Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 Jarrukysymyksiä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 Jarrukysymyksiä.

    Moi!

    Bemari tuli vaihdettua -90 vuosimallin Audi V8:iin.

    ABS-valo syttyy palamaan hetken ajon jälkeen ja ABS on ennen valon syttymistä yliherkkä.

    (Ratkaistu)
    Putsasin etupään anturit kun töissä katsoin vikakoodit. VAG 1551-testeri antoi heikko signaali- koodia etupään antureille.

    Mutta voiko esim. vetonivelten hammastuksen kunto vaikuttaa asiaan?

    Kaikki hampaat ovat tallella mutta vähän pintaruostetta on tottakai.

    Keskellä on puhtaampi kohta joten uskon että anturit ottaisivat tarpeeksi signaalia siitä.

    Jos sikseen tulee niin saako V8:iin vetoniveliä erikseen?

    Sitten takajarruista:

    Käsijarru pelaa hiukan huonosti, onko sille säätöä missään?

    Takanahan on ne surullisenkuuluisat Girlingin satulat.
    Viimeksi muokannut Jokke88; 18.9.2008, 17:16.

    #2
    hammastus kannattaa puhdistaa ruosteesta,ja tarkistaa ettei anturi ole liian kaukana

    Comment


    • #3
      Pikku OT:na voisin kysästä, että missä nuo abs-anturit on? Itellä usein palaa kanssa tuo abs-valo (välillä tosin on sammuksissakin) ja voisin kanssa katsoa onko anturit huonosti.

      Comment


      • #4
        Siinä ne anturit on pyörien navoilla. Eikö veekasissa oo käppärin juuressa, auton pohjassa säätöä? jos ei nii se voi olla sisäpuolella muovien alla kuten joissaki volvoissa

        Oli muuten komiat saundit, palloilin siinä hallis ku päästöjä otit :)

        Comment


        • #5
          Toivoin vähän tarkempaa kuvausta noista antureista.. :) eli minkänäköinen se on? Ja kun renkaan ottaa irti, niin mihin suuntaan siitä ja pääseekö siihen suoraan käsiksi?

          Comment


            #6
            Pyörän kun ottaa pois niin anturi sijaitsee navan "takana" siis vastakkaisella puolella kuin auton pääsääntöinen etenemis suunta.

            Anturi on mustan johdon päässä jossa on muistaakseni kuminen suoja hattu, johto ja hattu ovat ainoat osat mitkä näkyvät päällepäin.

            Itse anturi on navassa paikallaan sellaisella peltisellä holkilla.

            Anturi on noin 35mm pitkä ja 20mm paksu alumiini kuorinen pötikkä.

            Itseltäni kun jouduin anturit irrottaan niin olivat todella ryytyneet paikalleen mutta pieni ruosteen irroitin käsittely auttoi ja varovasti kun otti pihdeillä kiinni ja nitkutti edes takas ja rekkarilla vedätti niin tulivat ehjänä ulos.

            Anturit kun laitoin paikalle niin vilkutteli kans abs:n valoo johon syynä oli yksi anturi joka oli liian kaukana vetarin pulssikehästä.

            En tiedä mikä olisi anturin ja pulssikehän oikea väli mutta kunhan kunhan eivät pääse koskettaan toisiaan niin on hyvä ja kaikki neljä anturia olisi hyvä olla samalla etäisyydellä.

            Näin ainakin profiilin mukaisessa kulkineessa.
            Joku voi korjata jos meni ihan mehtään!

            Comment


              #7
              Anturin ja pulssikehän väli on hyvä juurikin silloin, kun anturi on mahdollisimman lähellä hampaita, mutta ei kuitenkaan koske. Kuulee kyllä äänestä ja tuntee tuohon anturiin, jos hankaavat toisiinsa pyörää pyöritettäessä.

              Comment


              • #8
                Noniin, elikkä päivitystä vähän:

                Abs-ongelma ratkaistiin firman autosähkärin avustuksella.

                Vas. etupyörän signaali katosi välille anturin auton pään pistoke --> ohjainlaite.

                Vedin uudet johdot ohjainlaitteelle ja nyt toimii ABS:ät!

                Harvinaista sinäänsä, yleensä johdot on rikki ennen anturin pään pistoketta.

                Comment


                  #9
                  Lainataan aihetta, kun liittyy V8:in jarruihin. Itsella vm 1992 ABH koneinen ja uusin siihen taakse kaikki jarruosat letkuista eteenpäin, kun käsijarrumekaniikka oli satuloissa loppuunkulunut. Kävin kirkkain silmin leimalla ja takajarruje teho ei riitä ja samalla se lukitsee toista etujarrua. Ei varmaan montaa vaihtoehtoa, abs-pumppu tai pääsylinteri sippi? Jarrunesteet vaihdettu pari vuotta sitten ja autolla pääosin ajettu kesäisin muutama 100km ja talvet on kylmässä tallissa odottelemassa kesää.

                  Viime kesän katsastuksessa ei mitään murhetta ja takajarrut ottivat hyvin ja tasaisesti.

                  Muilla vastaavia kokemuksia ja ratkaisuita? Varmaan käyttämättömyys aiheuttanut jonkun jumin ja jos se lähtisi ajamalla/jarruttelemalla reippaasti... Tilasin tosin uuden pääsylinterin Saksasta ja abs-pumpun Italiasta 12kk takuulla purkuosan.

                  Mitään abs-varoitusvaloja se ei sytytä missään tilanteessa. Takaa puuttuu tehoa ja toinen etupää jumittaa.

                  Comment


                    #10
                    Homma ok, auto seisoi yön pajalla ja aamusta toimi normaalisti. Epäilen, että jarrupaineensäädin oli vielä ymmällä kaikesta ilmauksesta ja oli asettunut itsekseen. Mitään ei tehty ja leimalla oli oikein hyvät jarrut. Erikoista...

                    Nyt olisi pääsylinteri ja käytetty abs-yksikkö tarjolla, kun ei itse tarvinnutkaan. Ainakaan vielä.

                    Comment

                    Working...
                    X