Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 Voimakasta natinaa töyssyissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 Voimakasta natinaa töyssyissä

    Profiilin mukaisesta A3:sta rupesi tänään kuulumaan hyvin häiritsevää natinaa ajettaessa hidastetöyssyihin/monttuihin/lähes kaikkeen missä alusta tekee työtä.

    Testasin parkissa painella nokkaa alaspäin (kuuluu todella selvästi pienelläkin voimalla) ja totesin äänen kuuluvan vasemman eturenkaan alueelta, mutta tarkemmin en pystynyt kuulustelemaan.

    Olisiko ideoita mistä vikaa kannattaa lähteä selvittelemään?

    #2
    iskunvamentimen yläpään laakeroinnin tukikumi painuu kasaan iän myötä ja on yksi tyypillinen natinan sekä kolinan aiheuttaja. Natina kuuluu kyseisen tukikumin mennessä erityisesti hidasteisiin ajettaessa.
    On tuossa parkkipaikalla kyseisen vaivan omaava samanlainen 1.6 A3 -02 nosturilla kun nostaa auton ilmaan ottaa jousesta/iskunvaimentimesta kiinni kunnolla ja kokeilee liikkiiko iskarin yläpää. Jos liikkuu niin siinä syy.
    Jos yläpää ei liiku niin katso onko alatukivarren taaemman puslan vulganoinnit revennyt. Sitten ei olekaan jäljellä kuin itse iskari, alatukivarren etunmainen pusla ja alapallonivel, mutta yleisin narisija on tuo yläpää :)

    Comment


    • #3
      Oppikirjavastaus, kiitos!

      Vielä täsmentävänä kysymyksenä: uskaltaako tuolla nyt ajella juhannukseen asti (60km päivä työmatkoja), ilman että remonttikustannukset suurenee? Ei ole täällä Espoossa mahdollisuutta nostaa autoa ilmaan, eikä edes työkaluja..

      Comment


        #4
        Tuo meidän natisia on natissu vuoden verran nyt ja iskarin yläpäät liikkuu 1-2cm sivuttain kun auto on nosturilla ilmassa.
        Eli jos nyt vasta on alkanut natisemaan ja syynä on nuo yläpään kasaan menneet tukikumit niin voi ajaa jos on jokin alatukivarren heloista niin en suosittele. Sillä lopullisesti helan hajotessa se kalvaa alatukivarteen kolon ja joudut ostamaan koko tukivarren uuden. Pahimmillaan kun hajoaa moottoritie nopeudessa, saattaa tulla rumaa jälkeä kun renkaan kulmat voi heittää 4cm minne haluaa.

        Comment


          #5
          Pyydä jotain pikku korjaamoa nostamaan auto ilmaan päivän päätteeksi. Jos haluavat sinusta asiakkaan he nostavat sen ja kertovat mitä pitää uusia ja paljon maksaa. Toinen vaihtoehto on tee-se-itse hallit joita löytyy viellä joiltain huolto asemilta. 3. Pysyykö työkalut kädessä ?

          Comment


          • #6
            Tavoitteena olisi, että samalla kun tulee vikoja niin foorumin avustuksella ne korjataan itse. Säästyy rahaa ja samalla oppii. (poislukien kriittisemmät jutut moottorissa ym. ettei tule kalliita oppirahoja)

            E: Taidan käydä illalla jossain ti-paikassa nostamassa auton ylös ja koittamassa noilla sun vinkeillä. Sen jälkeen sitten johtopäätöksiä mitä tehdään. (www.spinneri.fi/kuvat/TI-hallit_web.pdf)

            Tuo natina muuten hiljeni huomattavasti nyt kylmemmillä ilmoilla (30C -> 11C), mutta kyllä se sieltä kuuluu kun painelee nokkaa.
            Viimeksi muokannut atror; 14.6.2011, 08:01.

            Comment


              #7
              Onkos natinan aiheuttaja jo paikallistettu ja korjattu ?

              Comment


              • #8
                Työkiireet (laiskuus!) pääsi yllättämään kun natina väheni. Sitä ilmaantuu vain +25 ilmoilla oikeastaan ja siihen on jotenkin jo korva tottunut. Kävin hakemassa rekisteröintileiman (tuontiauto) ja meni ihan hyvin läpi ja papereita noutaessa kysyin natinasta ja katsastusmiehen mielestä ei aiheuta toimenpiteitä -> ei ole jaksanut alkaa selvittämään vielä. Kyllä se jossain vaiheessa pitää tutkia noilla sun ohjeilla.

                Comment

                Working...
                X