Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q4 e-tron latausluukku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Q4 e-tron latausluukku

    Heips,

    onko kokemusta Q4 e-tronin latausluukun ongelmista? Omaan silmään näyttäisi siltä, että siitä on vain musta muovinen vastinkappale rikki, jonka takia luukku ei pysy kiinni. Merkkikorjaamosta sanoivat että koko latausluukun ”moottori” pitäisi vaihtaa, mutta ei k.o. luukussa ole mitään muuta kuin mekaaninen painallusmekanismi avaamiseen - siellä on korkeintaan jokin jousisysteemi, tuskin ”moottoria” kuitenkaan (ohjaamossakaan ei ole mitään nappia luukun avaamiseen, se tosiaan aukeaa samalla mekanismilla kuin vaikka Ikean kaapit). Ei ihan tekisi mieli maksaa 300-500 euroa (tämä oli hinta-arvio) yhdestä muovitapista.

    Toivottavasti tämä tuli oikeaan foorumilokeroon.

  • #2
    Hyvä että jumittui aukiasentoon! Tuo hinta koostuu yleensä siitä, että vaihtavat solenoidin lisäksi koko luukun kehikon samalla. Ilmeisesti klipsien takia ohje tehtaalta vaihtaa könttänä. Ja tietysti marmorin tuntiveloitus päälle.

    Muistaakseni osanumero 89A810593C, taisi olla 2023 johonkin asti ja sitten tuli uudempaa numeroa kehikolle. Kehikko nousee poterostaan pienellä väkivallalla tai sopivilla verhoilutyökaluilla, jos saa klipsuja vähän taipumaan. Tai kontista nokkelalla käsiosaamisella. Itse saanut kyllä pienellä taiteilulla sen ulos rikkomatta klipsuja ja takaisin laittaessa on pysynyt ihan asiallisesti kiinni. On mahdollista siis vaihtaa pelkkä tuo solenoidi, jonka varaosanumero lienee 8V0862159A. Mielestäni ihan tavanomainen solenoidi mitä vaggilaisissa ollut, ja saa sparetolta ainakin useita eri merkkejä valikoitua. Marmorilta taisi olla jotain 70-90€ luokkaa pelkkä solenoidi?

    Näistä kyllä kannattaa aina katkoa tuon solenoidin "siivet". Tai ainakin näin omasta mielestäni. Luukun alla kun ei ole oikein mitään varastettavaa. Useita tuli takuuseen jumpattua useammasta taksiyksilöstä, mutta nyt tilanne vähän toinen kun samoja hintoja ehdottavat kuin sinullekin. Meillä jo iso osa takuuseenkin vaihdetuista solenoideista tykkää hajota/jumittua juuri lukitusasentoon tai sitten on vaan huonoa tuuria. Oli miten oli, ei jaksanu leikkiä niiden kanssa, joten olen kylmästi katkonut sitten ne siivet mieluummin. Eipä jää vuoroja sen takia pystyyn tai kesken, ettei saa sähköä kun luukku jumittunut kiinni. On kyllä aika penaalista repiä luukkua auki talvipakkasella, jos se solenoidi tahtoo jumittua siihen lukitusasentoon. Ja jos näin niin se kansi irtoaa kyllä hienosti pienellä taiteilulla. Taivuttaa luukkua hieman väkisin auki reunastaan ja talttaruuvari taikka sopiva puinen jäätelötikku mahtuu sopivasti painamaan luukun klipsiä, että saa sen maalatun kannen nykästyä poies. Sen alta sitten paljastuu mahdollisuus puukottaa siivet irti. :)​

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
      Kehikko nousee poterostaan pienellä väkivallalla tai sopivilla verhoilutyökaluilla, jos saa klipsuja vähän taipumaan. Tai kontista nokkelalla käsiosaamisella. Itse saanut kyllä pienellä taiteilulla sen ulos rikkomatta klipsuja ja takaisin laittaessa on pysynyt ihan asiallisesti kiinni.
      A7 dieselin vastaavan osan vaihto-ohjeessa tehdas neuvoo poraamaan pienet? reijät noihin pieniin upotuksiin jotka ympyröity kuvassa. Siten saa ruuvimeisselillä kammettua tuon osan pois rikkomatta maalipintaa.


      Comment

      Working...
      X