Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 sedan + lastenvaunut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 sedan + lastenvaunut

    Heipä hei! Ehkä pian tuleva audisti tässä kirjoittelee. Aloitanki foorumille kirjottelun seuraavalla kysymyksellä. Katseltuna ois otsikon mukainen audi 1.8t quattro koneella ja vetotavalla. Kysymys kuuluukin mahtuuko takakonttiin lastenvaunut suurempia rälläköintejä vai täytyykö suosiolla katsoa avantteja?

    T. Antti

  • #2
    Kontti sinänsä on melko laaja mutta hankaluudet lastenvaunujen kanssa liittyvät tilan korkeuteen ja erityisesti aukon kokoon. Harvassa on ne vaunut jotka menevät ilman renkaiden irrotusta aukosta sisään. Itse etsisin Avantin vastaavassa tilanteessa.

    Comment


    • #3
      Ja avantissa oon itse havainnu saman ongelman. Kun ne siitä aukosta sisään saa ni muuta ei sitte konttiin tarvi suunnitella.

      Comment


        #4
        Meillä on Emmaljungan Edget tai jotkut sellaiset, kuitenkin suuremmasta päästä vaunut ja kyllä ne menevät vajaavetoisen tavaratilaan ilman renkaiden irrotusta niin että holahtaa. Tavaratilaan jää vielä hyvin tilaakin. Koppa täytyy kyllä heittää takapenkille...

        Yliveto Avantiin sitten taas vaunut menevät siten, että runko kasaan ja pitkittäin vasempaan laitaan, koppa nurin päin ja kuomupää oikeassa laidassa menee juuri poikittain rungon päälle. Jäljelle jää kyllä melko hyvin hukkatilaa, mutta mitään kovin suurta yksittäistä artikkelia sinne on turha yrittää ahtaa.

        Comment


          #5
          Ehdottomasti samaa mieltä Jounin kanssa, ensin sovittamaan siihen omaan autoon, niin vaunuja kuin kaukaloa/turvaistuintakin, sitten vasta ostopäätös. Vaunuissa alkaa olemaan niin paljon kaikkia toimintoja, että väkisinkin koko kasvaa. Sitten kun vielä emännän täytyy saada ne malliston huiput, niin ahdasta tulee.

          A4 on sen kokoluokan auto, että lienee turha yrittää vaunuja tavaratilaan ilman kopan irrottamista, vai onko niinkin pieniä vaunuja? Tavaratilan verho ja koiraverkko ovat varastossa, niiden kanssa ei tuohon matalaan tavaratilaan mene mitään.

          Comment


          • #6
            Kyllä meillä ainaki menee vaunut kasaan painamalla ja 2 rengasta pois. Koppaa ei tarvi ottaa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
              Kyllä meillä ainaki menee vaunut kasaan painamalla ja 2 rengasta pois. Koppaa ei tarvi ottaa.
              Avantiin varmasti mahtuukin mutta alkuperäisellä kyselijällä oli kiikarissa sedan. Siinä lastausaukon koko on luokka postiluukku ja siitä on vaikea saada mitään kovin suurta sisään.

              Comment


              • #8
                Eipä se luukku avantissakaan kovin mahtava ole, koska se kapenee ylöspäin niin rajusti.

                Comment


                  #9
                  Tarkentaisitko kaima, mitkä vaunut?

                  Comment


                  • #10
                    Tämmöset vaunut ne juurikin on.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja MR
                      A4 on sen kokoluokan auto, että lienee turha yrittää vaunuja tavaratilaan ilman kopan irrottamista, vai onko niinkin pieniä vaunuja?
                      Tai ei ota sillä kovalla kopalla vaunuyhdistelmää.

                      Comment


                      • #12
                        Sisko aikoinaan venton kontissa kuskas vaunuja. Olikohan hänelläin et koppa sisälle niin hyvin mahtui. Sedanin kontti tuskin on sen suurempi tai pienempi kuin venton kontti on :)

                        Comment


                        • #13
                          Ventossa kyllä muistaakseni on aika reilu kontti.

                          Comment


                          • #14
                            Mie taas muistelisin, että se on aivan onneton.

                            Comment


                            • #15
                              Kun hypätään B6 sedaniin tai farkkuun, muuttuvatko tilat oleellisesti verrattuna B5:een?

                              Comment


                              • #16
                                Itselläni oli vaunuaikoihin B5 avant ja oli se kyllä kovin onneton vaunujen kanssa. Samoin takapenkille ei tahtonut turvakaukaloa kunnolla saada mahtumaan. Sen B5:n myin pois ja tilalle tuli A6 C5 Sedan joka oli sitten huomattavasti helpompi auto touhuta rattaiden ja kaukalon/turvaistuimen kanssa.

                                Comment


                                • #17
                                  Teutonia Fun mahtuu ainakin B7 sedanin konttiin hyvin rattaana ja pehmeäkoppa mahtuu siihen viereen, minkä sujauttaa takaisin ja pois rattaista helposti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    A4 quattro -95 oli aikanaan käytössä ja Emmaljunga Classic vaunujen runko meni kyllä pitkittäin konttiin renkaineen. Vaunujen ratastyyppinen istuinosa (ei koppa) mahtui viereen. Mutta eipä sinne sit määrättömästi muuta mahtunutkaan. 2 aikuista ja 2 lasta kuitenkin pystyi kesälomareissut vaunut mukana A4:sella hoitamaan.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsekin aikamme tuskastuttiin kahden turvaistuimen ja 11v. tytön kanssa C5 Avantin takapenkin tilojen kanssa. Ei tyttö meinannut enää mahtua turvaistuinten väliin. Ovat nuo turvakaukalot ja -istuimet niin leveitä, että väliin jäi suurinpiirtein sen kyynärnojan levyisesti vapaata. Siihen sitten tuo 11v. meni väliin kenkälusikan avulla ja kallellaan istuen kaukalon suuntaan. Turvaistuin kun on ylhäältäkin niin leveä, ettei keskellä mahtunut suorassa istumaan.
                                      <-- nyt mahtuu ja kärrytkin kaikille kasaamatta=) Eikä käpy pala vesisateessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Meillä meni saksalaiset Hartanin yhdistelmävaunut (tuo näyttäis täsmäävän) vajaaveto B5 sedanin konttiin ns. heittämällä. Mitään ei tarvinnut irrottaa. "Koppa" oli mallia makuupussi pikkusen tuettuna.

                                        B5 taitaa olla vielä sitä ikäluokkaa, jossa neliveto vaikuttaa tavaratilan korkeuteen sedanissa (Avant valmiiksi ylhäälä). B6 alkaen samantyyppinen taka-akselin monivarsituenta vetotavasta riippumatta...
                                        Jälkikäteen tuli tarkasteltua muiden mallien tiloja vaunujen sijoittelua silmällä pitäen. Farkku ei automaattisesti ole mikään oikotie onneen! Päin vastoin tärkein mitta eli tavaratilan pohjan pituus pienenee, kun siirrytään sedanista farmariin. Lattia nousee ylemmäs ja samalla pinta-ala pienee, kun takaselkänoja on aika voimakkaasti kallistettu eikä auton kokonaispituus muutu oleellisesti.

                                        Em. Vento - samoin kuin Jetta II - on tavaratilan puolesta hämmästyttävän iso 550 VDA-litrallaan. Monella selvästi isommallakin tekee tiukkaa päästä edes 500:n yli. A4 pyörii jossain 450 l:n tienoilla. Tietysti pelkät litrat ei kerro mitään tilan käyttökelpoisuudesta, jos ne kertyy pyöränkotelon päältä ja takaa...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja j-filth
                                          Itselläni oli vaunuaikoihin B5 avant ja oli se kyllä kovin onneton vaunujen kanssa. Samoin takapenkille ei tahtonut turvakaukaloa kunnolla saada mahtumaan. Sen B5:n myin pois ja tilalle tuli A6 C5 Sedan joka oli sitten huomattavasti helpompi auto touhuta rattaiden ja kaukalon/turvaistuimen kanssa.
                                          En tiedä minkäkokoisia vaunuja siellä päin on ollut mutta meidän A4 B5 pre-faceliftin perään menee kahdet vaunut pitkittäin ilman että renkaita irrotellaan, ainut mitä joutuu tekemään on taittaa työntökahva takapyörien päälle.

                                          Takapenkin turvakaukalo tosin on selkeästi ahtaampi kuin esim. Golfissa (mk IV/V) johon kaukalo tipahti paljon paremmin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No siitähän ei ole enää mitään muistikuvaa, että mitkä vaunut olivat kyseessä. Itselleni jäi vaan sellainen mielikuva, että on se pieni auto vaikka farkku olikin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Millasia vaunuja väellä ollut käytössä a6 c5 sedanissa korkeuttahan kontissa ei ole kun 50cm ja kontin aukko 47-48cm

                                              Comment


                                              • #24
                                                Etuvetosedanissa on korkeussuunnassa enemmän tilaa (noin 10cm luokkaa) kuin quussa, joten sinne meni ainakin Emmaljungan täysikokoiset vaunut ilman noitumisia ja renkaiden irroitteluita. Toki se koppa täytyy päältä ottaa ensin pois. Meillä mahtui hinosti runko ja koppa vierekkäin joten peräkonttiin sai vielä lastattua muutakin tavaraa kohtuullisen paljon.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo etuveto malli tämä.

                                                  Okei, jännä kun suuri osa valmistajista ilmoittaa kasattuna korkeuden 50cm mm britax go next emmaljunga suurimmaksi osaksi 50cm-- > city cross malli poikkeuksena 47cm
                                                  Kopan irroitus ok mutta renkaat saisi pysyä kiinni.

                                                  Onko sinullakin janne 4b sedan,mitkä vaunut

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    4B etuveto sedan oli meillä. Emmaljungan yhdistelmärattaat heittoaisalla, kovalla kopalla ja kumipyörillä, mallia en enää muista. Ei niitä tietenkään rattaat paikoillaan ja koppa päällä saanut sedanin konttiin, mutta kun nappasi kopan irti, niin itse rattaat taittui niin matalaksi, että meni heittämällä konttiin. Koppa jos oli päällä, niin sitten pyörät irti, mutta helpompi oli irrottaa koppa. Koppa mahtui vielä nätisti rattaiden viereen, jolloin koppaanki saattoi pakata matkatavaroita. Samoin taitettujen rattaiden päälle sopi hyvin matkalaukut.

                                                    Etuvetoisessa on tosiaan kontin lattia noin 10cm alempana, sedanissa se tekee todella paljon eroa kuljetuskapasiteettiin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ok.. Mitenhän noisssse korkeus sit on ilmoitettu jos kerran noin hyvin mahtuu kuitenkin

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X