Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Jarrulevyjen hinnat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B5 Jarrulevyjen hinnat

    Hei

    En nyt yhtäkkiä löytänyt tietoa jarrulevyjen hinnoista haulla ja pitäisi pian uusia jarrulevyt ja palat.

    Kysyin tarjouksen Varaosavastosta (nettivaraosassa mainostaa) ja sain alla olevan vastauksen. Kaipaisin hieman kommentteja että onko järkeä ostaa tämmöisiä vai tyytyykö vain motonetin halpis osiin? Auto on ihan vakio kuntonen 1.8T, eikä radalla tms. kiusata.

    Onko kellään kokemuksia tästä paikasta/levyistä? Mikä on tarjouksessa mainittu abs rengas? Myös jarrupaloja saa suositella.
    ---------------------------------------------------------------------
    NATIONAL-JARRULEVYT

    National Performance -jarrulevyt valmistetaan Nottinghamissa,
    Englannissa. Yhtiön laadunvalvonta on erittäin tarkkaa, ja Nationalin
    tuotanto on ISO 9000 –sertifioitu. Levyt viimeistellään
    asiakaskohtaisesti tilausten perusteella. Toimitusaika noin kaksi
    viikkoa. Valmistajan kotisivut: www.national-auto.co.uk

    National Performance jäähdytetyt etulevyt: PBD 389 , halkaisja 288 mm

    D reijitys + uritus 189 €/pari sis. alv. ja DHL-rahti kotiovelle
    F reijitetty 205 €/pari
    G 8 uraa 175 €/pari
    M 12 uraa 185 €/pari
    X 16 uraa 199 €/pari

    National Performance takalevyt: PBD 709 , halkaisija 245 mm
    D reijitys + uritus 169 €/pari sis. alv. ja DHL-rahti
    F reijitetty 179 €/pari
    G 8 uraa 149 €/pari
    M 12 uraa 165 €/pari
    X 16 uraa 179 €/pari

    HUOM Abs rengasta ei tule mukana, alkuperäinen rangas irroitettava ja
    siirrettävä uuteen levyyn!

    PINTAKÄSITTELY

    Mustauskäsittely: + 16,75€/pari. Mustakäsittely suojaa levyn
    reuna-alueita, uria ja keskiötä ruostumiselta ja pitää levyn pidempään
    siistinä. Pintakäsittely kuluu pois jarrupalan kosketuspinnan alueelta.

    D ja F –tyypin levyt HUOM!
    Urituksen ja reijityksen yhdistämisessä urien määrän ratkaisee levyn
    rakenne. Uria on tyypillisesti 3-6/puoli + reijitys. Erityisesti
    jäähdytetyissä levyissä levyn jäähdytyskanavien rakenne ja tiheys
    sanelee urien ja reikien turvallisen maksimimäärän sekä sijoittelun.

    JARRUPALAT

    National Performance –jarrulevyjen kanssa voi käyttää mitä tahansa
    tieliikenteeseen hyväksyttyä jarrupalaa, eli ei tarvita erikoispaloja.
    Mikäli haluat vähentää vanteiden likaantumista, ja saada erittäin hyvän
    jarrutustehon, suosittelen keraamisia/orgaanisia paloja kuten Ferodo.
    -------------------------------------------------------------------

  • #2
    Jos käyttö on ihan normiajoa niin ei se tarvi vakiota kummempia jarruja. Vai oletko joskus saanut jarrut niin kuumaksi ettei pysähdy vaikka painaa poljinta?

    Comment


      #3
      Eipä sitä oo tapahtunu :D Ja tuskin tuleekaan. Kuulin tuossa vain kommenttia että ei nämä motonetin yms. halpis levyt olisi oikein kestäviä. Ja sitten tuo varaosavarasto tuli vastaan niin ajattelin kysästä tarjousta.

      Comment


      • #4
        Ainakin mikä itteä häiritsee noissa halpislevyissä on niiden kitinä! Hirveä ääni aina jarruttaessa. Lisäksi mokomat menevät vielä kohtuu helposti kieroiksi. AD:lta ostin joskus levyt Mondeoon ja ne pelasi ihan ok.

        Comment


        • #5
          Abs-rengas on takajarrulevyn sisällä oleva hammastettu rengas. Se lähtee lämmittämällä siitä irti ja sen pitäisi myös mennä samanlailla paikalleen uuteen jarrulevyyn. Itsellä se toiselle puolelle meni ja toiselle puolelle se hitsattiin kun ei muuten olisi pysynyt kiinni. Tässä epäilen hieman juuri halppis osien mittatarkkuutta. Ostin omat takalevyt- ja palat motonetistä, oli halvat ja on toimineet moitteetta. Vaihda samalla myös takapyöränlaakerit. Ne ovat prässätty jarrulevyn sisään ja tuskin lähtevät ehjänä pois ilman kunnon välineitä.

          Comment


            #6
            Mulla on edessä tarvikeosaa, ei tosin motonetistä ja takana orggiskamaa. Jarrut on laitettu vajaa 2 vuotta sitten niin, että ensin takajarrut ja sitten muutaman kuukauden jälestä etupää. Jarruilla on ajettu jotain 30tkm luokkaa. Nyt on sitten tullut seurailtua jarrujen toimintaa ja levyjen kulumista:

            Orggis takalevyt on ihan peilaavat ilman syviä uria tai ruostetta niinkun tuo verran ajetut kuuluu ollakin.
            Etulevyt on syvillä urilla ja sisäkehältään ruosteessa. Etupää myös rohisee varsinkin kosteilla ilmoilla... johtuu varmaankin levyjen ruosteesta ja/tai palojen kovasta materiaalista. Jarruteho heikkenee jos ajelee pitkään sateessa jarruttamatta (saattaa olla tyyppivika eikä jarruosista johtuvaa).

            Ite en enään meinaa käyttää muuta kun merkkitiskin jarruosia... ei se hintaero niin hirveä kuitenkaan ole.

            Comment


            • #7
              Saksasta Brembon sileät levyt ja ATE:n palat 139+20€ rahteja tjsp.eteen siis.
              Meni auto kaupaksi ennenkö ehdin asentaa, myin sit foorumin kautta omakustannehintaan

              Comment


              • #8
                Jarruteho heikkenee jos ajelee pitkään sateessa jarruttamatta (saattaa olla tyyppivika eikä jarruosista johtuvaa).
                Tämä on ihan normaalia ja esiintyy varmasti kaikissa autoissa joissa on normaali levyjarru rakenne.

                Comment


                • #9
                  Tuon jarrutehon heikkenemisen sateella saa eliminoitua tehokkaasti uritetulla jarrulevyllä.

                  Comment


                  • #10
                    Samoin täyskokoiset jarrukilvet auttavat paljon. Itsellä on vielä asentamatta, mutta Laakkosen tiskillä sanoivat kun noita hain, että Suomi-autoihin noita vaihdettiin jonkin kampanjan aikaan paljon.

                    Comment


                      #11
                      Tärkeämpää näissä jarruhuolloissa on se, miten se tehdään, eikä se mistä ostetuilla osilla se tehdään..
                      Satuloiden & napojen huolellinen puhdistus, satuloihin oikeisiin kohtiin kuparitahnaa yms..

                      Comment


                      • #12
                        Satuloiden & napojen huolellinen puhdistus, satuloihin oikeisiin kohtiin kuparitahnaa yms..
                        Jos jarruissa ei ole mitään ongelmia, ja männät liikkuu kiertotyökalulla nätisti sisään, mä en ainakaan jaksa alkaa hammasharjalla osia putsaamaan.
                        Vectran satuloista joutui joskus pari milliä skeidaa/ylimääräistä/jotain muuta rälläköimään pois, että sai palojen kulmat pohjaan asti.Juu, palat oli Motonetistä.
                        Tuommoista huoltoako meinasit?
                        Voi olla,ettei olis ATE:n tai EBC:n tai orkkispaloilla tarvinnut operaatioita tehdä.Kyllä ne vanhatkin siellä mahtui olemaan =)

                        Comment


                        • #13
                          Nostetaan nyt vaikka tämä aihe ylöspäin, kun parhaiten liittyy omaan asiaani.

                          Tuohon B5 1.9tdi 81kw (-98) etuvetoon pitäisi tekemän jarrujen vaihto, eli palat ja levyt joka kulmaan. Maaliskuun katsastus on takarajana. Eräästä autovaraosaliikkeestä (taisi olla fixus) sain jo tarjouksen ties mistä tarvikeosista, että 159€/kierros.

                          Toki nuokin varmasti pelittävät minun käytössä, mutta mietin kuitenkin että josko jotain muuta sitten kokeilisi. Budjetin ollessa silti maltillinen. Mitä teillä on autoissanne, tai mitä ehdottaisitte? Ihan normaaliin arkiajoon soveltuvia luonnollisesti, ei mitään rei´itettyjä Bremboja jne ;)
                          Muutamia ketjuja lukasin, ja ilmeisesti tässä olisi hyvä samalla vaihtaa jarrurempan yhteydessä takapään laakerit?! Maksanee kuinka monta euroa?

                          Comment


                          • #14
                            Ei niistä reikälevyistä mitään iloa ole. Mä olen tykännyt reunoilta ja navan päältä mustaksi käsitellyistä TRW:n levyistä, kohta kolme vuotta ja 50tkm pyörineet alla eikä vielä pahalta näytä. Auto pysähtyy, levyt pysyvät suorina ja kuluvat tasalaatuisen hitaasti.

                            Musta reunus on hyvä kun ei ruostu. eikä tarvi itse maalailla.

                            Motonetistä ostin, perus ATEn palat kaveriksi. Kaverihinta tais olla parisataa koko paketille tai jotain semmoista. edit_ taisin vaihtaa vain eteen, olisko 140€ osat.hatara muistikuva. takana tais olla vielä EBC:n reikälevyt kun viimeksi renkaita vaihdoin =)

                            Comment


                            • #15
                              Mistäs nuo TRW:t saa hommattua parhaiten?

                              Comment


                              • #16
                                Motonetistä siis koko paketti. ehkä olin epäselvä mihin tuo lause viittasi =)
                                edit_ nyt löytyi oikeanlaiset maailmaltakin hintavertailuksi, Motonetin hinta on aika hyvä,tilailua ei tarvi miettiä. Zimmermannin reikälevyjä jos haluaa niin niitä varmaan kannattaa ebaysta tsekatakin. Niissä on reiät vaan niin harvassa että ovat lähinnä koomisen näköiset, siksi moiset sivuutinkin ja aikuistuin =D

                                ovat siis tuollaiset nuo TRW:t, http://cgi.ebay.de/TRW-BREMSSCHEIBEN...item5d297bafae

                                laatua on mielestäni se, että joku osa toimii siten ettei sen olemassaoloa huomaakaan,ja noissa se on kyllä just niin.

                                tuossa linkki motonetin sivulle ,55€/ketale noi levyt. http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/226518/1
                                Viimeksi muokannut kontio; 9.2.2011, 15:47.

                                Comment


                                • #17
                                  Tänks :) Löytyykös tuollaiset levyt myös taakse motonetista? Sitten vielä palat ja takapään laakerit. Siinähän sitä on sitten taas kerrakseen rahaa laitettu menemään.
                                  En ole edes ajatellut mitään reikälevyjä. Maksimissaan uritettuja, mutta perinteisetkin käy, kunhan kestää, pysähtyy, eikä vingu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Käykö nuo myyntipalstalla olevat takalevyt ja palat meikäläisen Audiin (-98 B5 etuveto tdi)? Onko noissa samanmoiset levyt keskenään 1.8 etuvetoT:n kanssa?
                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96640

                                    Comment


                                    • #19
                                      jaa-a. 256 on se toinen takalevyn koko, sitä en muista missä vaiheessa on vaihtunut ja millä logiikalla. Oliskohan faceliftissä tullut vasta. en tiedä.

                                      Muuten kyllä käy jos koko täsmää.

                                      Oliskohan ensimmäisissä B5 S4 ollut myös noi 245 pikkulevyt takana...?

                                      Comment


                                      • #20
                                        245mm pitäis oleman meikäläisen audissa takalevyt, sain marmorilta tiedon :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nostelen vähän tätä ketjua ylös.

                                          Eli olisi quattro B5 A4:seen takajarrulevyjen vaihto edessä. Samalla kun levyt vaihdetaan niin ilmeisesti palat kanssa? Onkohan kellään tietoa minkä hintaluokan hommasta on kyse jossain liikkeessä? Eli levyt, palat ja työt siihen?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Veikkaisin liikkeessä 170-200e. Tunti siitä velotetaan luultavasti. Siihen sitte levyt+palat ja "pientarvikkeet".

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kiitos Mika vastauksesta. Onko tossa sun 200 euron arviossa siis osatkin mukana?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo. Riippuu tietysti vielä siitä että minkä merkkisiä levyjä ja paloja autokorjaamo käyttää. Hintaeroja voi syntyä. Tuo oli kuitenkin oma laskelma. Tuossa yks päivä töissä kattelin levyjä ja paloja. Mutta päädyin sitten ebaysta 256mm jarruihin satuloineen päivineen.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos en nyt ihan väärin muista niin maksoin Kärkkäisen Varikolla 90euroa Brembon sileistä etulevyistä.
                                                  Tuttu oli kyllä kassalla, että en tiedä ottiko ilmat pois hinnasta mutta eipä tuo ainakaan mitään asiasta maininnut.
                                                  Kärkkäisen lähettyvillä asustavien kannattaa kyllä käydä kyselemässä hintoja jos vielä sattuvat nuita myymään.

                                                  Taakse tulee tässä keväällä tilailtua varmaanki nuo TRW:t kun on nuo tarvikelevyt menny kieroon.
                                                  http://www.motormarket.fi/verkkokaup...ent/view/40929

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    TRW:n mustareunainen levy tuntuu aika laadukkaalta, ja on siistikin kun ei ruostu=mustaksi maalattu reunat ja navan kohta.
                                                    ATE:n palat Motonetistä kaveriksi ja hyvin pelaa neljättä vuotta

                                                    edit_ ai, olinkin kehunut jo noita tähän ketjuun. Heh. No tulipa kerrattua :)

                                                    Jarrulevyt+palat on vaan vähän semmoinen, ettei hyviä osaa arvostaa ennenkö kokee jotkut vinkuvat kertakäyttöiset pohjanoteeraukset.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      mulla makso takapäähän levyt ja palat + työt 250e

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oem pre-face takalevyt (Ø245mm) Tepolta 83.58€ ja black diamondin palat 63.6€. Hinnat sisältää postikulut. Sitten tunteroinen töitä luottopajalla 60€ = 207€

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pitäisi laitella uudet jarrulevyt ja palat vanhojen tarvikkeiden tilalle.
                                                          Tarkotus olisi että kestäisivät vähän pitempään ja jarrutehokin saisi parantua.

                                                          Vaihtoehtoja olis:
                                                          Zimmermannin satsi eteen+taakse rei'itetyt jarrulevyt + Zimmermannin palat 280e+postit: http://www.ebay.de/itm/160644813831?...ht_2256wt_1163

                                                          ATE Powerdisk uritetut yht 210e+postit:
                                                          http://www.ebay.de/itm/390361374074?...#ht_3500wt_915
                                                          http://www.ebay.de/itm/390361380888?...#ht_3500wt_915

                                                          EBC Black disc, pelkät levyt 390e!: http://www.ebay.de/itm/EBC-Bremssche...a#ht_557wt_905

                                                          Sit ois vielä Brembon MAX levyt eteen 116e:
                                                          http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-8D2-B...ht_2079wt_1396
                                                          Tähän jotkut levyt taakse sitte?

                                                          Onko noi EBC Black discit noin paljon paremmat, että voi perustella hinnan?
                                                          Jos Pitäisi valita Zimmermannin ja ATEn väliltä, niin kumpiko voittaa jarrutehossa?

                                                          ATEn Powerdisceihin meinasin ottaa kaveriksi Redstuffin palat:
                                                          http://www.ebay.de/itm/220909945430?...9#ht_856wt_905

                                                          Mitä mieltä olette noista, mikä olisi hinnaltaan järkevä, mutta paras setti?
                                                          Saa toki ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.
                                                          Viimeksi muokannut valtsu; 25.3.2012, 14:03.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X