Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tukivarsisarja typ89 coupe quattroon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tukivarsisarja typ89 coupe quattroon

    saakohan mistään tukivarsisarjoja kyseiseen pirssiin. Sen verran alkaa vanhus lotista ja kolista että ois aika laittaa alusta kuntoon.

    #2
    Saahan noita peltisiä. Minulta wteen 160e/pr ja taakse 232e/pr. Hinnat sis. valmiiksi asennetut puslat.

    teppo.kalske@iki.fi

    Comment


      #3
      Jatkellaas tähän kun melko läheltä liippaa. Autona tosin Typ89 sedan

      Koetin teettättää autolleni nelipyörä suuntausta mutta korjaamolla olivat todenneet että alkaa alusta olla sen verran heikossa hapessa jotta ei kannata suunnata ennen remppaa.
      Vaihtoon menevät ainakin iskarin yläpään laakerit ja raidetangonpäät. Tämän lisäksi sanoivat että muutkin puslat olivat melko haperoita joten niillekin voisi tehdä jotain.

      Laakereiden osalta tyydyn vakio osiin. Ostan joko Tepolta tai paikallisesta mätänetistä. Samoin nuo raidetangon päät tulevat luultavasti samasta paikkaa. Onko noissa (siis jos motonetiltä ostan) jotain merkkiä jota kannattaa välttää?

      Koetin haulla etsiskellä juttua että olisiko typ89 quattroon tarjolla jotain valmista puslasarjaa jossa olisi kaikki. Powerflex ilmeisesti tarjoilisi tuollaisia puslia autooni. Jostain muusta ketjusta olin lukevinani että quattrossa olisi samat puslat taakse kuin eteenkin. Onko noin? Tuossa ketjussa asiaa käsiteltiin jonkin verran mutta sitten aihe lähti sinkoilemaan muihin malleihin ja muutenkin off the lapanen.
      Toinen vaihtoehto olisi tilata orkkis puslia Tepolta mutta niistäkään ei taida mitään valmista sarjaa olla.

      Minkäslainen homma noiden laakereiden ja raidetangon päiden vaihtaminen on? Kyseessä siis tälläinen kohtuu tumpelo kaveri joten kannattaako heti suosiolla viedä pajalle laitettavaksi vai onnistuuko aloittelialta. <-- kuinka monen jakarin homma olisi haynesin oppaan mukaan ;-) Tuo puslien vaihtelu ilmeisesti on melko helppoa kunhan vanhan saa irti. Ainakin noiden powerflexin puslien ymmärsin olevan kaksi osaisia.

      Comment


        #4
        Yläpään laakerit kannattaa hakea marmorilta, urkin ns. "siniset" laakerit maksaa n. 10e/kpl. Paljonko lie Tepolla? Osanumero löytynee foorumilta, mutta enpä tästä ulkoa muista mistä. Motonetista ostettaessa on riskinä, että lyövät käteen jotkut golffin tms. laakerit jotka eivät kestä sitäkään vähää mitä orkkikset.

        Jos autossasi on pellistä prässätyt (kuten auton tietojen perusteella pitäisi ollakin) tukivarret, on niitten puslat samat sekä edessä että takana.

        Yläpään laakerien vaihto vaatii jousipuristimet ja raidetangon pään vaihto erityisen ulosvetäjän. Molempia on kyllä yleisesti saatavilla juuri esim. motonetista. Jos on sitä mieltä itse että on tumpelo, niin kannattanee viedä jollekin tehtäväksi. Homma ei sinänsä ole älyttömän vaikea mutta saattaa sisältää jumittuneita pultteja ja sensemmoista ikävää. Kyseessä on myös turvallisuuteen oleellisesti vaikuttavat komponentit.

        Comment


          #5
          Työkaluja yms välineitä löytynee appiukon kätköistä eli sen puolesta homman pitäisi olla selvä.
          Olisko tuosta raidetangonpään rakenteesta kuvia saatavilla. Siis muutakin kuin Etka.ru tarjoama. Siitä voisi koettaa hahmotella homman vaativuutta omille kourille.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti

            Jos autossasi on pellistä prässätyt (kuten auton tietojen perusteella pitäisi ollakin) tukivarret, on niitten puslat samat sekä edessä että takana.
            Tässä kun olen aikani pähkäilly ja hintoja mm. Ebaystä tutkinut niin ajattelin että vaihdan kerralla koko alatukivarret.

            Autossani on siis nuo pellistä präsätyt varret mutta ovatko nuo valetut miltä osin paremmat ja ennen kaikkea käyvätkö nuo valetut suoraan peltisten tilalle?
            Ebayn hinnat ovat nimittäin kummallekin tukivarrelle samoja joten sen puolesta on sama kummat laittaa ja parempiin tietenkin pyritään.

            Tuohon B3 80:seen en ollut löytävinäni saman tyylistä tukivarsi sarjaa jota myydään B5 A4/B3 passatteihin. Liekkö tuollaista siis tarjollakaan?

            Comment


              #7
              Näyttää noita jotain olevan, mutta onko juuri tuohon..

              Jos sinulla on tukivarret kiinteällä alapallolla, voi vaihtamisesta olla iloakin. Jos alapallot on mallia irrotettavat, ei niitä minusta kannata ruveta vaihtamaan, elleivät sitten ole puhki ruosteessa. Eihän se tietty väärin ole vaihtaa, mutta noin taloudellisesti ajatellen.

              Iskarin yläpäähän oli olemassa joku hevi duuti yläpäänlaakeri, mutta sillä oli hintaakin sitten vähän erilailla kuin tuolla urkin laakerilla.

              Comment


                #8
                Tukivarsien kumit alkaa olla melko haperossa kunnossa. Mietin että onko helpompi vaihtaa koko tukivarsi kuin alkaa askartelemaan uusia kumeja noihin vanhoihin.
                Jos oikein olen ymmärtänyt niin esim. tämä olisi sopivahko rauta. Viimeksi kun ebayta selasin niin olin näkevinäni että siellä niitä valettujakin olisi ollut kaupan mutta nyt en niitä löytänyt.

                Comment

                Working...
                X