Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ikkunoiden kalvotukset/tummennusta lasiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • migis
    vastasi
    Roni, eihän se huonompaa ole, mikäli on aito tuote, eikä mikään kiinalainen kopio. Gigantin suhteen olen täysin samaa mieltä.

    Leave a comment:


  • Roni
    vastasi
    Jos eivät osta "viralliselta" maahantuojalta niin onko kalvo huonompaa kun siitä puuttuu yksi välikäsi? Siihen en ota kantaa mihin maksavat verot tai mihin jättävät maksamatta. Mutta se on varmaan jokaisen oma-asia mitä kautta kalvonsa hoitaa? Harva välttää Giganttiakaan, siellähän vasta varsinaisia rosvoja ollaan kun eivät osta varmaankaan juuri mitään suomalaiselta "viralliselta" maahantuojalta.

    Leave a comment:


  • migis
    vastasi
    Lähes päivittäin tulee tarkistettua ja http://www.ytj.fi toimii apuna. Kalvotekin kaikki puhelinnumerotkin on venäläisten nimien alla. Eivät siis osta meiltä, viralliselta maahantuojalta, kukin tulkitsee asian omalla tavallaan.

    Leave a comment:


  • vepek
    vastasi
    Ei mitenkään erityisesti liittyen ko. firmaan, mutta aina kannattaa katsoa vähän yrityksen taustatietoja. Tarkistaa omistajat , löytyykö Y-tunnus ja paljonko on henkilökuntaa, jos siis haluaa asioida luotettavissa firmoissa.
    Esim. tuolta finderista löytyy paljon tietoa, yksityisistä firmoista ei näe liikevaihtoa, mutta osakeyhtiöistä pitäisi löytyä. :http://www.finder.fi/sivut/bookmark_update.html

    Leave a comment:


  • migis
    vastasi
    Mietityttää "hieman" tuo kalvotekin sivujen teksti, joka näyttää google-kääntäjän kautta tulleelta. ("Sävytetyt autot - tämä on yksi vaihtelut miten viritys voi muuttaa ulkonäköä merkittävästi.")
    Eihän siinä vielä mitään, mutta kun merkit joita käyttävät, ovat SunTek ja Llumar, joista toisen tuotteen maahantuojalle työskentelen, eikä noi minulta ainakaan mitään osta. Tuovat ilmeisesti materiaalit harmaatuontina itärajan takaa?

    Leave a comment:


  • RS2
    vastasi
    http://kalvotek.com/prices-fi.html Kuulemma ja nähtävästäkin tekevät hyvää jälkeä Lahdesjärvellä. Suht edullinenkin.

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Pääsääntöisesti kalvo tulee leikata niin, ettei tarvitsisi turvautua "rasteri"-tussiin.
    Näinhän se on, mutta yks mustapiste jossain kulmassa tuskin ketään hengiltä syö.

    Hifistelijät erikseen sitten.

    Leave a comment:


  • Murre
    vastasi
    Pääsääntöisesti kalvo tulee leikata niin, ettei tarvitsisi turvautua "rasteri"-tussiin.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
    Voi olla että oon vähän turhan vaativa ja tarkka
    Kun rahalla maksaa niin on lupa odottaa laatua.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
    Laatu näköjään vaihtelee. Itse J. Lustig laittoi muutama vuosi sitten tod.näk. samaisessa hallissa läpi kiesin eturuutua lukuunottamatta 70% kalvot, ei yhtää ruttua tai roskaa. Hyvin etusivujen karmittomissakin kestänyt rispaantumatta, vaikka joka kerran ovea avatessa tai suljettaessa sähköt liikuttelee ikkunaa tiivisteitä vasten puolisen senttiä.
    Voi olla että oon vähän turhan vaativa ja tarkka, mutta edellisessä autossa olleet Brand Factoryssa asennetut 3M-kalvot oli kyllä paljon paremmin asennettu. Tosin BF:llä on paremmat tilat käytössä ja Lustigilla oli joku nuorempi kaveri mukana (<30v) joten ei oo tietoa kumman käden jälkeä ne kalvot on.. kun oltiin Aspendosissa kepperillä sillä aikaa :) Meillä oli siellä tummennettavana kolme Audia eikä kyllä minkään auton kuski ole ollut kovin vakuuttunut työn laadusta.

    Mulla oli ekan asennuksen jälkeen joku 4cm pitkä harjas jostain harjasta jääny v.etuoven kalvon alle just siihen kohtaa mistä katsotaan sivupeilistä. Noh, sen hoiti hienosti takuuseen mutta ekalla kerralla oli leikannut kalvon ~5mm lasin reunasta niin kysyin jotta oisko mahdollista leikata se kalvo lasin reunaa pitkin (polizei..). Kuulemma kävi mutta sille ei saanut takuuta... noh, nyt on ko. lasin takaylänurkasta 5cm reunoja pitki kalvo irrallaan ja yläreunan kaaren puolesta välistä ~10cm matkalta repsottaa kalvo. Brand Factoryn 3M:t pysyi edellisessä monta vuotta leikattuna lasin reunaa pitkin... Ei oo epäselvää minne vien / en vie seuraavaa autoa.
    Viimeksi muokannut andre_; 17.8.2012, 20:38. Perustelu: kielioppia

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
    Lustig teki Lahdessa sellaista jälkeä ettei kyllä voi muille suositella. Tai jos halpa hinta on tärkein kriteeri niin sitten ehkä. Liekö pimeässä/hämärässä tee-se-itse-hallissa syy mutta ihan kivasti roskia siellä kalvon välissä, vaikkakin oli viimeisen päälle imuroitu auto edellisiltana.
    Laatu näköjään vaihtelee. Itse J. Lustig laittoi muutama vuosi sitten tod.näk. samaisessa hallissa läpi kiesin eturuutua lukuunottamatta 70% kalvot, ei yhtää ruttua tai roskaa. Hyvin etusivujen karmittomissakin kestänyt rispaantumatta, vaikka joka kerran ovea avatessa tai suljettaessa sähköt liikuttelee ikkunaa tiivisteitä vasten puolisen senttiä.

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    Pelekkää hyvää kuullu kaverista, vaikka itsekin noita joskus joutuu värkkäilemään, silti +1.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    5, vai 50%? Nuo vitoset päästää valoa läpi vain 5%, ja on melkoisen mustat :)

    Sellaiset oli joskus yli kymmenen vuotta sitten omassa autossa kaikissa laseissa. Päivällä näki hyvin ulos, yöllä ei juurikaan.

    Leave a comment:


  • Kilu7
    vastasi
    Itse laitatin Lahdessa Hifixillä uudet SunTekin 5%:t kalvot. Mielestäni tummuus juuri sopiva ja näkee sisältäkin ulos. Vanhat kalvot olivat varmaankin edellisen omistajan tee se itse viritys. Ilmaa kasvavassa määrin takalasissa ja sisältä ei meinannut nähdä parkkihallissa edes ulos. Nykyisillä ei tuo ulos näkeminen tuota ongelmaa.
    Edit: kyllä ne tummimmat eli 5%:a läpi on. Tarjolla oli 5,18,20,35,45,55,70%. Mielestäni tuo tummin ei ole tässä merkissä läheskään niin "musta", kuin aiemmissa merkeissä.
    Viimeksi muokannut Kilu7; 17.8.2012, 13:19.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Lustig teki Lahdessa sellaista jälkeä ettei kyllä voi muille suositella. Tai jos halpa hinta on tärkein kriteeri niin sitten ehkä. Liekö pimeässä/hämärässä tee-se-itse-hallissa syy mutta ihan kivasti roskia siellä kalvon välissä, vaikkakin oli viimeisen päälle imuroitu auto edellisiltana.

    Leave a comment:


  • migis
    vastasi
    Lustig tulee JP-Autotuningille taas syyskuun alussa http://www.juhalustig.fi/fi/yhteystiedot.html

    Leave a comment:


  • Kojjootti
    vastasi
    Wille -> http://www.sunmoon.fi/

    Leave a comment:


  • Hanukkale
    vastasi
    Kukahan mahtais kuopion kulmilla väännellä kalvoja ikkunoihin?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Luetunymmärtämisessä ei varmaan ole vikaa mutta lupaahan kepukin aina mutta pettää joka kerta. Jos joku esittää before ja after dynolaput niin sitten uskon. Ei nuo ikinä toteudu, pienellä präntillä lukee että valmistaja ei lupaa että mitään tapahtuu ja on asiakkaan vastuulla huolehtia että auto on käytännössä uutta vastaavassa kunnossa eikä vaikkapa 100tkm ajettu loppuunraiskattu paska josta ei lastu saa luvattua irti.

    Leave a comment:


  • migis
    vastasi
    Lustig tulee ensi viikolla Tikkurilan nesteelle taas tekemään, ainakin alkuviikosta sanoi tulevansa.
    Käyttää SunTek kalvoja, joka kutistuu ikkunaan kuin ikkunaan.

    Leave a comment:


  • TN69
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    MTM lupaa jossain muistaakseni lastulla noin +10hp. Uskoisin sen firman pystyvän siihen mihin ketä vaan muukin voi lastulla saada eli siinäpä ne varat taitaa vähiinpäin olla. Väittäisin että persdyno ei huomaa onko 340 vai 350 hp :)
    Chip-Tuning ilmoittaa pelkällä softalla Audi S6 4.2 -01 340 Hp -> 369Hp, 410Nm -> 440Nm. Jos tuohon laittaa vielä paremmin virtaavat katit niin voisko saada vielä 10Hp lisää? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

    Leave a comment:


  • Jonde
    vastasi
    No tuossa korjattiin virheitä keskellä lasia, reunalla olisin vielä ehkä ymmärtänyt. Joten kokemukset on erittäin huonot, siksi kyselin sitä hyvää paikkaa.

    Leave a comment:


  • kapaz
    vastasi
    mustalla tussilla ja muilla hienoilla keinoilla
    Musta rasteritussi on olemassa sitävarten, jotta sinne rasterointiin voi hieman näkymättömästi paikata.

    Nykypuukotusterät (nt) taas tekevät helpostikin häipymättömän naarmuun lasiin, kuin lasiin, jos sitä ei oikein käytä.

    Leave a comment:


  • Jonde
    vastasi
    On siellä vastukset, mutta edelliseen autoon kalvot laittanut erittäin tunnettu ammattilainen teki kahdesta palasta ja kaupanpäälle vielä lasin ulkopinnalla nätti koko lasin poikki menevä veitsen jälki. Joten ihan oikeasti hyvä laittaja tarvitaan että, asentaja ei tällä kertaa paikkaisi virheitään mustalla tussilla ja muilla hienoilla keinoilla.

    Leave a comment:


  • MrMicke
    vastasi
    TeippiZ Vantaan Koivuhaassa teki Sportback vitoseen hyvät tummennukset. Eiköhän ammattitaitoiset teippaajat/firmat pysty tuohon ihan jatkuvalla syötöllä.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eikö ole takalasinlämmitystä? Siihen lämppärin nauhan kohdalle saa tehtyä sauman täysin näkymättömiin.

    Leave a comment:


  • Jonde
    vastasi
    Osaako joku suositella pks sellaista kalvottajaa kun oikeasti osaa hatchin takaikkunan tehdä yhdestä palasta, mikään ei ole karmeampaa kuin sauma keskellä lasia.

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Näin mäkin vähän veikkasin. Eli ihan vaan vinkkinä, että melkeenpä pistäisin sukan varteen nuo rahat, ellei oikeesti puolilmaseks saa. Teho/euro-suhde on aika surkea ;)

    Toisin kun taas biturbossa johon saa tuosta noin vaan 70-80hp ja 80-100Nm lisää :)

    Mutta jos lopettais tän OT::n taas vaihteeks :)

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    MTM lupaa jossain muistaakseni lastulla noin +10hp. Uskoisin sen firman pystyvän siihen mihin ketä vaan muukin voi lastulla saada eli siinäpä ne varat taitaa vähiinpäin olla. Väittäisin että persdyno ei huomaa onko 340 vai 350 hp :)

    Leave a comment:


  • RistoEe
    vastasi
    Kyllähän kalvotusta voi perustella vaikka lämpösäteilyn vähentymisellä huomattavasti ;)

    Paljonkos tuohon saa softalla lisää? Ei taida olla mitään huimia lukuja kuitenkaan, vapari kun on?

    Leave a comment:

Working...
X