Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ohjaustehostimen pumppu A4 (B5)
Collapse
X
-
Mietin että voisi paineletkun ja tuloletkun irrottaa ainakin ja katsoa että ei ole tukossa. Sellaista vaan mietin että kun ei kerran ohjausvaihde vuoda mistään niin voiko se missään tilanteessa olla syypää tuohon pumpun akselin rikkoutumiseen ? Pumppu on juuri oikea (tarkastettu pumppua haettaessa ja numero täsmää) ja apulaitehihna kunnossa ja linja "suorassa". Kilometrejä toki kertynyt noin 520tkm...
Voisi ainakin huuhdella tuon järjestelmän kun saan pumpun kiinni, eli tulopuoli irti säiliöstä ja parin sekunnin rykäyksillä vanhaa tavaraa pois järjestelmästä.
Comment
-
Toihan menee todennäköisesti niin että valmistaja/maahantuoja lähettää kerralla isomman erän kunnostettavia pumppuja sinne missä ne halvimmalla kunnostetaan. Voi hyvinkin olla että Motonet käyttää samaa erää mistä mun pumput tuli. Koivusen mukaan ei näistä reklamaatiota ole tullut kuin 2kpl viimeisen vuoden aikana.Mikä lie sitten totuus ja onko kaikista jaksettu tehdä kirjallista reklamaatiota ? Voisin kuvitella hyvinkin että etenkin korjaamoiden intressissä ei ole tehdä kirjallista reklamaatiota jos ehjän pumpun saa tilalle muutenkin.
Comment
-
Niin en sitten tiedä olivatko sopivasti maanantai-kappaleita molemmat pumput.
Kyllä aika kehnoa valmistetta näyttävät olevan. Toista pumppua asennetessa totesin hihnapyörien kiinnityksen jälkeen että pumpun akseli on aivan kierossa. Vein samantien takaisin ja sanoin että kolmatte ei tarvi enää tilata.
Käyttöautolta 370€ vaihto-osana, ei tarvi kylmähiki niskassa alkaa asentelemaan.
Comment
-
-
Mulla alkoi ensin hiljaa vuotamaan ja nyt valahti alle 100km matkalla ainakaikki ulos. Lisäsin täyteen ja kohta kaikki oli taas valahtanut. Olin siis reissua taittamassa. Tiputtaa siten, että vasen etulokari, roiskeläppä ja kylki on aineesta märkänä. Luulotautiakohan se, että etupää kolahteli jarrutuksessa hieman (uusi ääni) ja sen jälkeen tapahtui nopea vuoto???
Comment
-
Onkohan mahdollista seuraava homma: Autossa ollut punaista = väärää hydnestettä jo alunperin. Sen jälkeen vuotoa joka eskaloitui kun lisäsin pitkällä reissulla vielä erilaista väärää nestettä (ATF), koska muuta ei saatavilla ollut ja lähes tyhjä säiliö. Tuon täytön jälkeen tuli ulos käytännössä heti. Ylipaineistaako väärällä nesteellä puskien ulos kumihaitarista kaiken? Haitari ehjä. Onnistuuko tyhjäys? Sen jälkeen täyttö vihreällä kulllalla? Vai onko tiivisteet jo nyt kaput. Tanko ulos ja tarkasteluun?
Comment
-
Oli samanlainen tilanne d2 a8:ssa joka vastaava rakenne, vuoto alkoi vihreillä nesteillä, matkan aikana lisättiin punaistakin joukkoon ja loppuvaiheessa olisi voinut kaataa vaikka dieseliä säiliöön niin kaikki olisivat tulleet yhtä rajusti pihalle.
B5:ssä aikanaan (4-5v sitten) ATF:t ehtivät edellisellä omistajalla olla pitkän tovin kierrossa, huuhtelin linjat auton saatuani ja laitoin vihreät, kyseinen laitos on tänä päivänä vielä ajossa samalla tangolla/pumpulla joten en lähtisi sanomaan että atf välittömästi tiivisteet tuhoaa, pitkässä juoksussa varmastikin.
Hyvin pitkälti vaan kilometrit täynnä tuossa sinun vaihteessa, huolella vaan pois kaikki punainen litku järjestelmästä uutta tankoa laittaessa.
Comment
-
Kun lisäsin tuota ATFää niin siellä alkoi kohta bileet kun kurkkasin korkin alle vähän aikaa lisäyksen jälkeen. Näytti että siellä kiehui.
Comment
-
Laitoin Motonetin vuotopaikkausainetta, vuoto loppui ainakin 20km lenkin perusteella. Pitää tarkkailla tilannetta....
Comment
-
Comment
Comment