Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vuotava rengas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vuotava rengas

    Tuntuisi yksi rengas vuotavan perkule sitten autossa. Paineet laskee viikossa 3 -> 1.5. Tarkoitus olis nyt sit käydä jossain liikkees hakemassa ensiapua tähän ongelmaan. Ensi kesäks sitten muutenkin uudet kumit alle. Voitteko suositella jotain hintalaatusuhteelta mainiota taloa renkaan paikkaukseen? Jos paikka vielä sijaitsisi Helsinki, Vantaa alueella.

  • #2
    kaikilta huoltamoilta saatava renkaanpaikkaus_aerosoli auttanee tuohon vaivaan.
    Luet vaan ohjeet ja avot toimii kuin junan vessa

    Comment


    • #3
      Meilläpäin saa rengasliikkeessä selkäänsä, jos on mennyt paikkavaahtoa renkaaseen tunkemaan. :)

      Kolme kertaa vaahtoa kokeillut ja kertaakaan ei vuoto ole edes vähentynyt. Vanteen olen kyllä sillä pilannut ja tukkinut aineella useamman venttiilin. Lisäksi tasapainoitus oli mahdotonta aineen laiton jälkeen.

      Comment


      • #4
        Eiköhän tuon oikeastaan mikä tahansa rengaspaja pitäväksi saa, riippuen toki mistä/minkä takia vuotaa

        Meilläpäin saa rengasliikkeessä selkäänsä, jos on mennyt paikkavaahtoa renkaaseen tunkemaan. :)
        Niin saa täälläkin :)

        Comment


        • #5
          Vanha kikka on laittaa sylkeä renkaan venttiilin neulaan ja katsoa kupliiko. Näin selviää mahdollinen venttiilivuoto, joka kesällä vaivasi myös meikäläisen yhtä kumia.

          Comment


          • #6
            Tuli tuossa vielä mieleen, että mä sain joskus sellaisen koiranpaska-setin, jolla pystyy paikkaamaan renkaan samaan tyyliin kuin useat rengasliikkeet.

            Kerran lainasi kaveri sitä traktorin renkaaseen ja kerran paikkasin itse sillä renkaan. Kummallakin kerralla paikkaus onnistui ja edelleen pysyy ilma.

            Ne koiranpaskat kannattaisi vaan hakea rengasliikkeestä. -Ovat luultavasti laadukkaampia kuin sarjan mukana tulleet. Hyvä sarja kuitenkin autossa mukana, kompuran kaverina.

            Comment


            • #7
              Niin aattelin tuossa ,että olis semmonen pikkuvuoto ja kyllä se sillä paikkaaineela tämän syksyn hoituis.
              Laitettiin sitä joskus, kun rengasmurjua pidettiin noihinkin vuotoihin ihka oikee läpityönnetty paikka, mutta jos kaveri meinaa renkaat enskesäks uusia, niin kannattaako se, kun kohtahan sitä kitkoilla taas vedätellän. (tai niillä nastoilla(olemattomia nykyään), mutta ompahan ropinaääni ainakin.

              Comment


                #8
                Meilläpäin saa rengasliikkeessä selkäänsä, jos on mennyt paikkavaahtoa renkaaseen tunkemaan. :)
                Niin saa täälläkin, mutta siltikin olen pari rengasta vaahdolla onnistuneesti paikannut. Mielestäni ihan ok kamaa tuo vaahto, kunhan tiedostaa mitä se tekee renkaalle/vanteelle. Vaahdotuksen jälkeen rengas/vanne siis voi olla käyttökelvoton myöhempää käyttöä ajatellen.

                Comment


                  #9
                  Jos renkaan paikkausaineella töräily epäonnistuu, niin kuulin että on mahdoton sitten laittaa mitään koiranpaskoja tjms. Onko tässä mitään perää? Toinen takarengas tyhjenee 2,8bar -> 1bar vuorokaudessa, ja ajaa pitäisi. Vararengas ei tietenkään ole nastarengas.

                  Comment


                  • #10
                    Paikkausaineen kun laittaa, niin fiksuinta varmaan heittää mäkeen koko rengas. Täällä saa ainakin rengasliikkeessä selkäänsä, jos menee jotain vaahtoja renkaisiin laittamaan ja vie sitten liikkeeseen.

                    Jos nyt kuitenkin oletetaan, että renkaassa on vaikka ruuvi ja kun renkaaseen tunkee vaahtoa, niin renkaassa on ruuvi, sekä vaahtoa. Kuulostaako pitävältä? Koiranpaskahan laitetaan samaan, mutta putsattuun reikään, missä se ruuvi on ollut ja ruuvi poistetaan. Vaahto ei ole mikään korjaus, vaan purkkaviritys. Koiranpaska on korjaus, vaikka parempiakin tapoja on. Joten rengas tarkistukseen ja jos on runko ok, niin paska kumiin. Omissa jos on tyhjentynyt kumi vaikka parkissa yön aikana, niin olen suoraan laittanut koiranpaskan. Mutta jos mahdollisesti ajettu tyhjänä, niin kannattaisi ilmeisesti käyttää kumi pois vanteelta, jotta näkee sisäpuolen.

                    Comment


                      #11
                      Eihän vanne ole jostain kohtaa rikki/halki ja sitä kautta vuotaisi ?

                      Comment


                        #12
                        Jepp, kiitos. Tankkaan ilmaa sitten lisää vaan, ja maanantaina sitten tarkistamaan se rengas.

                        Vanteesta tuskin on kyse, mutta senhän näkee sitten.

                        Comment


                        • #13
                          Vaahtoa tapaavat kai yleensä käyttävän sen takia että tuurilla sillä saa sen verran tyhjenneeseen renkaaseen painetta että pääsee nilkuttamaan rengasliikkeeseen. Varsinkin jos ei ole varapyörää.

                          Jos pistoja ei renkaassa missään varmuudella ole, muut vuotovaihtoehdot ovat viallinen venttiilin sielu, viallinen/hapero/vaurioitunut venttiili, vanteiden ja renkaiden väli - usein esim vanteiden maali tai lakka saataa hilseillä juuri tuon tiivistepinnan kohdalta = vuoto, lisäksi saattaa vuotaa lyötävän rengaspainon ja renkaan välistä. Eli voi koittaa vaihtaa liimattavaan. Lisäksi vanteiden ja renkaiden väliin on olemassa liimaa jota voi koittaa - lähinnä rengasliikkeissä... Joku noista se melkein pakko on olla.

                          Comment


                            #14
                            Renkaassa oli sitten "naula", todennäköisesti pala meidän taloyhtiön panssariverkko-aitaa joka purettiin tuossa syksyllä. Romukasa oli mun paikan lähellä, ja aika paljon sain siivota pois noita paloja aidasta. Yksi taisi jäädä. Naula oli aivan kulutuspinnan reunassa, onneksi renkaan sai paikattua vielä.

                            Kiva tietää ehkä että espoossa on sellainen paikka kun A&A Auto ja Rengas Auto-Fix (kuva on kyllä aivan eri liikkeestä :) ) joka on auki joka päivä 9-19. Paitsi joulupäivänä, jolloin pitävät lomaa. Hitsailevat ja muutakin. Koiranpaskan työntäminen maksoi 25, annoin 30.

                            Kotimatkalla hajosi sitten todennäköisesti kytkimen asentokytkin, vakkari ei toimi enää. huoh.

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä minäkin aina "kehun" kun vaahtoja löytyy renkaista. Ei se nyt muuta aiheuta kuin pikkusen lisä hommaa, kun tarttee alkaa siivoilemaan vannetta, ja laitteita sen lällin jäljiltä. Höpö puheita että ei paikkaamisen onnistu vaahdon laiton jälkeen.

                              Käyttäkää sitä vaahtoa vain kun on oikeasti pakko päästä liikkeelle, eikä paikkaa ole sillä hetkellä saatavilla. Ja ihan riittävän laadukkaita ne kamelinpaskat on siinä huoltiskan/motonetinkin sarjassa. En osaa sanoa että aito camel merkkinen olisi jotenkin parempi...

                              Comment


                                #16
                                Ja jäi vielä sanomatta että kun kyselin että mitä jos rengas olisi "vaahtoa täynnä" niin heitä ei kuulemma haittaa ollenkaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Lähinnä tuo vaahto taitaa olla sitä että tulee sotkua sekä haju taitaa olla ihan mielenkiintoinen.

                                  Tuumas yks rengasmies mun vaahtorenkaasta "hyi helvetti, oksennukset sisällä. Olisit voinut varoittaa" :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tilasin netistä uudet kitkat, jotka kävin asennuttamassa renkaille liikkeessä. Vanhoista renkaista yksi vuosi vähän ja oletin sen johtuvan kumin kovettumisesta, olihan vanhat renkaat 2009 paistoleimoilla... ??? Nyt kävikin niin, että uusista talvirenkaista 2 vuotaa enemmän ja yksi vähän, tyyliin alle parissa viikossa kadonnut 1,5bar. Laitoin viestiä liikkeeseen ja he kutsuivat käymään. Kävin tänään vaihtamassa kesänakit alle ja ajattelin kohteliaisuussyistä käydä näyttämässä niitä parin viikon päästä kun pahin rengasruletti heillä helpottaa.

                                    Onkohan asennuksessa voinut käydä jotain vai tuliko nyt alkuperäisvanteille (vm.2000) tunnit täyteen? Jos siellä nyt olisi hiushalkeamia, niin ilmeisesti noita voisi yrittää hitsauttaa kuntoon, mutta onko täällä pk-seudun suunnalla hyviä/halpoja pajoja siihen? Ja kannattaako sellainen vai onko fiksumpaa etsiä jostain uudet (käytetyt) vanteet, kun ei noi 16” ole välttämättä missään hinnankiroissa?
                                    Viimeksi muokannut KKop; 29.4.2021, 16:44.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kato saippuavedellä mistä vuotaa. Voi aivan hyvin tihkua sieltä vanteen ja renkaan välistä jos on hapettunu vanha vanne. Saa harjattua puhtaaksi ja taas menee seuraavan 20 vuotta.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X