Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vanne pilalla?
Collapse
X
-
Niin, rs4 replica (se vanhempi malli) siis kyseessä. Sikäli mielenkiintoista, ettei autokauppoja tehdessä tullut myyjällä mieleen mainita vanteista mitään, vaikka renkaat myönsikin olevan sakkorenkaat. Tietty omaa tyhmyyttä kun en tarkastanut vanteita heti. :s
Niin en yhtään tiedä onko vanne kiero vai ei....
Comment
-
Kannattais varmaan käydä jossain rengasliikkeessä pyöräyttää vannetta että näkis että kannattaako edes alkaa hiomaan ja paklailemaan.
Comment
-
Pitänee juu käydä näyttämässä jossain liikkeessä. Minkälainen pakkeli olis paras tuohon hommaan? Ei ole tullu kauheesti tutustuttua noihin aineisiin.
Ottaako yleisesti miten pahan hinnan maalarit jos käyttää kierroksen vanteita maalauttamassa? Ja miten pohjat, onko ne oltava tehtynä valmiiksi?
Comment
-
Minkäs kokoiset vanteet on kyseessä, tulee äkkiä aika paljon hintaa jos et itse meinaa tehdä hommia.
Comment
-
Ko, replica -vanteista en tiedä, mutta oma mielipiteeni replicoista on, että kovin kallista remonttia niihin ei kannata tehdä. Lähes sanatarkka lainaus omille A8 replicoille oikomishoidon tehneen liikkeen lausunnosta viime kesältä: vannemateriaali aivan paperia, ei kestä juuri minkäänlaista iskua.
Comment
-
-
Vanteet käytetty koneessa. 3 vanteessa hieman heittoa. Täytynee kysellä oikaisuhoitoa niille.
Jännä juttu muuten, että vanteet ovat ET30, jota ei ilmeisesti Suomesta edes saa. Ainakin moni myyjä ihmetteli ettei ole kuin ET35 pienin. Ja yksi noista vanteista on kaiken lisäksi eituplajakoinen, eli eri valmistajan vissiin... Noissa kuulemma on valmistajapaikan mukaan jopa ulkonäössä hienoja eroja, sekä värisävyssä.
Täytyy ilmeisesti alkaa opettelemaan kittausta...Vielä kun kunnon aineen sattuisi löytämään.
Comment
-
Vanteet käytetty koneessa. 3 vanteessa hieman heittoa. Täytynee kysellä oikaisuhoitoa niille.
http://www.l-weld.fi/
Comment
-
itse käyttäisin ihan alumiinille tarkoitettua kittiä, nimeä en muista mutta tuli joskus aikaanan ostettua auto-asista kilon purkki. maksokohan se nyt jotain 12e kovettimineen. Ja kyllä kesti, yhdet vanteet sillä kittasin, tiettävästi kitti vieläkin vanteessa kiinni.
Se mikä nyt on perinteisestikkin kitatessa hyvä muistaa, ensin kaikki lika, irtopaska ja hapettuma pois, "kiiltävälle" alulle asti siis hionta jollain hyvinkin karkealla paperilla. pyyhkäsy vaik xylenillä ja kittaamaan. itse käyttämäni aine oli ainakin sen verran pehmeätä, että piti hioa muistaakseni 1000 asti, ennenkuin naarmut oikeasti hävisivät kitistä ja sai peitettyä pohjamaalilla (tuli tehtyä spraylla ja vannehopealla).
Mutta, aineita on monia ja tekotapoja monta väärää, useimmiten pari oikeatakin. Suosittelen käymään jossain ad varaosapuljussa - tai vastaavassa, jossa ylipäätään ainakin yritetään palvella maksavaa asiakasta - kysymässä alumiinille sopivaa kittiä.
Comment
-
Tinata ?
Kyllä alumiinia voi tinailla,
Comment
-
Eihän rengaskone osu vanteeseen asennettaessa, muutoin kuin nurjalta puolelta mistä vanne on kiinni koneessa, se kynkkähän jättäis muuten aina vanteeseen naarmun. Asennuksessa voi ensimmäisenä laittaa paikatun kohdan, ni ei renkaan reunakaan osu siihen. Kyllä ne oikeassa rengasliikkeessä osaavat laittaa paikalleen ne renkaat. Vanteissakin saa olla jonkin verran heittoa, ei ne vielä ravista, rengas tasaa heittoja jonkin verran, kun ei ne renkaatkaan aivan suoria aina ole.
Comment
-
Nostellaas vanhaa ketjua... Eli oma RS6 Replica-sarja 19" koossa on myös aiemmassa elämässä saanut pieniä sivuosumia ja pahimmillaan suurinpiirtein samanlainen kuin ketjun aloitusviestissä olevissa kuvissa.
Onkohan tähän tullut uusia hyviä menetelmiä jolla tuollaiset vauriot saisi itse suhteellisen pienellä vaivalla korjattua? Ennen työn aloitusta meinaan käyttää vanteet rengaskoneessa jotta näkee että ovat lähtökohtaisesti suunnileen suorat.
Kun suurimmat vauriot on sitten korjattu niin sitten tarkoituksena viedä puhallukseen ja pulverimaalaukseen. Eli mitkä aineet ja mitkä menetelmät nyt kannattaa käyttöön ottaa?
Comment
Comment