Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

30-profiilin renkaista käyttökokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 30-profiilin renkaista käyttökokemuksia?

    255/30/20 suvikumeja olen ajatellut hankkia, toki 255/35/19 kanssa on käynyt mielessä...mutta kuitenkin onko minkälaisia käyttökokemuksia noin ohkaisista kumeista että meneekö liian kovaksi ajotuntuma taikka nouseeko ajomelu liikaa? 40 ja 45 profiilin kumeja on käyttöautoissa ollut ja niistä ei ole ollut kuin positiivista kokemusta tähän mennessä...
    Viimeksi muokannut Zl-1; 22.12.2008, 12:10.

    #2
    Itse olen ajellut 265/30 R19 renkailla, eikä ne ole omasta mielestä ollenkaan epämukavat. Ja alustakin on suht jäykkä. Tämä on paljon kiinni omista mieltymyksistä, joku toinen on varmastikin sitä mieltä että nuo on liian kovat.

    Ajomelu varmastikin nousee jonkin verran.

    Comment


    • #3
      Ja täytyy muistaa, että se tuo profiili korreloi suoraan renkaan leveyden suhteessa. Elikkäs mitä leveämpi rengas, sen paksumpi on profiili vaikkakin olisi sama 30- kyseessä. Esim 225 leveys vs 265, niin leveämmässä on paksummin profiilia/kumea vaikkakin olisi sama 30-profiili kyseessä.

      Comment


      • #4
        Mulla on 235/35 R19 renkaat, KW alusta aika tontissa, asfaltilla ovat hyvät. Uudella asfaltilla tosi hyvät :) Soralla joutuu sitten ajamaan aika varovasti mutta harvemmin sorateitä tulee vastaan.. Ajomelu ei noussut ainakaan häritsevästi. Renkaat siis jotkut Hankookit..

        Comment


        • #5
          " jotku hankookit" ei ole huonot renkaat. Tosiaan tuollainen rengastus oikeastaan vaatii jo jotain muuta kuin vakioalustan notta rengas pääsee oikeuksiinsa.

          Comment


          • #6
            Viime kesänä tuli ajeltua 225/30/20 nankangin ns2:lla, ihan hyvät oli ajaa jos alusta kunnossa, rengasmelu tietysti vähän kasvaa,

            Comment


              #7
              Joo itsellekkin pitäisi 235/35/19 hankkia kesäksi ja ns2:set kiinnostaa hintansa puolesta. Parit merkkirenkaat on ollut nyt alla ja kun alkaa menemään sarja per kesä, niin kokemuksia täytyy alkaa hakemaan halvemmista :)

              Ei tuo kokoluokka mielestäni mikään hullumpi ole ajaa mutta jos sitä kysyy esim hameväeltä, niin voipi olla toisin ;)

              Comment


              • #8
                jassoo...eiköhän nuo kommentit kallista sitten uskoni siihen että ihan ok ajettavat ne tuollaiset ohkaisetkin on...ulkonäkö ainakin on kohillaan...

                joo nuo nankangit pistää silmään kun on niin törkeen halvat...nykyisessä toyotassa on sellaiset ja täysin ok ne on toiminut...falkenit kanssa olisi halpoja rengasonlinessa...

                Comment


                • #9
                  Parissa ässässä on ollut minulla Nankangit alla. 20" ja 18". Hinta suhde laatu muuten ok, mutta märällä asfaltilla sivuttaispitoa ei juurikaan löydy.

                  Melutaso on jopa yllättävän alhainen. Rengaskoneella on ihmetelty asentajien toimesta, kuinka hyvin on rengas tehty. Ei ole minkäänlaista vippaamista esiintynyt.

                  Comment


                    #10
                    Omassa B6:ssa on 225/35R19 Hankook Ventus S1 Evot ja niiden kanssa ei kyllä ole mitään ongelmia mukavuuden suhteen. Ajettavuus on loistava ja auto kääntyy mutkaan tosi hyvin. Toisaalta taas hiekkatietä voi ajella ilman mitään ongelmia, kunhan pahimmat montut väistää. Asvaltilla ei ole sellaista paikkaa löytynyt, jossa olisi huomannut "mukavuudentappajien" olevan alla. Eräs kyydissä ollutkin sanoi, että "eihän nämä nyt niin epämukavat olekaan".

                    Tämä kaikki on tietysti alustasta kiinni. 215/35R18 loppuun madalletussa t89:ssä on jotain käsittämättömän hirveätä. Kaikki kävyt pitää väistää ja hiekkatiellä ajellaan todella rauhallisesti. :)

                    Comment

                    Working...
                    X