Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä kunnon ylälaakerit B4:n etutolppiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä kunnon ylälaakerit B4:n etutolppiin?

    On seuraavanlainen ongelma. Etutolpat "hölkkäsee" väljästi ylälaakerin kuopassa sivuttaissuunnassa. Eli kumirinkula on väljä kuoppaansa ja tästä syystä myös kulmat on välillä mitä sattuu. Minkälaisia ylälaakereita olette laittaneet vai miten olette ongelman hoitaneet? Näyttää ainakin leveän renkaan kans olevan melko tympee ongelma....


    Kiitoksia vastanneille jo etukäteen!

  • #2
    Mamorilta n. 30?/kpl, motonetistä vähän halvemmalla...

    Comment


    • #3
      Marmorilta kysyin noita laakereita muutama viikko sitten. Hinta oli n. 40?/kpl.

      Motonjetistä saa Febin tarvikettä selvästi edullisemmin. Itse en vaan ole ollut oikein tyytyväinen noihin Febeihin ja orkkikset hankin seuraavan kerran, kun lakrut vaihdan.

      Comment


        #4
        Itellä tuollaiset. Ei ole enää niin onteloiset kuin originalit.

        http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=987

        Comment


        • #5
          Tarvikemallin ylälaakerit on nyt paikoillaan eikä ole edes vanhat. Helmikuussa asennettu ja tais olla just jotku Febit.

          RS2: Saako noita sinun ehdottamia laakereita suomen kamaralta? Ja jos niin mistä?

          Comment


          • #6
            Yks vaihtoehto on myös UR-quattron siniset laakerit, ovat vissiin hieman tukevampaa tekoa.

            offtopic:oonkohan mä kiristäny ton iskarin yläpään liian tiukalle? Kuuluu nimittäin paikallaan rattia käännettäessä paukahdus aina etukulmasta, jousi tai joku pääsee jännityksestä laukeamaan, tai jotain..?

            Comment


            • #7
              Jos nyt on nostettu etupää ylös, ja todettu iskarin yläpään kiinnityksessä väljyyttä, niin sitä siellä pitää rakenteen vuoksi ollakkin. Välys poistuu kun auton laskee alas renkailleen. Laakerit noista hajoaa aika herkästi näissä keulapainoisissa malleissa, sekä kumirakenne romahataa ja madaltaa keulaa.

              Iskarin mutteria ei voi vetää liian tiukkaan, tai siis se ei aiheuta mitään kolinoita yms. Kuulostaa siltä että laakerit on loppu, ne saa vaihdettua erikseenkin jos on halua. S2:ssa vaan tuppaa se kumikin olemaan aina samaan aikaan vaihtokunnossa.

              Comment


              • #8
                Laakeri oli kyllä ihan kunnossa kun sen paikalleen takas pistin, ei ollu ku vuoden vanha. Noh mut täytyy ottaa irti ja tutkailla.

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=034

                  Sahlmannin Janin kautta saa laakereita.

                  Tarkasta Ville, että jousien päät ovat paikoillaan, varsinkin yläpää.. Itellä ei ollut ja silloin tällöin paukahteli.
                  Onnistuu, kun kevennät etukulman tunkilla ja pyörä ilmassa. Itellä kääntyy jousi, kun voimalla vääntää.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on tossa kwv2, joten ei oo niitä jousen pään paikkoja lautasissa, vaan jousien päädyt ovat tasaiset, sillä tämä onkin hieman erikoinen juttu. Mut jokin siellä jumii.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla kans paukku vakiotolpilla mutta loppui kun laiton korkeussäädettävän. Liekkö sitten että jousi jää jotenkin hakkaukseen siihen ala jousilautasen "kynsiin" kun kääntää

                      Comment


                        #12
                        Joissakin uusissakin autoissa jouset alkavat ääntelemään siten, kun hiekkaa ym. roinaa kertyyalemman jousilautasen päälle.
                        Ääntelyt häviää putsauksella.

                        Katso Heikki alapääkin jousesta, että varmasti on paikoillaan.
                        Se kynsi on voinut nyrjähtääkin sieltä.
                        Viimeksi muokannut RS2; 5.9.2008, 13:34.

                        Comment


                        • #13
                          Juu, niitten kynsien asennot tosiaan vaikuttaa noihin paukkumisiin. Mutta tosiaan, nyt ei onneksi sitä ongelmaa enää ole kun on nuo korkeussäädettävät tolpat. Sais vaan nyt nuo yläpäät jetimmäksi ni taas mennään.

                          Comment


                            #14
                            Luinpas huolimattomasti. :)

                            Comment


                            • #15
                              Pasi: Sattuhan sitä : )

                              Mites muuten nuo Ur:n laakerit, mistä VilleP jo mainitsi tuolla aikasemmin? Saa varmaan alkuperäisenä eli on vissiin 8A0412323D laakerit vai kuinka?

                              Eihän muuten herroilla satu olemaan joutilasta poikkitukea eteen tuollaseen B4 Audiin?

                              Comment


                              • #16
                                Joo saa alkuperäisenä. Mut numero on 857 412 323 B, urrän siis. Tuo 8A0412323D on näiden B4 alkuperäis laakeri

                                Comment


                                  #17
                                  Mun poikkituki joutais hirmuseen hintaan. :)
                                  Pitäis tehdä järeämpi ja keveämpi tuohon omaan.

                                  Tuo 8A0 412 323 D on 034 laakerin numero. Mutta kumitettu täyteen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jep. Kattoin näköjään väärän laakerin.

                                    Nakkaappa Pasi yv:nä tiukka hinta poikkituelle ni tekastaan kauppaa siitäki..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Etutolpat "hölkkäsee" väljästi ylälaakerin kuopassa sivuttaissuunnassa.
                                      Perhana, just ostin motonetin laakerit, ja tiistaina ois tarkotus heittää alustasarja alle. Pitäskö jättää vanhat laakerit, joissa ei ainakaan tällä hetkellä mitään vikaa tunnu olevan, alle? Miten paljon 60/40 alustasetti rasittaa laakereita enemmän, kuin vakiovastaava?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitä jämäkemmät iskarit ja jäykemmät jouset, sitä isompi kuorma niille tulee. Helppo katsoa onko kumi vaihtokunnossa, konetilasta kurkkaa kuinka iso väli on lautasen ja kopan välissä.
                                        Tuon verran on paljon painavemmalla keulalla uusien kanssa väliä
                                        Siinä uusi ja vanha rinnakkain

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitkä yläpään tukikumit/laakerit sopivat cabrioon? Sopiiko nuo edellä mainitut 857 412 323 B ja 8A0412323D? Saako tukikumin/laakerin vaihdettua tolppaa purkamatta?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Samat sopii kun B4 80/t89.

                                            1. Irroita pyörä
                                            2. Purista jousi kasaan jousenpuristimilla
                                            3. Irroita konehuoneen puolelta iskarin päästä mutteri, tarvii muistaakseni 27 kokoisen taivutetun lenkin ja kuusiokoloavaimen millä pidetään iskarin päätä vastaan.
                                            4. Irroita mutterin ja lautasen alta erikoismutteri. Mutteriin saa hylsyjä biltemasta mutta tarvittaessa irtoaa muillakin työkaluilla. Kuvia jossain foorumilla.
                                            5. Paina iskaria alas, irroita tarvittaessa vakaaja.
                                            6. Poista vanha laakeri alakautta, asenna uusi niinikään alakautta.
                                            7. "kokoamien tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä"

                                            Sama kuvio pätee taka-akselillekin, t89:ssä kannattaa irrottaa takapenkin selkänoja, niin pääsee kivammin käsiksi. B4 kaatuu penkit muutenkin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Itse tein erikoismutterille työkalun rosterista. Ei nylppäänny lovet mutterista:http://kuvablogi.com/nayta/1897866/

                                              Comment


                                              • #24
                                                Lainaan topiccia. Otsikkohan oli "Mistä kunnon ylälaakerit...?"

                                                Hyvätkin laakerit pitää asentaa oikein. Minä en ainakaan muuta syytä tähän keksi kuin huolimattoman työn asennusvaiheessa (iskarit ja yläpään laakerit vaihdettu 4.3.2009), kun tolppaa käännellessä näyttää tältä:

                                                http://www.youtube.com/watch?v=RGAm_a0SX-A

                                                Jahtasin hetken aikaa kolinan syytä, kun "eihän se yläpää voi olla, kun ne on just vaihdettu"...


                                                muoks: Asennuksen tehneeseen liikkeeseen on otettu yhteyttä, ja lupasivat hoitaa kuntoon. Mietityttää vain, miten tuon pystyi alun perin mokaamaan? Laakeri huonossa asennossa, ja pulttipyssyllä vedetään kiinni?
                                                Viimeksi muokannut taski; 18.5.2009, 09:22.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X