Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P ylempien takatukivarsien vaihto / apurungon irroitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P ylempien takatukivarsien vaihto / apurungon irroitus

    Alustasarjan vaihdon (etuveto) jälkeen on ilmennyt, että pitää takaata vaihtaa myös ylemmät tukivarret ja säätöpultit jotta saa pyöränkulmat säädettyä.
    Alempien tukivarsien säätöpultit olivat jo niin umpeen kasvaneet puslien kanssa, ettei ehjänä lähteneet mitenkään. Oletettavasti näin on kyse myös ylempien säätöpulttien kanssa, joten ajatuksissa olisi vaihtotyötä helpottaakseen, laskea koko taka-apurungon alemmas, jotta saisi lisää tilaa pultin ympärille.
    Onko joku tehnyt näin vaihtaessaan noita tukivarsi/säätöpultteja?

    Koko paketti ilmeisesti putoaa melko nätisti alemmas, jos vain takasatulat irrottaa ettei jarruletkuja tarvitse irrottaa lainkaan, silti hieman mietityttää, olisiko se kuitenkaan niin "helppoa"?

    Vai olisiko ylätukivarsien normaali irroitustapa helpompi, jossa alatukivarsi otetaan pois tieltä, ja alakautta operoidaan säätöpultti pois?

  • #2
    Nuo yläpultit on enemmän suojassa kun alemmat jotka kokoajan suolalle ja roiskeelle alttiina ja omassa nelivedossa sain yläpultit liikkumaan helposti vaikka alemmat piti porata pois. Ei kauhean mukavassa paikkaa nuo ylemmät varsinkin kun on vetoakselit ym. tiellä niin piti vähän erikoistyökaluja keksiä. Oliko siis testattu miten jumissa ne on? Toki jos haluaa varman päälle niin uusii kaikki puslat ja pultit.
    Viimeksi muokannut Jago; 15.7.2025, 10:06.

    Comment


    • #3
      En ole vielä testannut kuinka jumissa ovat. Pitää se kyllä tehdä ennen lopullista päätöstä, mitä tekee. Jos ne pultit saisikin pyörimään paikallaan, jolloin ne olisi mahdollista saada ehjänä pois, vaihto helpottuisi huimasti.

      Comment


      • #4
        Jos ne pultit liikkuu niin pitäisi saada säätöihin niillä vanhoilla. Vai joku muu syy uusia ne varta vasten?

        Comment


        • #5
          Niin tosiaan, eihän niitä pakko ole uusia, jos säätö onnistuu. Jotenkin olen ajatuksissani niin asennoitunut uusien osien vaihtoon, etten tuota edes tullut ajatelleeksi (aivopieru)...
          Toki ei siitä haittaakaan olisi uusia tukivarsia ja säätöpultteja laittaa.

          Comment


          • #6
            Nyt parista vastaavan alustan autosta nuo vaihtanut, niin pääsee kaikista heipoimmalla kun alakautta puukkosahalla ja pitkällä terällä kun vetää suosista pultit poikki. Sitten vain uusi pultti ja pusla tukivarteen... Ei ole mahdoton homma eikä edes mene kauaa.

            Comment

            Working...
            X