Profiilin mukaisessa autossa tuli aikamoinen ylläri, kun kävin pesettämässä auton. Pesun jälkeen huomasin, että vänkärin puolen lattialle oli tullut vettä. No, ajelin kotia ja rupesin tutkiin asiaa tarkemmin. Vettä oli valunut jostain hansikaslokeron takaa (siis jalkatilan yläosasta) eteen. Lisäksi huomasin, että myös takapenkin lattia oli läpimärkä oikealta puolelta. Lattiat olivat siis todella läpimärkiä! Kuivasin veden lattiasta 3:lla talouspaperirullalla (tai siis imin mitä paperilla sai imettyä).
Rupesin tutkiin asiaa tarkemmin konetilan puolelta. Raitisilmasuodattimen päällä ei ollut minkäänmoista "suojakantta" ja se oli läpimärkä. Eli vesi oli tullut suoraan raitisilmasuodattimen läpi ilmastointikanaviin ja sitä kautta auton sisälle. Kysymys kuuluukin, että kuuluuko tuon raitisilmasuodattimen päällä olla jonkinmoinen "kansi"? Lisäksi huomasin, että tuulilasia vasten tuleva muovijuttu on kiinni kuskin puolelta mutta vänkärin puolella oli 2-3 mm rako. Voisiko tuo olla syy siihen, että vesi tuli sisälle?
Yhteenvetona voisinkin kysyä, että osaisiko joku selittää hieman tarkemmin kuinka tuossa pirssissä veden tulo konetilaan (lähinnä raitisilmasuodattimen päälle) on estetty normaalisti?
Rupesin tutkiin asiaa tarkemmin konetilan puolelta. Raitisilmasuodattimen päällä ei ollut minkäänmoista "suojakantta" ja se oli läpimärkä. Eli vesi oli tullut suoraan raitisilmasuodattimen läpi ilmastointikanaviin ja sitä kautta auton sisälle. Kysymys kuuluukin, että kuuluuko tuon raitisilmasuodattimen päällä olla jonkinmoinen "kansi"? Lisäksi huomasin, että tuulilasia vasten tuleva muovijuttu on kiinni kuskin puolelta mutta vänkärin puolella oli 2-3 mm rako. Voisiko tuo olla syy siihen, että vesi tuli sisälle?
Yhteenvetona voisinkin kysyä, että osaisiko joku selittää hieman tarkemmin kuinka tuossa pirssissä veden tulo konetilaan (lähinnä raitisilmasuodattimen päälle) on estetty normaalisti?
Comment