Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 ilmavirran ujellus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B7 ilmavirran ujellus

Mortonki,

Olen koittanut etsiä miksi profiiilin kulkimessa alkaa moottoritienopeuksissa kuulua ilmavirran vihellys, vähän kuin korissa olis sopivan kokoinen reikä ulos, johon ilmavirta sattuu. Ajaessa suuntaa ei saa oikein paikallistettua ja paikallaan mitään ei tietysti kuulu. Kyseessä ei ole turboujellus tai muukaan koneesta kuuluva ääni, vaan yksi ajoviiman aiheuttama johonkin korinosaan osuessaan. Talvella ääntä ei kuulunut, eikä keväälläkään ennenkuin lämpötila meni plussalle. Auton pesu tuntuu helpottavan ujelluksen alkamista.

Vinkkejä otetaan vastaan.

veikkaisin jotain oven tiivistettä.

Comment

Jos tiivisteet on kunnossa, kannattaa seuraavana tarkistaa että kaikki ovien säädöt saranoissa ja lukoissa on kohdallaan.
      Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 16:10. Perustelu: Forumilta poistuminen

Comment

Joku oven tiiviste siel ujeltaa. Pesun jälken tiivisteet kosteita jolloi ujeltaa. Koita vaikka silikonipuikkoa jos olis ensihoitoa asiaan.

Comment

Kiitokset vinkeistä, pitää koittaa viikonloppuna käydä tiivisteet läpi.

Comment

Onko autoon vaihdettu tuulilasia, omassani vaihto ei mennyt "ihan kunnolla" vaan suhisteli...

Comment

Ujellus

Minulla huutaa jälkikäteen takalokariin asennettu radionantenni.
              Pitää melkoista ujellusta jo kaupunki nopeuksissa.

Auto tosin on Audi 100.

Comment

Kävin tiivisteet läpi rätin ja silikonipuikon kanssa, eikä vaikutusta, ovetkin olivat hyvin linjassa panelien kanssa. Sitten kävin vaihdattamassa tuulilasin ja ulinat loppuivat, epäselväksi jäi oliko kyseessä lasin kraaterit vai huono liimaus, joka tapauksessa ulinat lakkasivat.

Comment

Nostellaanpa tätä, tänään tein lisähavainnon, ilmastointilaitteen lämpötila vaikuttaa ulinaan! Kun säätää molemmat zonet 18C, niin ulisee ihan perkeleesti, jos laittaa 23C, ulina lakkaa, uskoisin tämän selittävän myös miksi ei ulise talvella. Mihin läppään tai muuhun tuo lämpötilan säätö vaikuttaa?

Comment

Moi, hviertol!

Onko auton ulinat selvinneet? Mulla ei. Edelleen moottoritienopeudessa kuuluu _raivostuttava_ ulina. Auto on todella likainen tässä jonkin aikaa ja heitin kaksi Helsingin reissua ilman ulinoita. Olin suorastaan haltioissani, kun Audi kulki kivasti 130km/h pitäen vaan normaalia ääntä :P. Sitten käytin auton pesussa ja seuraavalla reissulla jatkuva ulina välittömästi, kun neula nousee yli 120km/h.

Comment

Working...
                    X