Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vetokoukku S-line vs tavallinen? (A4 B7 Q)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vetokoukku S-line vs tavallinen? (A4 B7 Q)

    Olen tuossa vähän etsiskellyt koukkua ja jossain paikoissa sanottiin että tavalliseen Q Avant malliin löytyy, mutta ei S-line varusteiseen. Mistä kohtaa koukku ottaa kiinni puskuriin? Onko koukun varsi liian ylhäällä suhteessa puskuriin eli pitäisi tehdä lovi puskuriin vai onko koukun varsi liian lyhyt että kuula tulee liian lähelle puskuria vai jotain muitakin hankaluuksia?

    Onko koukun "koodaus" auton tietokoneelle vaativa projekti => merkkiliikkeen kanssa asioimista?

    Edelleen otetaan vinkkejä vastaan mistä koukkuja löytyisi sopivasti :)
    Viimeksi muokannut 8866; 16.4.2009, 08:57. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

    #2
    Laitoin omaan A4B7 sedaniin Kovilin irtokoukun ja tein vain pikkukolon takahelmaan, että vetokoukun saa lukittua koukun runkoon. Canväylän johtojen kytkennät ja koodauksen teetätin merkkiliikkeessä, muut johtohommat tein itse. Voin kertoa, että aika työläs homma tuo asentaminen, mutta onnistuu kyllä ohjeiden kanssa.

    Comment


    • #3
      Itse tilasin irroitettavan westfalian koukun täältä. http://www.bertelshofer.com/index.php

      Oli aikas edullinen verrattuna kotimaan tarjontaan. Sähkösarjan käyn hakemassa tiskiltä. Jälkeenpäin ajattelin, että senki olis voinu tilata. Koukku odottais tallissa asennusta.

      Hyvät ohjeet löytyy http://www.nordicaudi.se/ ja sieltä FAQ--> chassi --> montera drag på B6...

      Ei varmaan kovin paljon eroa B6 ohjeet B7? Tosin koukku on hieman erilainen B6 ku B7. Tilasin nimittäin kaverille samalla b6 koukun tuolta saksasta.

      Comment


      • #4
        Ju, tuon linkin löysinkin jostain keskustelusta. Kestikö toimitus kauan ja paljonko rahteja? varmaankin se johtosarjakin pitäisi olla oikea...7-napainen pistoke taitaa olla se "suomimalli"? Ilmeisesti tuo linkissä ollut koukku on sellainen, että passaa sekä quattroihin ja S-line puskureihin...ihan kaikkiin?

        Comment


        • #5
          Varmaan sopii ku ei ole erikseen mainittu mitään. En näe kyllä mitään syytä miksi koukku ei sopisi sline puskuriin samanlailla ku normi puskimen kanssa.

          Reilu viikko tais olla toimitus aika. 35? tuli postimaksuja mulle. Suomeen tais olla 49ekeä.

          Comment


          • #6
            Katsastin tuota westfalian koukkua tuolta sisältäen johtosarjan ja kotiin kannon. hintaa tulee semmoset rapea 400?

            Laakkosella oli joku tarjous kamppis ja hinta oli marmorilla 449? ellen väärin muista.

            Comment


            • #7
              itse soittelin pari viikkoa sitten Kajaanin laakkoselle niin oliko koukku 298€ ja johtosarja 158€ ja asennus 355€....Oulun Pörhöltä en edes kysynyt varmaan kerroin 2x eteen...

              Comment


              • #8
                Minulla on S-line puskurin kaverina original(=westfalia) koukku ja mitään reikiä/koloja ei ole näkyvillä.

                Comment


                  #9
                  Ei kai tuossa itse takapuskurissa ole mitään eroa vakion ja S-linen välillä, ainoastaan tuossa "irrallisessa" keskellä olevassa takapuskuripaneelissa.

                  Tuolla malli
                  http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=5426
                  Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:34. Perustelu: Forumilta poistuminen

                  Comment


                  • #10
                    Jotkut valmistajat vaan ilmoittavat erikseenkin että sopii myös S-line ja toiset eivät mainitse sitä ollenkaan...eli meneeko heidän koukku sitten niin läheltä puskuria että tuo paneli ei mahdu tai jotain.

                    Motonetissa Thule/brink kiinteä koukku n. 300€ johtosarjoineen...?

                    Comment


                    • #11
                      Olisiko kenelläkään ideaa mistä kantsisi kysellä Treen suunnalta koukkua+asennusta? Ja onko jollakin mitään hintatietoa?
                      Tuohon ilmeisestikkin pystyy laittamaan koukun vaikka on S-line helmasarja?

                      Comment


                      • #12
                        Pystyy laittamaan. Yleensä siihen takapuskurin irtonaiseen helmaan joutuu tekemään pienen loven, mutta se on ihan huomaamaton, ellei nyt mene auton alle kurkkimaan.

                        Comment


                        • #13
                          viinikka, just vähän aikaa sitten otin westfalian irrotettavan koukun saksasta tuohon omaan. Tarkotus olis askarrella lähiaikoina kiinni. Kai sitä samalla vois toisenkin tehdä?

                          Comment


                          • #14
                            Otapas Heikki nohevana kuvasarja asennuksesta, kun ajattelin itsekin omaan laitella koukun. Kun ei tuo taida muillekaan kelvata niin pitänee varustella sopivaksi ja itse sitten ajella.

                            Comment


                            • #15
                              Mitäs Heikki maksoi koukku Germaniassa?
                              Voisit kyllä askarrella mullekkin koukun, kun ensin opettelet omaas =D

                              Comment


                              • #16
                                Näytti olevan 364 e rahteineen, alkuperäisen kaltainen Westfalia siis, sähkösarjoineen kaikkineen.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen Westfalia muuten on syystä tai kolmannesta hieman eri muotoinen, kuin tarvike Westfalia, siis se irtoava koukkuosa.

                                  Tarvike Westfalia kun ei sovi siihen takakontissa olevassa styroksipalassa olevaan orkkiskoukulle tehtyyn syvennykseen. Tämä siis B6:sessa, mutta ehkä myös B7:ssa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen Westfalia muuten on syystä tai kolmannesta hieman eri muotoinen, kuin tarvike Westfalia, siis se irtoava koukkuosa
                                    Tämä siis B6:sessa, mutta ehkä myös B7:ssa.
                                    Vähän arvailua kun en ole B6 tarvike Westfalia käpistellyt, mutta orginaalissahan tulee puskurin alumiininen runko mukana, eli vakiorunko on korvattu vahvistetulla koukkuinteqroidulla rungolla (kuva omasta B6 koukkuprojektikansiosta). Joten mitoitus voi olla silloin hieman erilainen ja se koukun muotoilu jos kiinnityspiste on eri paikassa.
                                    Viimeksi muokannut jta; 17.4.2010, 16:59.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tänä pyhänä tuli askarreltua koukku kiinni tuohon omaan autoon. Ei tullut kuvia otettua, kun foorumilta löytyikin jo valmiiksi hyvät ohjeet purkutyöhön: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=62461 viestistä 76 eteenpäin.

                                      Toiset hyvät ohjeet löytyy nordicaudilta: http://nordicaudi.com/index.php?url=...a1676.php&var=

                                      Näiden lisäksi koukun ja sähkösarjan mukana tulleilla ohjeilla pärjää oikein hienosti. Mulla oli siis Westfalian tarvikekoukku irrotettavalla kuulalla ja Jaegerin 13-karvainen sähkösarja.

                                      Semmonen reippaan työpäivän pituinen rupeama, kun kerralla tekee. Itse tein muiden hommien ohessa, niin kyllähän siihen viikonloppu vierähti. Muutama huomio matkan varrelta. Purkutyössä verhoilujen irrotus vastustaa eniten, takaluukun sivupanelit irtoaa vielä kohtalaisesti, mutta B-pilarin verhouksissa saa sormet verille helposti. Ylempi verhous on irrotettava alapäänsä p&¤#&#een tiukoista klipseistä ensin, sitten alempi lähtee ylöspäin nostamalla, kun etuoven kynnyslista on ensin irrotettu (joka taas ei lähde ennenkuin irrottaa kojelaudan päädystä sellaisen lyhyen listan...). Sormia on hankala saada väliin niin hyvin, että saisi otteen ja voimaa oikeaan suuntaan, mutta sitkeys tuottaa tulosta.

                                      Alkuperäinen puskurin ruoto/kolaripalkki on kiinni XZN 12 pulteilla.

                                      CAN-väylän piuhat löytyy sähkösarjan ohjeilla, mutta kahta rosvoliitintä on hankala saada kierrettyyn pariin kytketttyä. Avasin sen johtokotelon rattiakselilta, jolloin sain väylän johtoihin riittävästi löysää ja sain rosvot napsaistua kiinni. Jaegerin sarjan mukana tulevat rosvot on onneksi hyvälaatuisia.

                                      Koodaus de.openobd.org mukaan, Bordnetz, Kombiinstrument ja sähkösarjan ohjeilla Einparkhilfe jiiriin, niin kaikki näyttäisi toimivan komiasti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulle laitettiin irroitettavakoukku tuohon B7q:hun makso 819€ Rovaniemen Pörhöllä. Sanoivat että päivä menee töissä, kuulemma kun johdot vedetään edestä asti. Tekivät siinä samalla vähän muutakin tuohon. Mutta asennus on ihan siisti. Puskurista leikattiin semmonen 4cm x 10cm kapea soiro pois, jota ei edes huomaa ellei tuki päätään auton alle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuli askarreltua B6 sedaniin myös Westfalian koukku. Joitain eroavaisuuksia on B6 ja B7 välillä, mutta hyvin kätevästi se paikalleen kävi silti. Hieman ylimääräistä askaretta tuli siitä, kun potilas oli alunperin amerikan serkuille tarkoitettu, puskurin sisälmyksissä oli eroa amerikan joustopuskurirakenteen vuoksi. Sitä "törmäyspalkkia" sai leikellä reilulla kädellä, että sattui kohdalleen, lisäksi palkin korkeusasema piti passata sopivilla välikappaleilla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vielä uppia S-linen takapuskurista ja kovilista... Oliko kärkitietoa sopiiko Kovilin irrotettava koukku S-line takapuskuriin vai pittääkö leikellä paljonkin?

                                            Comment


                                            • #23
                                              kuumimmat vihjeet tervetulleita onkelmaan kun peräkärrin sähköt vähä hukassa.mitkään muut ei toimi ku parkit,ja nekin palaa kärryssä vaikka auto on sammuksissa!!! vikakoodeja ei anna ja vcds:llä asiaa tutkittu tuloksetta.

                                              jotain lienee pahasti pielessä,mutta kun ei oikein tiedä mistä alottais.tunnustas vaan vialta mikä ratkastaan tietokoneen avulla.

                                              (vanhassa seatissa oli samaa ongelmaa,mutta poistu aina sammuttamalla auton)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Koodaus de.openobd.org mukaan, Bordnetz, Kombiinstrument ja sähkösarjan ohjeilla Einparkhilfe jiiriin, niin kaikki näyttäisi toimivan komiasti.
                                                Tuli tuossa viikonloppuna asenneltua Kovilin koukku B7 avanttiin ja yritin VCDS:llä koodata koukun, mutta ei mennyt heittämällä. Hain koukun ja sähkösarjan Laakkoselta kun oli halvin siellä. Sähkösarjan mallia en nyt muista, mutta väylä haettiin ratin alta ja takaluukkuun tuli oma pikku boxi. Pitää tuossa ruokatunnilla katsoa, että kenen/mikä tuo sähkösarja on.

                                                Oletin, että VCDS:llä olisi päässyt 69 Trailer controller -moduleen kiinni tuon asentamisen jälkeen, mutta VCDS ei löytänyt modulia. Sen verran ehdin tarkastamaan, että ainakin sähköt tulee tuolle uudelle modulille. Ja kaikki muu tuntuu toimivan vaikka en saanutkaan koodattua tuota.

                                                Osaako joku neuvoa, että miten tuo koodaus menee? Vai pitkääkö tuota koodata ollenkaan? Koukku on 7-napainen versio, mutta en vielä ehtinyt kokeilemaan kärryn kanssa että toimiiko valot...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Osaako kukaan auttaa? Siis miten tuollainen koukku pitää koodata?

                                                  Sähkösarja on ECS electronicsin 5F005 CAN bus trailer module. Mahtaako jotain mennä rikki, jos kytken kärryn kiinni ilman että olen ohjelmoinut mitään?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itse kesän alussa asensin itse koukun ja johtoset A4:seen. Johtosarja oli 7 pin Jaeger ja sitä ei tarvinnut koodata laisinkaan vaan valot toimi heittämällä. Tosin parkki tutkat piippaa kun kärry perässä pakittelee. Toissapäivänä heitin siten kärryn kiinni ja eihän siihen tullut enää mitää valoa. Ainoastaan jarruvalo toimii muut ei. Tutkin kaapelin liitokset rasiasta ja ratin alta eikä mitään hälyyttävää löytynyt. Sitten koitin koodata (17 - Instruments->Adaptation - 10->Channel 061>3331+64=3395 ja Central Electronics-> Coding -> Function 07->10021 muutin 10141. Sain näin myös DRL valoissa takavalot palamaan.
                                                    Oliskos jotain muuta vielä pitänyt koodata ?

                                                    Mutta kärryssä edelleen valot pimeänä. Kärry pelaa tosisessa autossa joten oletan että se on kunnossa. Tässäkin yksilössä sama kärry on toiminut.
                                                    Mikäs vois olla vikana ? Herjaako tietokone jos esim joku sulake palanut? Tuosta saksa manuskasta ku en tiiä mikä sulake vois vaikuttaa vetokoukun valoihin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oliko tuossakin rasia väylässä? Pitääkin sitten vain kokeilla, että toimiiko ilman koodausta...

                                                      Jostain luin, että palaneista vilkuista tulisi varoitus ajotietokoneeseen, mutta en ole varma että onko vain 13-napaisen kanssa. Siinä joku tunnistin, että koukku kytkettynä. Ainakaan tässä omassa ei mielestäni ole kun rasiaan liitetään vain 7-johtoa. Tässä mun sarjassa oli johto peruutustutkaa varten?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu rasia jäi sinne kontin vasemman verhoilun taakseni ja johto kytkettiin tutkiin. Itse koukun liittimessä on mikro kytkin joka tunnistaa onko peräkärry kaapeli kiiinni vai ei. No eipä auta ku kattoo kaikki johdot ja liitokset vielä uudelleen jossain vaiheessa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vielä uppia S-linen takapuskurista ja kovilista... Oliko kärkitietoa sopiiko Kovilin irrotettava koukku S-line takapuskuriin vai pittääkö leikellä paljonkin?
                                                          Päivitystä: Kovilin irrotettava vertikaali koukku Laakkoselta + johtosarja. Ei tarvinnu koodailla mitenkään vaan lähti heti rokkaan. S-line takapuskurista joutu leikkaan n. 3cm x 20 cm kaistale, mikä ei näy mitenkään ulospäin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mikäs johtosarja tuohon kannattaa ostaa että saa toimimaan väylässä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X