Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 BitQ etujarrupalat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 BitQ etujarrupalat?

    Mistä löytynee etupaloja 2001 2.7Bit Quatroon?Kävin kysäiseen laakkoselta,niin tilattavaksi olisi menneet kohtuulliseen 155e hintaan!
    En ole koskaan maksanut paloista tollaista hintaa,eli jos joku vois neuvoa edullisen ostopaikan...............:=)

  • #2
    Varaosaliikkeistä löytyy 3 kertaa halvemmalla ainakin omaani... Lienee samat palat...

    Comment


    • #3
      Edukashan tuo oli :D

      EBC:ltä rapia 300?

      Comment


      • #4
        Itse ostin aluksi tarvikepalat ja asennusvaiheessa huomasin liittimen olevan erilaisen, menin vielä katkaisemaan ja liitin vanhasta , jonka jälkeen huomasin että eihän palat pysy paikallaan millään tavalla. Sinä tuli 80e takkiin ja tilasin alkuperäiset. Eli tarkkana saa olla tarvikepalojenkin suhteen, en muista minkä merkkiset omassa tapauksessa oli.

        Soita eripaikkakunnan Audi liikkeisiin, kyllä suuremmilla liikkeillä on varastossa ja pyydä toimitus matkahuollolla. Itse tein näin kun Varkauden Laakkosella ei paloja ollut (2-3pv toimitusaika Ruotsista). Soitto Kuopioon ja palat olivat 2h päästä matkahuollossa ! Esimerkillistä toimintaa.

        Comment


        • #5
          Ei taida tuon ikäiseen autoon olla kuin yhden mallista palaa?
          Sama koskee S4:seenkin.

          Comment


          • #6
            Noissa paloissa on sitten aika paljon laatueroja. Jos ajaa hiukankin urheilullisemmin niin huomaa aika äkkiä että vakiopaloista häviää pito. Oikeastaan jo toisella jarrutuksella. "Kisa" palat parantaa tätä ominaisuutta jo huomattavasti sekä lyhentää jopa jarrutusmatkaakin. Tämä pätee siis ääritilanteissa, mutta onneksi meille rauhallisille ja ennakoiville kavereille ei niitä tule :)

            Comment


            • #7
              Kysäisempä ihan paikallisesta varaosaliikkeestä.Mulla on aivan normaalit ajotavat,ei mitään kilpa-ajoa.:)

              Comment


              • #8
                Helpottaa varaosaliikkeessä asiointia jos selvittää ensin merkkiliikkeestä auton runkonumeron perusteella oikeat palat. sen jälkeen marssii tiskille numeron kera ja tilaa vastaavat.

                Meinaan niitä biturbon jarrupaloja on muutamalla eri numerolla ja erot ei tosiaan oo pelkissä numeroissa

                Comment


                • #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36598

                  Kolmanneksi viimeinen viesti ja edelleen kuittaan siinä mainitut Boschin palat (140€ koko rundi) toimiviksi.

                  (Edit: Sopivuuteen kommentti: Tosin ko. liikkeen kaverit otti (järjestelmästään) heti paloista mittakuvat, verrattiin silloin paikallaan oleviin ja todettiin oikeaksi ennen tilausta. Tätä tosin joka putka ei tee, kuten kaikki tietää esim Laakkonen suosii sen sijaan "yritä ja erehdy" -filosofiaa.
                  Viimeksi muokannut Joker; 22.3.2008, 00:25.

                  Comment


                  • #10
                    Minkä muun mallin kanssa on samat jarrut edessä Bit 2.7 :ssä?

                    Comment


                    • #11
                      Jarrupalojen valo syttyi tuossa pari päivää sitten, ja kävinkin marmoritiskillä kysäsemässä rekisteriotteen kanssa, että mitkäs palat olisi oikeat omaan yksilöön. Antoivat viisi eri vaihtoehtoa, eli kuinkas nyt selvitän, mitkä olisivat oikeat palat (tai lähinnä oikea osanumero)?

                      Kyseessä on siis pre-facelift (AZA-moottori koodi), jos nuo tiedot auttaa yhtään.

                      Comment


                      • #12
                        Laitahan kuva huoltokirjasi varustekoodeista, niin selvitetään oikea jarrupala.

                        Comment


                        • #13
                          Tässä olisi kuva niistä varustekoodeista:

                          varustekoodit

                          Itse kun tuossa tutkin (ei tuo ETKA ole viellä kovinkaan tuttu ohjelmisto itselle) tuon perusteella, niin olettaisin että seuraavat palat olisivat sopivat omaan yksilöön: 4B0698151C

                          Noissa myös tulisi tuo anturi mukana, joka minulla ilmeisesti on, koska FIS osaa ilmoittaa paloista. En siis ole ollenkaan varma, että nuo ovat juuri ne oikeat, mutta niitä lähtisin itse veikkaamaan. Eli siis varmennus paloista on todellakin viellä tarpeen.

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä, oikein olit tulkinnut. Itse juuri Tepolta ko. palat tilasin. Teppo-hinta.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitoksia varmistuksesta. Mikäs tuossa oli se ratkaiseva koodi? Itse bongasin tuon 1LX:n, mutta siinäkin on viellä kolme eri vaihtoehtoa. vai onko anturi se ratkaiseva tekijä tuossa? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, jotta tulisi hiukan varmuutta tuon ETKAn kanssa.

                              Comment


                                #16
                                Itse kyllä laittaisin 4B0 698 151 S sarjan tilaukseen.
                                Autosi kun on 1999~ selvästi ja varustekoodit 1LX + T7Z löytyvät.

                                Comment


                                • #17
                                  Valmistenumeron (4Bz1N) numero 1 kertoo auton olevan vuosimallia 2001. Varustekoodit 1LX + T7Z ja sarjanumeron ollessa pienempi kuin 60000 on oikea osa C. S osa on oikea 60001 sarjanumerosta alkaen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itseasiassa tuo alustanumerorajaus koskee mallivuotta X, eli 1999. Lisäksi se on ns. liukuva (* tuossa rajauksessa), eli vaikka auto olisi esim. WAUZZZ4BZXN060500, saattaisi silti jarrut olla edelleen vanhemman malliset (eli palat 4B0 698 151 C). Tuon liukuvan rajauksen kohdalla varmistus saadaan ainoastaan uutta ja vanhaa osaa toisiinsa vertaamalla. Älkää kysykö miksi ETKA näyttää tuon rajauksen ollenkaan 2001 mallisen auton osia etsiessä, vaikka noita vanhempia jarruja ei pitäisi olla enää edes mallivuoden 2000 autoissa..

                                    Koska autosi on kuitenkin selkeästi mallivuodeltaan nuorempi kuin rajauksen 1999 mallit: X = 1999, Y = 2000, 1 = 2001, niin sanoisin ettei paloilla ole muuta vaihtoehtoa kuin 4B0 698 151 S. Tosin kyllähän ETKA:ssakin virheitä on, ihmisethän sitäkin ylläpitävät.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Matti: Olet aivan oikeassa. Pitäs jo osata Etkan luku, mutta taas menin samaan vanhaan X-miinaan. X on muuttuja kuten Y:kin =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitoksia koodien selventämisestä, ja neuvoista lukea niitä.

                                        Eli S on siis oikea palasarja kuitenkin? Varmistuksen varmistus :)

                                        Ja viellä yksi tyhmä kysymys; Onko tuossa S-sarjan paloissa anturia? ETKAn kuvissa kun sitä ei näy, mutta C-sarjan kuvissa taas näkyy.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Etkan kuvat ovat hyvin suuntaa-antavia. S on oikea ja anturit löytyy.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Asia selvä. Kiitoksia vaivannäöstä kaikille. On tosiaan viellä aika paljon opeteltavaa tuon ETKAn kanssa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Opettelen minäkin. Onkos mulla sitten 03-mallisessa palasarja myös tuo 4B0 698 151 S? Kuvissa on neljä palaa, mutta mielestäni Jarkon kanssa katsottiin, että autossa olisi kaksipalaiset satulat? Kulumavaroittimen johtoja ei albumin kuvassa (A6Q/2003/6/15/615-50) näy. Pitänee kurkkia pyöräkoteloon, josko siellä kuitenkin sellaiset on.

                                              Ja mikäs olisi AD-päätteinen palasatsi? Siihen tulee millin pienemmät levyt. Se on se vanhempi? Ja mistä näen mikä model-koodi mulla on? Tuohon pienempään levyyn PR-1LG,1LA ja isompaan PR-1LX.

                                              Jos mulle sittenkin menee neljä palaa per satula, niin sittenhän olis EBC:t valmiina niillä anturijohdoilla.

                                              EBC:n kataloogi muuten tarjoaa tuohon (99-04) molempia, 31348C nelipalaiset ja 31510C kaksipalaiset. Ilmeisesti juurikin GIRLING (321) tai TEVES (320)?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hannu, laitapa sinäkin kuva huoltokirjasta, niin ihmetellään. Samalla jää arvokasta dataa forumille, sillä tämä jarrupalaviidakko on aina tiheä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pitää skannata se huoltokirjan sivu. Mulla on siellä T7Z ja 1LA, Teves satulat 320 millin levyillä ja kaksi palaa per satula. Opin muuten senkin, että kun albumiin syöttää valmistusnumeron, niin se näyttää ne osat mitkä autossa on. Tai siis on alunperin ollut.

                                                  Edit: Eipä taidakaan toimia tuo valmistenumeron syöttöjuttu ilman, että on joko yhteys tehtaan kantaan tai sitten ladattu koneelle tiedosto aiheesta.
                                                  Viimeksi muokannut Ipsi; 7.12.2009, 13:37. Perustelu: Tarkennus

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    tuolta tilasin paritkin satsit: käy aika moneen osanumeroon, mulla oli AC päätteinen

                                                    http://cgi.ebay.de/Bremskloetze-Vorn...item23037bc753

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mielenkiintoinen huomio tuli vastaan kun nämä nyt vaihdoin.. Auto on käytetty edellisen omistajan toimesta merkkihuollossa pääkaupunkiseudulla levyjen ja palojen vaihdossa tasan vuosi sitten(3.12.2008, kuitti on). Nyt siis syttyi palojen merkkivalo. ->Yksi pala oli vaihtamatta!! 3 tosi paksua palaa jäljellä yksi aivan loppu, ja selvästi eri sarjaa, sekä alkuperäis osanumero näkyvillä. Ei jumituksia missään. Kuitissa myös selite, jarrujen herkistys. Mitähän v***ua siellä on tehty? Kaippa tästä voisi takuun perusteella tehdä reklamaatiota vaan milläs enää todistat....

                                                      PS nuo halpis palojen runko oli tismalleen alkuperäisen muotoinen, liekkö samoja

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sellanen kysymys viellä, että onko kunnon paloista (esim. EBC:n) normi ajossa oikeasti hyötyä? Toki varmaan pysäyttävät paremmin, mutta siis hinta/teho suhde?

                                                        Entä kuluuko palat nopeammin kuin oem-palat?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei niistä kadulla mitään hyötyä ole, mutta jos vähänkin käy radalla, suosittelen. Kestävät lämpöä paremmin.

                                                          Itsellä on EBC Yellow Stuffit edessä. Ne ovat saaneet ihan kunnolla kyytiä useammassakin ratatapahtumassa, urssi kuitenkin parisen tonnia painaa. Niillä on nelisenkymmentätuhatta ajettu ja ainakin 2/3 on vielä jäljellä, eli eivät ne ainakaan orkkispaloille häviä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Lähinnä aattelin sen takia, kun näyttäis ulkomailta saavan suunnilleen samaan hintaan nuo Red Stuffit (low dust) kuin marmoritiskiltä orkkikset, niin taitaa kyllä kuppi kaatua EBC:n suuntaan.

                                                            Tuli viellä mieleen, että kai noita voi käyttää ihan normi levyillä, ettei tarvi levyjä vaihtaa?
                                                            Viimeksi muokannut RistoEe; 11.12.2009, 21:08. Perustelu: Lisäystä

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X