Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konepelti + hienosäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Konepelti + hienosäätö

    Ei niinkään iso vika mutta sitäkin ärsyttävämpi. Konepelti ei oikein istu suhteessa lokareihin. Konepellin se lukko-osa, mihin vaijeri tulee kiinni, on säädetty alimpaan asentoon ja silti pelti jää pömpöttämään. Kokeiltu ilman niitä neljää säädettävää kumitulppaaki, sama tulos. Voiko lokareita mitenkään säätää niinku ylöspäin? Muillakin on varmasti vastaavia "ongelmia" :>

    LOkareita on kyllä varmasti käytetty joskus pois, saumat on sen verta liian isot että huomaa. Entisessä saman korisessa kun sääti sen lukko-osan liian alas niin ei saanut koko peltiä kiinni kun ei yltänyt se lenkki enää. Yksilöitä ne on näkyy perkele nämäkin :) Vai oisko tuo pelti vääntyny jossain hieman, tämä kyllä aika epätodennäköistä..
    Attached Files

  • #2
    rakojen pitäisi olla 3,5mm suunnilleen jokapaikassa. Mitenkäs jos irrottaisi puskurin ja laskisi koko keulakehikkoa löysäämällä aisojen päästä pultteja, jotka puristaa kehikon aisoja vasten. Silloin tulisi valotkin samalla vähän alemmas ja lukkokin laskeutuisi.

    Comment


      #3
      Onko kysees II-kilpinen auto? Tuo oven ja lokarin välinen rako kyllä kielii et jotain on pieles tai sitte tilalle on istutettu tarvikelokari. Tuo Laurin konsti kuulostaa aiva pätevältä.

      Comment


        #4
        Rek.otteessa kyllä lukee edellinen tunnus mutta se on sama mitä nykyinen.? Ja sitten on tietenki tuo ulkomaan rekkari..
        Viimeksi muokannut bonus; 25.2.2010, 14:53.

        Comment


          #5
          Hmm, ekana tulee mieleen et on saanu mällin ja on lunastettu ja rekisteröity uudelleen samalla rekkarilla korjauksen jälkeen. Mutta eiköhän pellin saa istuun paremmin ku tiputtaa etukehikkoa.

          Comment


            #6
            Niihän siinäkin kävi että se kehto oli jo valmiiksi niin alhaalla kuin vaan menee.. eli ilmeisesti aisat joskus vääntynyt karvan ylöspäin ja lopputulos on tämä. Ja ne aisan päiden "lätkät" ilmeisesti kans vähän pielessä kun jotakin rikkapatentteja oli laitettu. Kärsisköhän niitä aisoja jollain paukuttaa karvan verran alespäin? Niitä lätkiä ei varmaan uskalla lekalla hienosäätää kun kuitenkin irtoavat hitsauksistaan siitä päästä..

            Comment


              #7
              En lähtis paukutteleen. Jos vain tuota konepellin istuvuutta ajat takaa ni jättäsin säädöt tekemättä. Toki jos korjaukses on käytetty tarvikepeltejä (lokarit, konepelti) ni tulos on melko varmasti se ettei ne istu mitenkää.

              Comment


              • #8
                Tuli mieleeni kun rako konepellin ja lokasuojan välissä varakuskin puolelle hiukan suurempi kuin kuskin puolelle eli onko saranoissa jotain säätövaraa joilla passata kohilleen kun niillä kumeilla ei saa passattua oikein ?
                Audi TT vm 2000.
                Viimeksi muokannut Killeri; 13.8.2020, 21:35.

                Comment


                  #9
                  Onhan siellä reilusti säätövaraa joka suuntaan, mutta katso ensin että lokarit on oikealla kohdalla kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Sain säädettyä löysäämällä varakuskin puolen saranan alimmaisia pultteja
                    Viimeksi muokannut Killeri; 14.8.2020, 23:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment

                    Working...
                    X