Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 valoapuja kaivataan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • urS4 valoapuja kaivataan

    Aiemmin paikallistettiin valojen vika viikseen. Kuskin puoli parkeista pimeänä, sitten hyyty ajovalot kokonaan, paitsi pitkät viiksestä vetämällä. No, uusi viiksi tilalle ja vielä tulevaa projektia varten vak.nop.säätimellä varustettu. Tulos ---> ajovalot toimii, mutta parkit ja mittarivalot hävis kokonaan. Kysymys: Kuvassa on vasemmalla alhaalla vanha viiksi ja oikealla uusi. Ylhäällä molemmin puolin kuva liittimestä ja siihen menevistä johdoista. Osaako joku kertoa, mikä johdoista on parkkien ja mittarivalojen johto? Muutama kanta oli eroa(uudessa enemmän) noissa viiksissä, joten luulen, että kyseinen johto ei kytkeydy uuden viiksen kanssa lainkaan.

    Kiitos avusta, nimim. auto parkissa
    Attached Files

  • #2
    Mulla kävi kruisellinen viiksi suoraan vanhan paikalle valojen osalta. Oletko sulakkeet tarkistanut?

    Kotikoneella pitäisi ainakin olla kuvat Autocheckistä. Kai niistä jonkin sortin käsityksen saa. Laittelen tähän kun kotiin pääsen.

    Comment


    • #3
      On katsottu sulakkeet. Ei tule kannalle virtaa ollenkaan viikseltä.
      Kyllä tuo liitin sopi, mutta uudessa viiksessä oli kolme nastaa enemmän, joihin ei tullut piuhaa liittimeen. Nuo nykyiset johdot on vähän kärsineen näköisiä, joten joutuu vähän pätkimään varmaan. Kun tietäisi, mikä on parkkien piuhat niin vois alkaa kokeilla värkkäystä...

      Comment


      • #4
        Meinasin siis, että valot pelasi kuten ennenkin vaikka viiksen vaihtoi. Paketin taaks tuli vain tuo kruisen liitin lisää.

        Jos johdot näyttää kärsineiltä, ne kannattanee soittaa läpi. Siinä selviää, onko johto poikki vai ehjä. Selvyyden nimissä niille, jotka eivät tunnista termiä, 'soitto' tapahtuu yleimittarilla ohmisesti mitaten johtimen päistä esm. liitin - sulakkeen kanta. Jos piuha on ehjä, mittarin näytössä lukee 0,x ohmia. OL tarkoittaa risaa johtoa.

        Löysin töistä tulostenipun noista kuvista. Koko nippun kuva olisi liian iso sivuille, joten ohessa pari ensimmäistä sivua, joista näkyy viiksi ja parkkien lamput.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut arto s; 31.3.2009, 11:28. Perustelu: Kytkentäkuvia

        Comment


        • #5
          /*Ja varsinaisesti vielä nimensä mukaisesti 'soitto', kun laittaa "piipin" päälle sillä ohmialueella, jos sellainen mittarista löytyy.*/

          Comment


          • #6
            No ja nimenomaan näin.

            Comment


            • #7
              No nyt selvisi se parkkien ja mittarivalojen puuttuminen. Uudesta viiksestä oli valokytkimen liukuvipu menny pasaseksi. Nyt tuli valoa kabiiniin, kun vaihdoin osan vanhasta viiksestä. Edelleen jäi viaksi tuo kuskin puolen parkkien puuttuminen. Vika ei siis ole viiksessä vaan jossain muualla. Onko vasen ja oikea parkki eri sulakkeella ja jos, niin mitä siellä sulaketaulussa pitäis lukea sillä tuo Arctosin autocheck-kaavion standlicht siellä ei kyllä seiso? Vai onko kyseiset sulakkeet mahdollisesti jossain muualla esim kuskin jalkatilassa?

              Kiitos muuten tähänastisista ok neuvoista. Vähän tsi-sähkäri tässä kieltämättä ollaan, joten nuo ohjeet on hyvä olla suomennettuna.

              Comment


              • #8
                Etuparkit on samassa sulakkeessa toisen takavalon kanssa. Eli johdoista lähtisin vikaa metsästämään.

                Comment


                • #9
                  Jos viiksi on pamahtanut, on toden näköistä, että johdotuskin viikseltä sulakkeelle on ollut kovilla. Näyttäisi olevan parkin ja mittarivalojen syöttö saman karvan perässä, eli sulakkeelle tuleva johto (vihreä/punainen, 1.0mm^2), viiksen liittimen nasta 4 ja sulakkeen S5 välissä.
                  Kuvasarjasta puuttuvalta sivulta näkyisi tuo mittarivalon liitin (Vihreä liitin T26a mittariston takana, 9-nasta).

                  Sulakkeelta puuttuva jännitekin viittaisi samaan suuntaan, eli johtovikaan.

                  Comment


                  • #10
                    Sama kylä, sama etunimi, sama auto, sama vika. Eli ajovalojen hävittyä vaihdettiin valokatkasin, jolloin etuvalot kyllä toimi mutta apukuskin puoleinen parkki pimeni. Liittimelle ei tule virtaa, tuskin sulakkeessakaan vika koska ilmeisesti molemmat puolet samalla sulakkeella. Jos ei vikaa meinaa löytyä niin ajattelin vetää hyppylangan kuskin puolen parkilta apukuskin puolelle.

                    Comment


                    • #11
                      No niin nyt on etuparkin lisäksi toinen takaparkki pimeänä. Olikohan tuo viiksi sitten susi jonka ostin käytettynä? Käykö tämä katkaisin autooni:Valoviiksi Audi 88-> ajovaloau 48-8567 88->94 Vilkku+valoviiksi/ajovaloautom (13-napaliitin) [1988 - 1994]37,50 ?

                      Comment


                      • #12
                        etuparkit on samassa sulakepiirissä, tarkista sen polttimon kannalta sähköt. Takavalot on kumpikin oman sulakkeensa takana (olikohan paikat 6 ja 7 siinä kojetaulun päädyssä)

                        Comment


                        • #13
                          Sähköä ei tullut etuparkille, eikä sulakkeissa ollut vikaa.. Alan kallistumaan siihen että tuo uusi käytetty katkaisin on viallinen. Harmittaa vain että maksoin hajottamolle 70e tuosta katkaisimesta ja näköjään siihen rahaan saa motonetistä 2 uutta. Tyhmästä päästä kärsii (taas) koko lompakko.

                          Comment

                          Working...
                          X