Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huonon tien varustus (+20mm)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Huonon tien varustus (+20mm)

Tervehdys

Oletteko ottaneet autoonne tuota korotettua maavaraa pohjapanssarilla?

Itse olen karauttanut lievästi mökkiteillä alustaa kiville edellisellä kulkineella ja päädyin ottamaan tuon varusteen juuri näitä tilanteita silmällä pitäen. Myyjä vakuutti, että 2 sentin nosto ei vaikuta auton käytökseen millään tavalla. Uskon häntä täysin - rata-ajo olisi sitten ihan toinen juttu kuin normiliikenne.

Miten on? Oletteko havainneet eroja korotetun auton käytöksessä normaalialustaiseen verrattuna?
    8-9 viikon päästä pääsen vihdoin itse toteamaan tuon alustan käytöksen kunhan auto on laivattu suomeen ja saapunut luovutettavaksi tänne Tampesteriin.
    Viimeksi muokannut 8866; 14.2.2009, 14:03. Perustelu: Allekirjoiukset pois

Jep, korotus/ jäykistys löytyy. Alusta on pikkuisen vakiota tukevampi, mutta toisaalta näinhän tuleekin olla, jottei tule kiikkerämpi, kun on korkeampikin. Itse olen tykännyt kovin. Alusta kun on pikkuisen jäykempi, niin huonommillakin teillä voi ihan rauhassa ajella aika reippaastikin, kun ei jarrutuksissa laske samalla tavalla kuin vakioalusta.

Comment

Tilasin myös A3 SB:hen huonontienvarustuksen.
      A3:seen ei ainakaan myyjän mukaan kuulu pohjapanssaria. Ilmeisesti siihen kuuluu vain erilaiset jouset ja iskarit ? vai miten se on?
      770? on kyllä aika kova hinta jousista ja iskareista..? vrt. urheilualusta 410? ..?

Comment

Itse olen käsittänyt, että kaikkiin VAG konsernin tuotteisiin, joihin on tuo varuste saatavana asennetaan korotussarjan lisäksi "moottorin alasuoja", elikkäs pohjapanssari. Voin olla Audin osalta väärässäkin. Ainakin volkkareihin ja skodaan tuo tulee.

Comment

Sitä en osaa sanoa millaisia kärrypolkuja kukakin ajelee ja minkälaisia mökkiteitä kelläkin on, mutta sen tiedän että omalle mökille vievä tie on melkoinen kärrypolku ja korkean keskustan omaava, suht pehmeäpohjainen ja kapea tie, mutta siitäkin huolimatta olen päässyt toistaiseksi jokaisella käytössäni olleella autolla vaivatta perille ilman pohjakosketuksia..vaikka useimmissa autoissa on ollut "huonon tien varustuksen" sijaan madallus/urheilualusta. Jopa madalletulla SLK:lla pääsin perille ilman pohjakosketuksia..joten paljon vaikuttaisi olevan kiinni myös siitä malttaako käyttää siihen ajamiseen muutaman sekunnin enemmän aikaa..

Niin..ja koska kohta joku kuitenkin sanoo ettei meikä tiedä millainen on metsätie..niin vastaan jo valmiiksi että taidanpa tietää koska jo työnkin puolesta monenmoiset metsä- ja kinttupolut on tulleet tutuiksi.. :)

Nojoo..kaverilla on Avantissa alla tämä "huonontien varustus" ja ei ainakaan hän ole maininnut sen huonontavan ajo-ominaisuuksia lainkaan. (paitsi että on 17" kiekoilla hiukan hauskan n
          köinen..)
          Ja onhan se niinkin että jos autolla lähes päivittäin metsäteitä ajelee, niin kyseinen varustus on varmasti paikallaan..Kyllähän sitä mökkireissuilla malttaa ajella varovaisemminkin, mutta onhan se eri hommaa ajella päivittäin huonokuntoisia teitä.

Comment

Joo, ei tule A3 SB:iin moottorin pohjapanssaria. Onko alustassa jotain muuta eroa ?, en ole varma, ainakin jarrukilvet näyttivät aika jykeviltä..... täytyis verrata vakiota ja huonontien varustuksen omaavia autoja keskenään. Myyjä ei tuntunut tietävän mitä siihen kuuluu, jousien ja iskareiden lisäksi.

Auto kyllä tuntuu ajossa aika mukavan jämäkältä. 16" renkaat näyttävät aika pieniltä 2cm korotuksella.

Comment

Nyt kun tämäkin asia on vihdoin itsellenikin selvä, niin mainittakoot tässä muillekin :

A4:n huonontien varustus pitää sisällään tarkalleen ottaen 20 mm korotuksen, tukevammat iskarit ja jäykemmät jouset. Lisäksi alustasuoja on tuplasti paksumpi kuin vakiossa.

Auto kulkee ihan nätisti ja on melko jämäkän tuntuinen. Johtuneeko pidemmistä joustovaroista tms. , mutta maantiellä sopivan vauhdin ja loivan/pitkän routaheiton aiheuttama yhdistelmä saa aikaan jousituksen ylös-alas liikkeen joka on melko laajaliikkeisen tuntuinen.
              En tiedä onko näin myös vakioalustassa. Kurveissa kärry ei silti sanottavammin kallistele.

Comment

Onkohan tuo C4 ässän vakioalusta kuinkakin lerju? Korkea sen ainakin pitäis olla... Menan vaan, että pitäisköhän siihen yhdistää jotkin tavallista järeämmät iskarit, että säilyy jämäkkyys? Nyt alla -40mm ja kohta tilalle vakiojouset -> lisää maastovaraa!!!

Comment

Mulla on vakioalusta autossa ja ainakin takana on konin keltaiset iskarit, etuiskareista ei ole tietoa. Kyllä tuo aika "mukavuuspainotteinen" on...kuitenkin sellainen kohtuu jämäkkä normaaliajossa, mutta en radalle lähtisi tuolla alustalla.

Comment

Tarvitsisin tietoa, mitkä jouset ja iskarit on kuulunut tehtaan asentamaan +20mm huonontien varustepakettiin? Marmorilla ei ollut tarkkaa tietoa, kuulemma noin 13 vaihtoehtoa löytyy näihin 1BR-jousiin. Kannattaako sinne laittaa jäykimmät mahdolliset että tulee tuo +20mm?

Lisäksi joutunee vaihtamaan pohjauskumit?

Auto siis A4 B6 Avant quattro.

Comment

Olikos tosta huono tien jousista tietoa? Pitäis saada B6:sta hieman ylemmäs, nyt s-line jousilla.

Comment

Working...
                      X