Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä jäätyy jarruissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Taitaa tuo irrottaminen vaan olla sen verran työläs operaatio ettei sitä viitsi tehdä moneen kertaan. Yritän siis löytää "uuden" tehostimen ennenkuin alan purkuhommiin. Jos löytyy jotakin hämminkiä nykyisestä, niin samoilla riesoilla saa vaihdettua toisen tilalle. Ongelmaa selvitellessä törmäsin myös tähän "ongelmaan" http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=613760. Aloitin sille uuden topikin, kun poikkeaa kuitenkin tästä aika lailla.

    Comment


      #32
      Eikö ole tullut maahantuojan taholta kutsua sen kaukalon vesireiän avajaisiin. Ovat vaihtaneet aika monta tehostinta ja tökkineet reikiä auki

      Comment


        #33
        Ei kai tuosta sentään mitään takaisinkutsu kampajaa ole ole? Onko jotakin faktaa, että näitä olisi vaihdettu takuuna (takuuajan jälkeenkin)? Toki mielelläni vaihdattaisin firman piikkiin!

        Comment


        • #34
          Empä ole kuullut, että olis kutsuttu korjauksiin... Mut kyl toi minun mielestä kuuluis "takuusen" vaihtaa. On sentään kyse jarruista... Sitähän vois kysellä ja yrittää vaihdattaa. Ei ole kyl mitään hyvää mainosta, jos koko VW-konsernin vehkeissa samaa vikaa.

          Comment


            #35
            Nämä tiedot pätevät b5 koriseen ja uskoisin ettei ole paljoa rakenne muuttunut tuossa uudemmassakaan.

            Korvausilman ottaa hytin puolelta, polkimeen menevän tangon juuresta. Tuossa ilmanotossa on jonkin sortin suodatin estämässä isompien roskien meno tehostimeen. Kuivaus ei onnistu paikoillaan jos vesi mennyt venttiiliin/"painepuolelle". Tehostin lähtee paikoiltaan yllättävän nätisti. Tehostimeen menevä tanko on hankala irroittaa polkimesta ilman erikoistyökalua, sen voi kuitenkin pyöritellä kierteestä irti eli työkalu ei välttämätön.

            Comment


              #36
              Voisiko joku, jolla on albumissa viimeisimmät päivitykset, tarkastaa, onko -02 Passat 1.9 tdi AVF :n alkuperäisen 8E0 612 105 J korvaava osa yhä 8E0 612 107 E. Tuo alkuperäinen varaosanumero ilmeisesti sisältää tehostimen, pääsylinterin ja säiliön. Nyt siis hakusessa pelkkä tehostin.

              Comment


              • #37
                Akkukaukalon vesireikien avaamisesta on kampanja, mutta se tehdään vain normaalin huollon yhteydessä. Ei siis ole takaisinkutsu. Tehostimeen liittyvistä kampanjoista en tiedä.

                Comment


                  #38
                  Jos oikein tulkitsin perhealbumia, niin tehostimen korvaava osa olisi nykyisin 8E0 612 107 J (korvannut E-osan 1.4.2008).

                  Comment


                    #39
                    No niin, nyt on uusi tehostin haettu Laakkoselta kirvelevään 343? hintaan. Joulureissun aikana teki kerran sellaisen tempun ettei jarrut toimineet ollenkaan. Poljin oli kuin olisi betonimöykkyä painanut, eikä jarrut ottaneet yhtään. Totesin, että nyt loppui sitten säästäminen tähän paikkaan, ennenkuin kuin tulee kalliksi...

                    Varaosanumero on tosiaankin tuo 8E0 612 107 J. Osa on Skodalla saman hintainen.

                    Nyt sitten askartelemaan mokomaa kultakimpaletta paikoilleen.

                    Comment


                      #40
                      No niin, tehostin on vaihdettu. Oletan, että puolisen litraa vettä tehostimen sisällä riittää aivan mainiosti aiheuttamaan kaikki ne ongelmat joita tässä on ollut.

                      Vaihto ei sinällään ollut kauhean paha, tosin ylimääräistä aikaa meni työjärjestyksen kanssa kikkaillessa. Pääsylinteri ei tässä mallissa mahdu tulemaan erikseen pois, vaan koko hoito on otettava pakettina. Tämä taas tarkoittaa, että suojamuovi on irrotettava ja tämä taas, että pyyhkimet on irrotettava.

                      Irrotin tuon akselin juurikin siitä polkimen säätösysteemistä, kuten pkh vinkkasi. Jarrujen ilmaaminen oli varmaan lähes yhtä iso homma kuin tuo vaihto.

                      Bilteman ilmaus systeemi toimi muuten yllättävän hyvin. Ainoa ongelma oli, että aluksi, kun systeemissä oli reippaasti ilmaa, ei polkimalla saanut senvertaa painetta aikaiseksi, että takaiskuventtiili olisi kunnolla auennut. Alku piti siis suorittaa kahden henkilön voimin.

                      Uskon ja toivon että ongelmat loistavat jatkossa poissaolollaan. Palaan mikäli ongelmatkin tekevät niin. Kiitoksia kaikille jeesauksesta täällä foorumilla.

                      Comment


                        #41
                        Vielä varoituksen sana samasta ongelmasta kärsiville. Vesiä vanhasta ulos valutellessa tehostimen sisältä tuli myös noin kolmen sentin mittainen ja pari milliä kanttiinsa oleva metallin palanen, joka selvästi katkennut jostakin. Tehostin oli siis myös mekaanisesti hajonnut, mitä ilmeisimmin näiden ongelmien seurauksena.

                        Suosittelen siis ehdottomasti, että mikäli tehostin on päässyt jäätymään niin se kannattaa vaihtaa, ettei tule myöhemmin ikäviä yllätyksiä.

                        Comment


                        • #42
                          Itsellä ilmeisesti sama vika, jarrut laahaa ja poljin kova nyt pikkupakkasella. Poljinta varpailla nostaessa hiukan helpottaa. Taitaa olla tehostimen uusinta ainoa vaihtoehto?

                          Comment


                            #43
                            Kyllähän tuossa vähän samoja piirteitä on.

                            Ja kannattaa tehdä se vaihto ennenkuin käy niin, että jarrut lakkaa toimimasta kokonaan. Ei ollut ollenkaan mukava fiilis, kun ei saa autoa edes kävelyvauhdista pysähtymään poljinta painamalla.

                            Comment


                            • #44
                              Laahaaminen on "onneksi" pahempi ongelma eli autolla ei voi oikein ajaa. Pitää alkaa tutkia tilannetta.

                              Comment


                                #45
                                Laahaamista mullakin pääsääntöisesti esiintyi. Sitten vaan erään kerran ei poljin painunutkaan yhtää, eikä jarruja ollut ollenkaan.

                                Comment


                                • #46
                                  Vettä oli täynnä kuten arveltiin, miten tuo kuulapäinen mutteri lähtee polkimesta irti ettei tuo muovi hajoaisi? Olisi helpompaa asentaa uusi jos ei tarvitse kierrellä mutteria.

                                  Comment


                                    #47
                                    Se lähtee erikoistyökalulla T10006.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #48
                                      Muistelisin, että itse totesin pienemmäksi vaivaksi vaihtaa ruuvaamalla. En tosin tiedä satavarmaksi, onko samanlainen rakenne.

                                      Comment


                                      • #49
                                        On kellään tietoa / pystyykö selvittämään käykö seuraava uudeksi jarrutehostimeksi?

                                        Vanha osanumero 8E0 612 105 J ja uusi on 4B3 612 105 A

                                        Autona A6 1.8 TQ -02

                                        Itse yritin netistä etsiä mutta en löytänyt vastausta.

                                        EDIT: Muutettu oikeaksi..
                                        Viimeksi muokannut kompura-; 25.2.2016, 21:42.

                                        Comment


                                          #50
                                          Kumpaa nyt tarkoitat, jarru- vai ohjaustehostinta?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Jarrutehostinta. Tullut ajatuskatkos.
                                            Viimeksi muokannut okkim; 26.2.2016, 16:39. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                            Comment


                                            • #52
                                              A4 B9:n jarrut jäätyy kokoajan, onko tuolle mitään tehtävissä?. Arvuuttelua ollut viime aikoina lähteekö Audi liikkelle pihasta.

                                              Tuossa tuntuu kaikki renkaat jämähtävän jäihin, kertaalleen hinausauto kävi nykäsee/pamauttaa renkaat vapaaksi. Välillä ehkä yksi eturengas pyörii, mutta usein on kaikki ihan tööt ja pamahtaa liikkeelle vasta ihme ähellyksen myötä


                                              Ei tuo laite tuota tehnyt viime talvena ollenkaan. Huollossa kävi just ja valittelin että kehnoin talviauto mitä mulla ollut. Jarrut kävi läpi ja nesteet vaihto, noh, tuo kuulu nyt muutenkin vaihtaa, mutta "ei missää mitää vikaa"

                                              Kertaalleen sulattelin auton lämpimässä tallissa, mutta ei tuolla ihmeemmin ollut merkitystä, tuntuu että ei tarvi olla renkasissa/vanteissa mittää jäätä tms, vaan kunhan on pakkasta niin on tuurin kauppaa pääseekö pihasta kauppaan vai pitääkö ottaa 15vuotta vanha Passatti tai Volvo että liikkeelle pääsee, huoh

                                              Kaposet on kyllä rengaskotelon tilat, kyllä sinne helposti jää kyllä jämhtää ja oli yksi aamu että ei renkaat pyörinyt sen takia kun oli ihan muurautuneet kotelot + renkaat yhdeksi massaksi.. ei ole helppoa, huoh

                                              Onko tuohon jotain tehtävissä vai pitääkö vaan sopeutua ja pitää muut autot varuiksi myös lähtövalmiina?
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 6.2.2021, 11:07. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                              Comment


                                                #53
                                                Lämpimään talliin pariksi vuorkokaudeksi ja mielellään lämpöpuhallin tohottamaan.Tai sitten vesi päässyt liukutappeihin tms, ja jäätää siellä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Pitäisi vaihtaa tehostin. Löytyisikö keneltäkään kerholaiselta lainaksi tuota T10006 työkalua tai myisikö joku sellaisen minulle edullisesti?
                                                  Jos ei löydy, niin teen työkalun itse. Minulla on luovuttaja-auton poljin irrallaan, joten siihen sitä voi sovitella.

                                                  Mielelläni otan tuon pallon polkimesta irti, niin tulee tuo tanko säädettyä oikean mittaiseksi. Tykkään tehdä nämä(kin) hommat just eikä melkein.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X