eyesit kuuluvat Bemareihin, jos makuasioista puhutaan. Ja toisaalta ne enkelisilmät eivät xenonien osalta auta mitenkään, olkoon e-hyväksyntä tai ei - ellet löydä esim. D2S hyväksyttyä. Tuningumpioihin siirtyessä mitä todennäköisimmin lähinnä menettää valotehossa (esim. Piritek itsekin myöntää myymistään tuningvaloista, ettei ole huippulaatua: "
            Valoteho ei niin hyvä kuin alkuperäisissä..." "Ledit voivat mennä rikki ennen aikojaan" "Saattavat huurtua tai kerätä kosteutta umpion sisään."). Osta alkuperäiset xenonumpiot ja virittele automaattinen korkeudensäätö (+ pesurit jos ei ole) jos siltä tuntuu.

            Comment


            • #7
              Oolsprite, seison korjattuna. Jostain oli moinen mielikuva jäänyt, tiedä häntä sitten mistä. Ja tuo mitä sanoin H-kannalla leimaamisesta, oli lähinnä jossittelua. Eli jos umpio olisi sama, merkinnät ok, jne. kaikki muu kunnossa, sitä itse lampun kantaa tuskin kukaan katselee. Mutta tuo teoria kaatui jo siihen umpioon.

              Comment


                #8
                En kyllä muista, että umpioissa mitään D1S- tai muitakaan polttimotyypin hyväksyntiä olisi ollut, vaan ihan vain DC. Nähtävästi en ole hoksannut katsoa oikeasta kohdasta.

                Mutta kuitenkin, jos umpiot on vaihdettava joka tapauksessa, niin sitten vain ihka oikeita xenon-umpioita etsimään. Joko laadukkaita alkuperäisiä tai sitten tarvikkeita.

                Comment


                • #9
                  DC/DR merkintä riittäisikin (xenon), HC/HR merkintä ei (halogeeni).

                  Comment


                    #10
                    Umpiossa lukee "kohokuvioin" polttimotyypit, samoin muistaakseni tarrassa. Olisikohan ollut B5 facelift jossa oli tuollainen "kaikki käy" tyyppinen merkintä. Ainoa vaan että DC/DR merkintä ei sinänsä takaa että lyhyisiin tai pitkiin voisi suoraan laittaa xenoneita, jos kanta on väärälainen - E-hyväksyttyä H7 sarjaa esim. et kaupan hyllyltä löydä. Vähintäänkin polttimon kanta menee vaihtoon jos muuten umpiossa on DC (ja/tai DR) merkintä.

                    Ja voihan sitä H-kantainen xenon toki mennä läpi merkinnöistä huolimatta, varsinkin jos kaikki pakolliset muut vermeet (autom. korkeudensäätö ja pesurit) toimivat OK.

                    Käsittääkseni umpion lasi ja itse linssiyksikkö ovat samanlaiset kummassakin umpiossa, mutta se itse runko on erilainen. Eroina mm. eri kanta lähivalolle ja parkille. Bi-xenoneissa sitten vielä enemmän eroa. Hinnassa on myös varsin huima ero.

                    Comment


                      #11
                      Linssit ovat erikokoiset ainakin bi-xenon- ja halogeeniumpiossa. Myöskin runko on bi-xenonissa paljon syvempi.

                      Comment


                        #12
                        On vielä yksi huomionarvoinen seikka joka jo aiemminkin mainittiin - b6 vaatii lailliseen xenon asennnukseen automaattisen korkeudensäädön, joka puolestaan a) maksaa ihan oikeaa rahaa b) vaatii askartelua c) puuttumisesta "palaa" leimalla jos ukko mistään mitään tietää.

                        Comment

                        Working...
                        X