Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pommi-> alipainepöntöksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pommi-> alipainepöntöksi

    Mites tollane pitäis toteuttaa, et sais alipainejarrut. Uudemman satkun pumppu, (kookas) alipainepönttö tietysti ja Imusarjalta letku takaiskulla pönttöön. Varaakos se tohon pönttöön alipainetta, et jarrut tehoistuis kiihdytyksen jälkeenkin. Yhestä turbo autosta tutkailin, mut siinä oli joku härdelli siinä imusarjan päässä mistä lähtö otettu.
    Viimeksi muokannut JVTL; 12.8.2011, 06:55. Perustelu: Lisäilyä/tarkennusta

    #2
    Vähä huono voi olla kun se pommi on paineakku jossa sisällä kalvo. Parempi olisi ihan vaan joku pallo tai pönttö ilman kalvoa.

    Comment


      #3
      Tarvitset konttorilta luvan hydraulitehosteisten jarrujen muutoksen alipainetehosteisiksi. Kerro tännekin jos moisen luvan saat.

      Comment


      • #4
        Mustaa valkosel tietty. Asiaa suullisesti kysymäl katsuri totes, et jarruja saa aina parannella. Tuskin huonommaks vois pommista mennä.

        Comment


          #5
          Mustaa valkosel tietty. Asiaa suullisesti kysymäl katsuri totes, et jarruja saa aina parannella. Tuskin huonommaks vois pommista mennä.
          Onhan noi pommijarrut toimiessaan vallan erinomaisen hyvät. Eikös kannattais vaan laittaa pommi/muut tarvittavat osat vaihtoon ja jarrut sillä kuntoon. Osat tietty maksaa jonnin verran, mutta eipä se ole ihan ilmaista vaihtaa kokonaan toisentyyppistä jarrutehostusta.

          Comment


            #6
            Ei siinä kyllä mikään muu parane kuin hytikkanesteen mahdolliset vuodot. Eihän hytikkatehostuksessa mitään vikaa ole toiminallisesti ajatallen. Lötköissä on alipainesäiliöitä kuskin puolen lokarin sisällä. Ei tosin käytetty jarruihin, mutta muihin alipainelaitteisiin. Minä ottaisin kyllä suoraan tarvittavat osat alipainetehostetusta autosta. Patentit menee aivan turhan vaikeaksi.

            Matrikkelin kanssa vähän samalla skeptisellä linjalla, että noinkohan vain saat AKElta papereihin leimoja...

            Comment


              #7
              Ake on lopetettu, et sieltä ei kyllä mitään kannata haaveille, mutta tosiaan useampikin olisi erittäin kiinnostunut josko katsastajalta leiman ko muutokselle saat.

              Comment


              • #8
                Uus pommi makso huimat 85€ kotiin tuotuna saksasta, maltoin vielä maksaa sen ja laittaa paikalleen.

                Comment


                • #9
                  Nyt on pakko kysyä mistä pommin saa tuohon rahaan.
                  Lötkön pommi on kypsynyt ja vaatii uusintaa.
                  Custom Auto Craftin hinta on kovempi ja ainakin kaverini mukaan heillä ei olisi sitä juuri nyt hyllyssäkään, en ole siis itse vielä tilannut / kysellyt.

                  Comment


                    #10
                    Taitaa tarvikkeet olla loppu tällä hetkellä ? Cac ilmoitti saatavuudeksi 2-3kk, kun tuossa noin 3 viikkoa sitten kysyin. Eikä tepoltakaan saanut tällä hetkellä kuin alkuperäistä pommia tuohon s2.

                    Comment


                    • #11
                      CAC ilmoitti saatavuudeksi 2-3kk myös, kun kysyin toukokuussa :) Saas nähdä milloin niitä on oikeasti saatavilla.

                      Comment


                      • #12
                        Olis tommone alipainepönttö jääny ylimääräseksi. Pääsylinteri, säiliö ja pumppu pitäis hommata vielä. Pitää nyt käyä viel konttorilta kysäsees.

                        Comment


                          #13
                          C4 TDI:stä alipainetehostaja voisi olla melko hyvin istuva. TDI:ssä on pumppu alipaineelle, lötköön joutuisi varmaan taikomaan säiliöstä tai jostain olemassa olevasta linjasta oman yhteen tehostajalle. Säiliön riittävä koko lie syytä myös varmistaa.

                          Comment


                            #14
                            Eipä se taida bensakoneisessa olla alipainepumppu tarpeellinen, vaikka olisikin ahdettu. Harvemmin jarruja silloin tarvitaan, kun imusarjassa on ylipainetta. Muuten olen siinä uskossa, että tehostintyypin vaihto kuuluu ns. kiellettyihin juttuihin, muutoslupaan saanee olla aika hyvät perusteet.

                            Comment


                              #15
                              Ajattelin mainita tuon dieselin pumpun ihan eron esiintuonnin nimissä. Tottahan siitä turbonkin imusarjasta saa alipainetta, mutta säilön riittävyys lie syytä varmistaa. josko tuon nyt posketon tarvitsee kuitenkaan olla..

                              Comment


                              • #16
                                Luulis 3.0 l/200 hv pönttö riittävän.

                                Comment


                                  #17
                                  http://www.034motorsport.com/chassis...f2lmj9vs8l02l6

                                  Näyttää maailmallakin olleen kiinnostuneita hydraulista vakuumimaailmaan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itelle löysin ebay.de ja hakusanaks druckspeicher. Pienen vertailun jälkeen löyty oikea. Yks letku piti teettää ja ostaa banjopultti mut muuten ihan plugandplay. Letku ja banjo makso 20€ eli 105€ koko homma jos ei työlle laske mitään.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X