Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Ohjaustehostimen pumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 Ohjaustehostimen pumppu

    Urssista loppuivat jarrut ja ohjaustehostin. Korjaamonsetä sanoi että molempia ohjaa sähköhydraulinen pumppu, joka on paskana ja koko viritys on hänelle aivan uusi tuttavuus.

    Onko vika jollekkin entuuudestaan tuttu ja mistäkä kyseisen pumpun saisi ja mitäkä mahtaa kustantaa?

    #2
    Nyt on korjaamosedällä menny puurot ja vellit sekaisin. Hydraulitehostus siellä on jarruille ja ohjaustehostimelle, mutta kyllä se pumppu ihan hihnalla kampuralta pyörityksensä ottaa.

    Jos kumpikin piiri pimeänä tulee ensimmäisenä itselle mieleen, että onkohan siellä koko apulaitehihnaa enään jäljellä? Sama hihna pyörittää laturin, viskotuulettimen ja ilmastoinnin kompuran. Jos on, onko hydraulinesteitä enää jäljellä, vai onko ne syljetty jonnekin tien päälle ja pumppu telonut itsensä.

    Comment


    • #3
      Korjaamon setä sanoi että juurikin selittämälläsi tavalla se yleensä on, mutta että tässä olisi erilailla!

      Comment


      • #4
        Sanoi että vastaavaa on nähnyt viimeksi jossain kilpa Coswortissa..

        Comment


          #5
          Onneksi olkoon, autosi ei siis ole tehdaskuosia nähnytkään ;)

          Nyt sitten kysymys onkin, että mitä kaikkea tuolle autolle onkaan tehty.

          Comment


          • #6
            No perkeles, pitääkö se oikeen itte lähtiä kattomaan..

            Comment


              #7
              Otas kuva konehuoneesta nii ihmetellään yhdessä:)

              Comment


              • #8
                No sielähän se pumppu komiasti oli hihnalla niinku pitääki. Eli mitäkä moinen mahtaa maksaa?

                Comment


                • #9
                  Oliko siellä nesteitä säiliössä jäljellä?

                  Comment


                  • #10
                    Alimpaan viivaan asti oli.

                    Comment


                    • #11
                      Purkaamoilla käytetyt 200-300 ++ ...
                      Tiivistesarja tais olla 28€ jos se nyt enää mitään auttaa ...

                      Comment


                        #12
                        Pumput 40e ja ylöspäin ebaystä. Jos on kiire, niin sitten pitää maksaa enempi, uutta näyttää saavan ~170 + rahti hintaan.

                        Jos siellä on paskaa kierrossa, niin se olisi hyvä saada pois.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla sama homma vm -92 urssissa. Pumppu sylki öljyt ulos sitä mukaa kun säiliöön kaatoi lisää. En ole vielä irti saanut mutta uuden osto on kai edessä?

                          Onkohan niitä montaa eri tyyppiä kun eräässä varaosa liikkeessä tarjosi kolmea vaihtoehtoa ja hintaa väliltä 200-400e..

                          Comment


                          • #14
                            Vaihdoin juuri uuden pumpun ja öljyt(febi 86161) . Ohjaus vaan pirun raskas alle 2tuhannen kierroksen? Ohjausta vemputettu puolelta toiselle, eikä tunnu auttavan. Niin aluksihan se toimi niinkuin pitikin. Olisiko vinkkejä mistäpäin alkaisin tehostusta etsimään?

                            Comment


                            • #15
                              Nytkö se iski tännekin sitten. Eli äsken ku lähdin 20min auton seisottamisen jälkeen ajamaan, niin ohjaustehostimesta ei ollut tietoakaan, eli todella kankea ohjaus.
                              Liekö tuo pumppu sitten paskana?

                              Nestettä on.

                              Ja jos tuo pumppu on paskana, niin käykö urssiin normi satkun pumppu, vai onko ässässä erilainen?

                              Comment


                              • #16
                                Satkuunkin on ainakin erillaisia pumppuja, itellä oli tietysti se kalliimpi 250? ja 150? olis ollut pienempi pumppu. Marmorillahan toi olis mulle ollut 729?! Ja koivusen valikoimasta löytyi, eli kannattaa miettiä hakeeko romikselta pariinsataan 300tuhatta ajetun pumpun. Kato se numero pumpun takaa niin sillä selviää paljon.

                                Comment


                                • #17
                                  onko 2.2 ja 4.2 sama pumppu?

                                  Comment


                                  • #18
                                    omassa autossa on nyt paikallaan 2.2 koneisen pumppu, hienosti toimii.
                                    liekö servotronik-mallisessa jotain ero normihammastangolliseen ?

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                                      liekö servotronik-mallisessa jotain ero normihammastangolliseen ?
                                      Ero pitäisi olla vain ohjausvaihteessa ja sähköleluissa. Pumppu sama, ei ainakaan ETKAsta löydy eri variaatioita.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla on nyt viikon verran tehnyt sitä että välillä tehostin toimii ja välillä ei. Öljyä ei hukkaa eikä ylimääräisiä ääniä kuulu. Onkohan pumppu menossa paskaksi vai mikähän siellä kränää kun itse en näistä paljon tiedä?. Kyllähän se niin on että jos meinaa ns.harrasteautoa käyttää arkiautona niin rahaa palaa kun tuntuu että kaikki osat joutuu uusimaan toisensa jälkeen. Mutta toisaalta sen ajonautinnon takia tätä jaksaa ;) Ja autohan oli UrS4 AAN tekniikalla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Silloin kun tehostin ei toimi, niin oletko kokeillut sammuttaa autoa ja käynnistää uudestaan? Itsellä välillä oireilee tuolla tavalla ja toimii "buuttauksen" jälkeen taas normaalisti, liekö tuo sitten servotronicin syytä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Omasta urssista petti pumppu samantyylisesti, hävis vaan jarrutehostus. Alkuun tehostus katos välillä pätkittäin, lopulta kokonaan. Öljyä ei hukannut eikä pitänyt mitään eriskummallista ääntä, ja ohjaustehostus toimi koko ajan normaalisti. Uusvanha pumppu paikoilleen ja taas jaksaa painaa jarrua yhdellä jalalla.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mistä olette ostaneet Urssiin 2.2 20v ohjaustehostimen pumppua nykyään?

                                              Rupee tuo tiivisteiden kanssa pelleily riittämään.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ebay viimeviikolla tilasin sieltä ei tosin omaan ongelmaan auttanut. Tehostaa huonosti ja ohjaus ei palaudu ollenkaan. Mitähän tuolle seuraavaksi voisi tehdä... Pumppu vaihettu, nesteet, iskarinyläpään laakerit, raidetankonpäät ja alapallot.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X