Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Alumiinivanteiden pultit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alumiinivanteiden pultit?

    Ilmeisesti vuosimallin 2001 (?) Audin alkuperäiset aluvanteet olisi ostoslistalla, mutta mukana ei tule pyöränpultteja. Onko tietoa millaiset pultit noihin menee, ihan perus aluvannepultti vai pallokartio vai mikä?

    Tällaiset vanteet olisi kyseessä:


    #2
    Pallokartio, 14*1,5 mm ja yleensä 27-30 mm pituus

    Comment


    • #3
      Hei Benkku osaisitko kertoa kun minulla on täysin samanlaiset vanteet, että sopivatko samat pultit peltivanteisiin VAG konsernin vanteet niin menevät pallokartioilla, mutta olen kuullut 2 versiota että pituudessa on eroa että ei kävisi ja että samoilla käy hyvin ??

      Comment


      • #4
        Pitäs mennä samoilla. Kartio sama pallo. Tarkista kuiteski, että pyörii vapaasti.

        Comment


          #5
          Itse käytän samoja aluvanteella ja peltivanteella. Pituus on kai kriittisempi jos on rumpujarrut takana- itsellä ainakin kerran ylipitkät lukkopultit sotkeutui jarrukenkiin (huomasin käsin käännellessä, eli ei tullut tuhoa)

          Comment


          • #6
            On se "kriittistä" vaikka levyt, itse rikoin takaa molemmat abs-anturit kun otin spacerit pois ja laitoin epähuomiossa samat pultit takaisin.

            Comment


            • #7
              Vähän kiven takana tuntuu olevan pallokartipultit noilla spekseillä. Jos joku tietää mistä saisi järkevään hintaan, niin vinkkejä otetaan vastaan. Tai mitähän ongelmia on luvassa jos vaan kylmästi laittaa 60 asteen kartiolla olevat pultit?

              Comment


                #8
                Vanteen vastinpinta murjoutuu pilalle ja pultti lakkaa pysymästä kireällä. Väärä kartio on huono idea, ihan hätätapauksessa pysyy jonkin matkaa kyllä kiinni. Euromasterista olen itse pultteja ostellut.

                Comment


                  #9
                  Biltsusta ja Motonetistä saa molemmista: http://www.biltema.fi/osteri/osteri....3.htm&ryhmaid= ja http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/402026/7. Itse ostin (hätätilanteessa) Tepolta Audi OEM-pultit, ontot ja kaikkea.

                  Ei todellakaan kannata kokeilla 60 asteen kartiolla. Itse kerran vahingossa kokeilin. Kiristäessä ihmettelin kun ei mennyt momenttiin, mutta vasta muutaman kilometrin ajettuani sytytti. Onneksi vanteet eivät ehtineet pahasti kärsiä, hieman vain nirhaisi keskeltä alumiinia. Luultavasti pidemmän ajon jälkeen olisivat pyörät tippuneet, sen verran löysällä olivat jo tuossa vaiheessa.

                  Comment


                  • #10
                    alkuperäiset 3? kipale kun reilu vuos sitten ostin.

                    Comment


                      #11
                      20 kpl pultteja marmorilta maksoi viime viikolla 78 euroa (eli 3,90 euroa/kpl).

                      Comment


                        #12
                        Pari viikkoa sitten rengasmaailmasta täys kierros pultteja 40€.

                        Hyvät on katteet marmorilla, kun ei rengasmaailmakaan katteetta pultteja myy.

                        Comment


                          #13
                          Romiksilta löytyy yleensä pultteja murto-osalla uusien (alkuperäisten) hinnasta.

                          Comment


                          • #14
                            Kysytääns tässä samassa ketjussa, eli tuli hommattua Audin alkup. alut talvirenkain ja mukana ei tullu pultteja. Nykyisiä en taida edes uhalla kokeilla (taitaapi olla kartiot). Meneekö näihinkin tuo 14*1,5mm pallokartiollinen pultti? Vanne on siis tällainen 8*18" ET43 (voisin siis veikata tulleen B8:n mukana joskus):
                            Viimeksi muokannut Micce84; 30.5.2013, 10:52. Perustelu: ei vaan osaa. x2

                            Comment


                              #15
                              Kyllä noissa alunperin on käytetty M14x1.5 pallokartiopulttia.

                              Comment


                              • #16
                                Audi TT mk1 -99 riittääkö alkuperäiset pyöränpultit jos laitan 10mm spacerit vai tarviiko kuinka pitkät olla? alkuperäiset vissiin 48mm

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäiset pultit ovat pallokantaiset ja mitat 14x1,5x27, joten 10mm pidemmät tarvitset.

                                  https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+tt.../6/601-601050/

                                  Comment

                                  Working...
                                  X