Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C4 tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 C4 tasonsäätö

    Autoa purkaessani tutkiskelin tuota hydraulinestekierron sielunelämää enkä ainakaan löytänyt yhtään putkea/letkua joka menisi taakse.
    Asiaa netin kautta tutkiessani olen ymmärtänyt joidenkin lähteiden mukaan että ässissä olisi kahta vaihtoehtoa takapään tasonsäädön suhteen eli toisissa olis toisissa ei. Toisaalta olen myös jostain lukenut että tason säätöä ei ässässä olisi tehtaan "sport"alustan vuoksi.

    Kiinnostaisi tietää onko muilla ässissä tuota tasonsäätöä, itse näkisin koko säädön kylläkin vain haittana.

  • #2
    Mulla oli. Nivomat on ollut lisävaruste näihin aikoinaan.

    Comment


      #3
      Autona 93 vuoden S4, jossa ollut uutuudestaan tuollainen perän tasonsäätö. Vähän sivusilmällä katsoin takatolppia ja vaikuttaisi, ettei nuo osat ole enää käytössä takaiskareissa. Paineenvaraajat ja joitain letkuja/putkia löytyy vielä auton alta.

      Millä tavoin tuo systeemi olisi järkevin poistaa kokonaan autosta, ilman että tarvitsisi pelätä hytikkaöljyvuotoja tms?

      Comment


      • #4
        Morjes

        Koitin haulla etsiä mutta ilmeisesti väärillä termeillä tai sitten aihe on harvinainen.

        Ongelma seuraava, tuli vähän vahingossa "ostettua" tuollanen ekan sukupolven quattro ja tarkoitus oli että josko siitä vielä muutamaks vuodeks auton sais.
        Katsurin kanssa todettiin että takaiskari on käytännössä ruostunut puhki, toimii vielä eikä vuoda mutta on kyllä niin hapan ulommainen putki että hylky tuli.

        Jos olen nyt ymmärtänyt siitä pohjan putkiviidakosta oikein niin ohjaustehostimen pumppu ruuttaa takaiskareihin kuorman kasvaessa enemmän ponnetta ja nostattaa perää.
        MIten se järjestelmä kannattaa poistaa käytöstä, pumpulta tuskin voi suoraan tulpata lähtöö eli pitääkö se jotenkii luupittaa vai miten näitä on deletoitu.

        Tarkoitus siis heittää perus iskarit taakse ja päästä mahdollisimman halvalla kun kyseessä on kumminkin melko karski mutta toimiva yksilö.

        Ja ihan mielenkiinnosta, mikä tämän rakenteen virallinen nimi on, aihetta on tullu googlella haettua mutta melko vähän löytyy mistäänpäin maailmaa tarinaa.

        Comment

        Working...
        X