Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 avant Q alusta -07

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 avant Q alusta -07

    tiedän että alustasarjoista on ollut keskustelua ennenkin ko.autoon ja yritinkin aiheisiin tutustua saaden niistä neuvoa ongelmaani,mutta ei onnistunut.joko se johtui muutamien sandels olusten tuomasta pintahumalasta tai siitä että vanhimmat viestit oli vuodelta 2005 käsittelen ford transitin alustasta audeihin,lisäksi jäsenien antamat nettisivu vinkit ei oo ollu käytössä herranaikaan.

    Joten halusin nostaa aiheen ylös uudelleen koskien lähinnä vain tätä auto mallia,jossa ongelma on!

    a4 avant quattro -07 s-line 125kw

    ongelma on siis,että auto keulii aika voimakkaasti.navan keskeltä lokarin kaareen mittasin edessä lukemat 360mm ja takana 340mm.haluaisin asian olevan lähinnä toisinpäin tai edes niin että auto on "suorassa"
    sen verran viestiketjusta otin tolkkua että on olemassa noin 1cm alentavia jousilautasia eteen,mutta tässä tapauksessa siitä ei ole tarpeeksi hyötyä.

    autossani on sport edition mallin myötä -20mm alusta mikäli olen ymmärtänyt asian oikein? kysyisin nyt siis asiasta enemmän tietävän/omaan samanlaiseen autoon jonkunlaisen alustan asentanutta,jotta mikä olisi mielestäsi edullinen/järkevä vaihtoehto tilanteeseen kun mitään rata-ominaisuuksia en tarvitse vaan lähinnä auton näyttämään sille ettei takakontissa ole aina norsu istumassa.saisiko ongelman millä todennäköisyydellä poistumaan pelkillä uusilla jousilla,kun vaihtoehtojakin niihin on aika kattavasti vai pitääkö investoida suoraan säädettävä alustasarja?

    asiallista palautetta ja infoa aiheen tiimoilta jään odottelemaan!

  • #2
    Taitaa olla vähän kaikkien B7 quattrojen ongelma tuo keuliminen (vaikka ei sitä iso tai pientä norsua kyydissä olisikaan :0) , omassa S-Line alustaisessa oli ihan sama ongelma, sedan-koppa korjaantui Eibach:in Pro Kit:illä ( samalla laitatutin kyllä Bilsteinin B8:t ), ohessa kuvatodiste:





    Mutta luulenpa että jos näkisit koppasi mainitsemassasi 340 mm etu ja 360 mm taka-kaarikorkeudessa niin et kyllä siitäkään tykkäisi, jos oikein muistan niin oma laski edestä inan alle 20 mm ja takaa n.10 mm (versus S-line), eli tasoitti eroja. Mutta se vieterisarja farkkuun lienee eri ja vaikutus kait myös.

    Comment


    • #3
      Pelkkien jousien kanssa saisi asiaan parannusta esim. tällä kokoonpanolla; eteen Eibach Sportline jouset (-50mm) ja taakse Eibach Pro-Kit jouset (-30mm), mutta kun noita jousia myydään ainoastaan täysinä 4 kappaleen sarjoina niin sitten sulla on käsissä kaksi eri paria jousia + ne alkuperäiset jouset. Kahden jousisarjan ostaminen yhtä madallusta varten voi tuntua turhalta ja voi olla hankala myydä noita vajaita jousisatseja eteenpäin.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja James Potkukelkka Näytä viesti
        Pelkkien jousien kanssa saisi asiaan parannusta esim. tällä kokoonpanolla; eteen Eibach Sportline jouset (-50mm) ja taakse Eibach Pro-Kit jouset (-30mm), mutta kun noita jousia myydään ainoastaan täysinä 4 kappaleen sarjoina niin sitten sulla on käsissä kaksi eri paria jousia + ne alkuperäiset jouset. Kahden jousisarjan ostaminen yhtä madallusta varten voi tuntua turhalta ja voi olla hankala myydä noita vajaita jousisatseja eteenpäin.
        Itse asiassa taisi olla Tino's Garage Turusta kun tarjosi tuota sekakombinaatiota ja jos oikein muistan niin vielä n. yhden hinnalla ( tähän muistamiseen iso varaus ... ;-) mutta sen sanoivat että sitten ne Tuv-parut menee sekasin joskin huomaakos sitä jos sulla on takana olevan sarjan paperit ja edessä jotain muuta (jousien värikoodeista en tiedä).

        Eibach Sportline:n sarjaahan ei sinänsä quattrolle ole osoitettu.

        Comment


        • #5
          Tietysti mielipide kysymyksiä mut itse satsasin suoraan säädettävään alustaan koska tiesin että toi keulimis ongelma kyseisessä autossa on.. Saa kerrasta auton sellaseks kun haluaa ja jos jatkossa pystyy nostaan tai laskeen lisää jos haluaa.. Itellä on Eibach:in säädettävä eikä 1000e mielestäni ollut siitä paha hinta.. Tosin halvempiakin sarjoja saa esim. vmaxx ja tietysti ebayn kautta saa noita säädettäviä aika edukkaasti..

          Comment


          • #6
            kiitoksia kaikille vaan vastauksista! tuolla jo pääsee etteenpäin ongelman kanssa,toki edelleen saa kommenttia laittaa : )

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
              Tietysti mielipide kysymyksiä mut itse satsasin suoraan säädettävään alustaan koska tiesin että toi keulimis ongelma kyseisessä autossa on.. Saa kerrasta auton sellaseks kun haluaa ja jos jatkossa pystyy nostaan tai laskeen lisää jos haluaa.. Itellä on Eibach:in säädettävä eikä 1000e mielestäni ollut siitä paha hinta.. Tosin halvempiakin sarjoja saa esim. vmaxx ja tietysti ebayn kautta saa noita säädettäviä aika edukkaasti..
              onko sulla Janne muuten mikä sarja autossasi? pro system,sport system tahi joku muu? mietin vaan et mikä noista on myös korkeus säädettävä ku infossa ei suoraan ole kerrottu tai sit ei osunu silimään se tieto...

              Comment


              • #8
                Joo tosiaan iteltä löytyy toi Eibach Pro Street S korkeussäädettävä alustasarja. Sopii myös quattroon ja tolpat on ruostumatonta terästä et ei pitäis ihan heti korroosion iskee..

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
                  Joo tosiaan iteltä löytyy toi Eibach Pro Street S korkeussäädettävä alustasarja. Sopii myös quattroon ja tolpat on ruostumatonta terästä et ei pitäis ihan heti korroosion iskee..
                  selvä pyy! kävikö sulla paikolleen iha iliman vittuiluja ja modaamista? ja muutatitko katastuksessa otteeseen sitä sarjaa? yleensähän nuo alustasarjat tuppaa olemaan sen värisiä jotta kats.ukko näkee kilometrin päästä jotta ei oo orkkis setti...ongelmahan poistuu esim käläkälällä osat mustaks ennen asennusta,mutta en näe tässä tapauksessa syytä siihen ku eikös niihi tuu mukaan kaikki hyväksyntä laput ja ohjearvot pyöränsuuntausta varten...toisinku aikanaan corollassa : )

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän se sinne meni ihan mukavasti.. Pultit on aika pirusti kiinni et kannattaa ennen alustan vaihtoo rasvailla ainakin kuukauden verran kaikkia pultteja et saa ne auki.. Itelle jouduttiin antaan hiukan läpöö et suostu aukeen.. Kannattaa siis samalla uusia kaikki pultit kun alustan laittaa koska pultit venyy aika hyvin niin ae kannata samoja laittaa takas..

                    Samalla kun kaikki on leväällään niin kannattais uusia pallonivelet ja tukivarret koska ainakin itellä luovutti todennäkösesti noi pallonivelet jo ensinmäisen 1000km aikana. Pallonivelien asento muuttuu aika radikaalisti jos autoa madaltaa paljon kerralla niin tahtoo kulua aika nopeesti loppuun uudella alustalla. Tänään tuli Tepolta osat ja perjantaina olis tarkotus ottaa kaikki taas uudestaan auki javaihtaa kaikki tällä kertaa uuteen. Riippuu tietysti paljon autolla on ajettu ennen alustan vaihtoo mut omalla on jo reilut 140000 mittarissa niin vaihtoon menee kaikki.

                    Katsastin sarjan samalla kun oli auton vusi katsastus eikä siittä mitään sanomisia tullu.. Kyllä katsastus mies huomaa varsinkin säädettävän sarjan varmasti koska tolpissa näkyy kierteet.. :) Katsastuksessa ei siis ole mitään erikoista koska alustasarjan mukana tulee CD josta löytyy kaikki tüv hyksyntä laput senkun tulostaa ja ottaa mukaan konttorille. Samalla CD:llä oli muistaakseni myös jonkinnäköinen asennusohje alustan vaihtoon.

                    Comment


                    • #11
                      sellanenki oikotietä onneen juttu kävi mielessä että laittais uudet vakio jouset vaan taakse,mitkä siis on vaan näissä EI sport edition vehkeissä,mut tiiä sit....saahan sitä aina tuumailla ja heittää ideoita ilimaan :D

                      Comment


                        #12
                        Tuossa kuva B6:sta, jossa tehtaan sporttialusta ja edessä -10mm lautaset. Kauhee raktorihan tuo on :D
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viesti
                          Tuossa kuva B6:sta, jossa tehtaan sporttialusta ja edessä -10mm lautaset. Kauhee raktorihan tuo on :D
                          just hyvä!!! ei meikäläinen ainakaa mittää tonttiin laskettua halua millä ei sit pääse mihinkään.ja ku pittää vielä välillä vettää tuota pyörillä liikkuvaa kesämökkiä nii senkään takia yyber madallus ei oo hyvä!

                          Comment


                          • #14
                            jos jotahi vielä aihe askaruttaa niin onkelma on melkein ratkastu,kävin hakemassa varaosa liikkeestä "normi a4" takajouset jotka on mitan mukaan 25mm pidemmät ja mallia vahvistetut eli "asuntokärri" jouset... nuiden asentamisella sain perän nousemaan hyvinkin edulliseen hintaan sen toivomani 20mm ,mutta puuttuva 10mm puuttuu edelleen mitä edessä kaivataan tässä tapauksessa madalluksen osalta,mikä vaatinee paljon puhutun jousilautassarjan asennuksen,jolla saadaan noin 10mm edestä pudotettua autoa...

                            olikohan tepolla näitä ko.palikoita myynnissä vai mistä kannattais ottaa (oma netti pätkii täällä mökillä pahasti ja siksi kysymys voi olla sellanen mikä olis löytyny haullakin)

                            Comment

                            Working...
                            X