Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saako mistään viime kauden talvirenkaita edulliseen hintaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Saako mistään viime kauden talvirenkaita edulliseen hintaan?

    Tällainen tuli mieleen. Vaikuttaako tuollainen mitään renkaan hintaan vai meinaavatko liikkeet myydä viime talvena paistetut renkaat täyteen hintaan ensi syksynä?

    Olisin kaivannut 1 kpl Nokian Hakkapeliitta 7 -nastarengasta koossa 195/65R15. Rengas + asennus vanteelle + jätemaksu (vanha rengas hävitettäväksi).

    Löytyykö kokemuksia?

    #2
    Viimevuotiset on ihan täyttä rahaa vielä ensi vuonna.
    Viimeksi muokannut hopsis; 5.7.2011, 19:26.

    Comment


      #3
      Hain tuon vararenkaan Vianorilta eilen. Yhteensä hintaa tuli 129 euroa. Sama setti AC:sta olisi maksanut noin 145 euroa. Eli ihan normihintoja nuo taisivat olla. Luulin, että voisi jotain diiliä saada, kun ei ole edes sesonki, mutta itseasiassa Vianorilla näytti olevan jopa kiirettä.

      Itse kumi oli kuitenkin ihan tuore. Poltettu viikolla 15/2011. Eiköhän tuo vararenkaana mene seuraavat 10 vuotta. Hyvällä tuurilla sitä ei tarvitse koskaan edes käyttää.

      Kritiikkiä: Tasapainotus oli tehty ihmeen ruman näköisesti. Osa liimatuista painoista oli vanteen näkyvällä puolella. Kaikki muut vanteet, mitä taloudesta löytyy, on tasapainotettu siten, että painot ovat puolien takana piilossa.

      Comment


      • #4
        Kritiikkiä: Tasapainotus oli tehty ihmeen ruman näköisesti. Osa liimatuista painoista oli vanteen näkyvällä puolella. Kaikki muut vanteet, mitä taloudesta löytyy, on tasapainotettu siten, että painot ovat puolien takana piilossa.
        itseasiassa Vianorilla näytti olevan jopa kiirettä.
        oliskohan tossa selitys siihen :)

        Comment


        • #5
          Veikkaan ettei. Siinä nimittäin menee sen viisi sekunttia kun tasapainotuskoneeseen syöttää ohjelman joka laskee ulkosyrjän painot puolien taakse.

          Ostit nastallisena tuon varapyörän? Itse olen miettinyt josko ostaisi pohjoismaisen nastakumin ilman nastoja varalle. Kivuttomampi ajella kesällä pidempää siivua jos tarvis tulee. Ja täyttää silti myös välttävästi talven kriteerit.

          Comment


          • #6
            Itse olen aina pyytänyt liikkeessä erikseen painot puolien taakse piiloon ja sinne ne on menneetkin ongelmitta.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Kaihis Näytä viesti
              Ostit nastallisena tuon varapyörän? Itse olen miettinyt josko ostaisi pohjoismaisen nastakumin ilman nastoja varalle. Kivuttomampi ajella kesällä pidempää siivua jos tarvis tulee. Ja täyttää silti myös välttävästi talven kriteerit.
              Joo. Nastarengas se on. Ajattelin, että talviautossa kannattaisi olla varapyörällä samanlainen nastakumi kuin muillakin pyörillä.

              Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
              Itse olen aina pyytänyt liikkeessä erikseen painot puolien taakse piiloon ja sinne ne on menneetkin ongelmitta.
              Enpä tullut ajatelleeksi. Tähän mennessä painot ovat menneet puolien taakse pyytämättä. Aina oppii jotain uutta.

              Alla kuva tasapainotuksesta. Mitä pidätte? :)
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                Alla kuva tasapainotuksesta. Mitä pidätte? :)
                No on ne sentän suoraan riviin laittanu, nimittäin on tullu nähtyä pahempiakin.

                Comment


                • #9
                  Ennekun se liima siihen kovasti jämähtää, niin voi toki käydä asiasta reklamoimassa tehnyttä liikettä. Ei nuita tuohon kuuluis laitta, meillä ainakin oli nyrkkisääntönä, että jos tulee aluvanteeseen liimapaino niin aina puolien taakse.

                  Comment


                  • #10
                    Ei missään nimessä kannata tuommosta painotusta hyväksyä, paitsi tietenkin jos firmassa on käytäntö että pitää erikseen painot pyytää sisäpuolelle. Itsekkin olen sesonkityöntekijänä ollut rengasfirmassa eikä ois käyny mielen vieressäkään painottaa noin vaikka mikä ois ollu..

                    Comment


                    • #11
                      Toki moni pistää painot normaalisti sinne toiselle puolelle, mutta erikseen olen vielä pyytänyt, että liimataan puolien kohdalle, niin ei näy sitten edes puolien välistä painot. Kaikille ei tuolla ole niin merkitystä, että kunhan autossa on pyörät mitkä pyörii.

                      Comment


                        #12
                        Eilen vein renkaan uudelleen tasapainotettavaksi ja tänään hain sen pois. Tämä taisi sitten olla se viimeinen visiitti Vianorille. Nyt liimapainot ovat siististi puolien takana, mutta vanha liimanauha oli raaputettu pois jollain (hienot naarmut jäi pintaan).

                        Täytyy alkaa seuraamaan tätä.

                        Comment


                          #13
                          Tässä vielä kuva samasta kohdasta, missä liimapainot olivat ensimmäisen tasapainotuksen jälkeen. Vanha liimanauha on raaputettu pois jollakin terävällä esineellä. Jonkun mielestä tämä on ehkä pikkujuttu, mutta minun mielestä ei ole oikein tahallaan naarmuttaa asiakkaan vanteita. Kyseinen liike on sitten minun osalta boikotissa.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Itse en kyllä jättäisi asiaa tähän, vahinkoja sattuu mutta ei asiakkaan niitä kuulu maksaa. Ja jos hyvä tuuri käy, niin selviät vielä ilman tappeluakin tuosta. Reklamaatio on kuitenkin aina uusi mahdollisuus myyjälle voittaa asiakkaan luottamus ja jos tyytyväinen asiakas kiinnostaa yhtään (kuten pitäisi), niin tekevät jotain tuolle asialle.

                            Itselläni naarmutettiin kerran yhdet vanteet kumien laiton yhteydessä. Reklamoin asiasta ja sain todella hyvää palvelua. Minulle kerrottiin että asia oli selvitetty, mitä oli tapahtunut, luvattiin parantaa toimintaa ja tarjottiin todella hyvä hyvitys. Itselle jäi hyvä maku hommasta ja varmasti jatkossakin käytän ko. firman palveluja jos tarpeen.

                            Seuraava kohta on kärjistettyä, eikä liity mitenkään mihinkään yksittäiseen yritykseen:
                            Välillä asiakas kohtaa työntekijän joka on vain töissä ko. yrityksessä ja häntä ei voisi vähempää kiinnostaa asiakkaan ongelmat. Johtuu se huonosta päivästä tai yleisestä asenteesta, tai vain erilaisesta näkemyksestä asioihin. Yrityksessä on kuitenkin aina ihmisiä, joita asiakkaan eli palkan maksajan tyytyväisyys kiinnostaa. Reklamoimalla oikealle taholle ko. yrityksessä, saa usein paljon aikaan. Harva yritys kuitenkaan haluaa loppujen lopuksi tyytymättömiä asiakkaita, viimeisimpänä omistajat. Esittämällä asian fiksusti oikealle taholle, saavutetaan usein alkutilannetta parempi lopputulos. Aina ei toki näin käy, mutta tämän jälkeen voi ainakin itse olla varma, että tämä on kyseisen yrityksen tapa toimia. Monesti tulee muuten mustattua yrityksiä yksittäisen työntekijän takia.
                            Viimeksi muokannut mj; 17.7.2011, 20:19.

                            Comment

                            Working...
                            X