Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 vanteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4 vanteet

    Mikä on sopiva ET-luku A6 (C4) vanteille koossa 8Jx18" ja 8x19"? Autoa madallettu ~35mm.

  • #2
    15" ja 16" tuumaisia, leveydeltään 6 ja 7 tuumaisia, on ET 45...

    Tietäisikö joku meneekö 8 tuuman leveyksissä 18" tai 19" koossa ET35 vielä alle?

    Comment


    • #3
      Itellä on ET35 17" vanteilla, leveys 7,5 tai 8" (en muista tarkaks), rengastuksena 235/45, madallettu -35mm ja ei lähelläkään että raapisi. 18x8" uskosin että menee vielä et35:llä.

      Comment


        #4
        Itselläni on kesä rengastuksena 9x16" vanteilla 225/50x16 ja ET oli viime kesänä 30 ja takarenkaat 245/45 ja täksi kaudeksi ET sorvattu 32mm ja jakanukassa 225 gummit.

        40mm madalluksella niin edestä mahtu todella hyvin mutta takaa otti kuskin puolelta paskoilla iskareilla pikkasen lokarinkaareen kiinni kun kuormattuna ajoi kunnon röykkyyn mutta nyt ei pitäisi ottaa kun tein uuden säädettävän panhard-tangon jolla säädän akseli kohdalleen ja iskaritkin on uudet niin ei perä pompi!

        Aikas härskisti tulee kaarista ulos!! taitaa kyllä quattron ja vajaavedon ET erota jonkun vai miten on, en tiedä!
        Viimeksi muokannut retulainen; 25.4.2008, 21:57. Perustelu: lisäys

        Comment


        • #5
          nuo mun etuvetosen pyörät on 8x18 et 45, kumit 225/40-18 ja alustana -50mm H&R. edessä on 5mm spacerit ettei ota raidepään korvakkeeseen, takana ne on ihan mainiot tuoltaan, voi ottaa auton täyteen eikä hankaa mihinkään. Tietysti ne ne ois räyheän näköset jos ne ois ihan tuossa kaaren tasalla, mutta kun se nyt on muutenkin tuommonen pappafarmari niin ennemmin näin että sillä voi ajaa(edes lähes) normaalisti. ai niin se linkki:http://picasaweb.google.com/VilleRei...eidenSovitusta

          Comment


          • #6
            Nyt on alla alkuperäiset RS4 New-malliset kokoa 8x18 ET47 (vai onko sittenkin ET43?, olleet A4 b7:ssa), renkaina 235/40/18 ja siinä kintaalla että mahtuu pyörimään. Suurinpiirtein milli jää väliä raidentangonpään korvakkeeseen. http://kuvablogi.com/nayta/2188986/
            http://kuvablogi.com/nayta/2547043/

            Kapeammalla renkaalla, 225/40, tulee vähän lisää tilaa, mutta spacerit tuohon voisi kyllä lisäksi hankkia. En ole noihin spacereihin oikein perehtynyt... Minkälaisia kokemuksia teillä on spacereistä? Mikä on minimipaksuus joita löytyy pultattavia&keskittäviä? Entäs miten toimii esim. 5mm paksut, vieläkö oma napa keskittää? Onko spacereitä joissa oikea keskireikä (57,1mm), oikea jako (5x112) ja vielä oikeankokoinen halkaisija suhteessa levyyn saatavilla vai onko sellaiset teetätettävä itse?
            Viimeksi muokannut Rusty; 11.4.2010, 15:30.

            Comment


            • #7
              Jatketaanpas vielä...hankin tuollaiset 8x17 -tuumaiset Speedlinen Avukset.

              http://kuvablogi.com/nayta/2547012/

              ET on 35. Kumeina nyt 235/45. Mikä on 8" vanteelle sopiva kapein rengas?

              Edessä pysyy kaaren sisässä, mutta takana yläosasta kaaren kanssa melkein "tasoisssa" ehkä hieman rengas tulee yli ja takaa alempaa menee jo yli roiskeläpänkin. Onkos muuten S6 C4 pullukampi myös takakyljistä?
              Viimeksi muokannut Rusty; 11.4.2010, 15:53.

              Comment


                #8
                Riippunee profiilista vähä, mutta A6:een 215/45/17 alkaa olemaan alaraja.
                Paras taitaa olla 235/45

                Comment


                • #9
                  Mikä on turvallinen välimatka renkaalla ja raidetangonpäällä? Eli paljonko tuollainen auton rengas elää sivuttaissuunnassa noin keskimäärin?

                  Comment


                    #10
                    Riippuu pikkasen ajosta ja renkaan profiilista mutta, raidetangon kohdalla tuskin muutamaa milliä enempää.

                    Comment


                      #11
                      Jos haluaa vanteen/renkaan mahdollisimman lähelle tuota lokarin reunaa niin ET35/8" vanne taitaa olla silloin passeli?
                      Nykyisistä vanteista kaksi on lintalla, ja pitäisi kehittää jostain uudet 17" vanteet.
                      Tarjontaahan on, mutta aika hankalalta tuntuu valita vannetta ilman että sen saa auton alle ensin.

                      Mitäs merkkejä kannattaa sitten nykyään välttää? Toivomuslistalla on tummat/Graffiti vanteet, jotka on myös kevyet ja kestävät. Lisäksi ne ei saa maksaa aivan älyttömästi :D

                      Comment


                      • #12
                        Autooni katellu uusia vanteita ja tarjolla ois 18" 8" ja et 24 nuo olis tarkoitus laittaa A6 c4 q alle jossa 1be alusta eli kait hieman normia matalempi? Tuleekohan kaaresta ulos? jos niin mikä olisi sopiva et vanteessa oltava?

                        Comment


                          #13
                          Tossahan se on jo kerrottu ylempänä, että 8" vanne ja et35 on soppeli.
                          Et24 tulee sentin ulommas, mutta se ei ole ongelma, jos renkaan kuvio pysyy kaaren sisällä.

                          Tolla ET:llä vanne voi tulla aavistuksen ulos jo.

                          Mulla on 8,5" vanteet ET32:lla ja ne on just eikä melkeen kaarien tasolla. Suurempi ET 8,5" vanteella ei mahdu ilman olkavarren hiomista. Nyt jää muutama milli väliä edessä ja mullakin on särmä hiottu varresta pois. Takana ei ongelmaa.

                          Comment

                          Working...
                          X