Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT 8J 3,2 takakallistuksenvaimennin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TT 8J 3,2 takakallistuksenvaimennin

    Onko kellään kokemuksia tai mielipidettä tällaisesta tangosta TT mk2 takapäähän? Ajatus oli jättää eteen alkuperäinen. Saisiko parannettua etupään pitoa?

    #2
    Kyllä kannattaa, korimallista riippumatta. 3mm paksumpi takavakaaja jo tuntuu ajettavuudessa, vähentää keulapainoisen Audin tyypillistä aliohjautuvuutta.

    Comment


      #3
      Kiitos kommentista. Juuri tätä käyttäytymistä olisi yritys hillitä.

      Comment


        #4
        Ei nämä poikittaismoottoriset varsinaisesti ole mitään keulapainoisia enää. Sitä turvallista puskevuutta on tehty sinne ihan muilla keinoilla tarkoituksella. Jäykempi takavakaaja saa auton kääntymään paljon herkemmin, mutta ei se taida etupään pitoa parantaa vaan heikentää pitoa takaa. Pitoa eteen saa pehmeämmällä etuvakaajalla. Oikea vakaajayhdistelmä on sitten kiinni muusta alustasta ja auton käyttötarkoituksesta ja millä alustalla sen haluaa toimivan. Esimerkiksi 8P sportback alkaa kääntymään huomattavasti ketterämmin whitelinen takavakaajalla, mutta etupää on silti vähän tunnoton.

        Comment


          #5
          Okei. Näin olen ymmärtänyt, että se on helposti takapään pidon ”huonontamista”. Tuota kääntyvyyttö sain parannettua edessä negat. cambereilla ja hieman haritukselle. Eteen voi olla vaikea löytää pehmeämpää tankoa? Ilmankaan ei oikein uskalla kokeilla. Ratahuvitteluauto on kyseessä.

          Comment


            #6
            8P RS3:een radalle oli hyvä päivitys laittaa taakse H&R vakaaja. RS3 malleihin optiona tehtaalta ollut leveämpää etunakkia (255 etu, 235 taka), en tiedä miten toimisi myös TT:n etupään pidon parantamiseen.

            Comment


              #7
              Pitääpä katsoa, saako tuota H&R:ää TT:lle.
              Rengastusmuutoksiakin kannattaa kyllä kokeilla. Nyt on huonosti pitävät 245 semit. JPohjan vinkkaama leventäminen edestä on myös listalla. TT:ssähän on leveempi raideväli edessä kuin takana jo vakiona.

              Comment


                #8
                8J TT quattroissa näyttää olevan jo tehtaalta pehmein etuvakaaja mitä näissä pienemmissä pohjalevyissä on siihen aikaan käytetty. Pari milliä paksumpia löytyy kyllä, näyttää olevan sama vakaaja kuin passateissa.

                Comment


                  #9
                  Okei! Hyvä tietää, eli ei tartte etsiä sitten. Tuota H&R:n settiä hieman ihmettelin, että onkohan se putkea, kun eteen olis paksumpi kuin taakse (FR24/RE22) vai onko tuo vaan nettikaupan typo?

                  Comment


                    #10
                    Yleensä niissä sarjoissa on paksumpi eteen ja vähän ohuempi taakse. Huomionarvoista myös, että esim. H&R:n sarjassa voi olla TÜV-lapuissa hyväksyntä vain pelkän etuvakaajan asennukselle, tai molempien, mutta ei pelkälle takavakaajalle. Näin oli ainakin 8N:n lapuissa.

                    Comment


                      #11
                      8N:n tapauksessa voi olla kyse auton muutenkin jekyl&hyde-tyyppisestä käsiteltävyydestä. Minkä takia ko autoon tuli se takasiipi ja ESP vakioksikin. Toisaalta onpahan suhteellisen kivuton reagoimaan noin, vaikka pitää hieman paimentaa liukkailla

                      Comment


                        #12
                        Hyvää tietoa. Thanks! Tilasin nyt Whitelinelta tuon 24 mm taakse. Siinä tuskin on TUV hyväksyntää. Hintaa tuli rahtrineen Suomen alvilla 302€ + mahdollinen tulli.

                        Comment


                          #13
                          Oman kokemuksen mukaan renkaan leventäminen niin pitkälle kun kaariin mahtuu auttaa paljon ohjattavuuteen ja jossain vaiheessa on pitoa niin paljon että alkaa muita ongelmia tulemaan näissä raskaissa Audeissa. Vastaavassa korimallissa mutta vielä painavemmassa A5 coupessa 275 semillä pito ei loppunut ikinä mutta pyöränlaakerit alkoi lopulta pettämään ja puslat jne. pehmeät paikat väsymään. Jos mahdollista tässä TT:ssä ottaa irtokiloja sisältä pois esim. takapenkkiä irti ja kevyempää jakkaraa (vakiot painaa helposti 20-25kg kappale) niin varmasti auttaa myös kokonaisvaltaisesti ajettavuuteen.

                          Comment


                            #14
                            Ok. 255 menee aika lähelle ulkokaarta 8,5” et42 vanteilla. Nuo 245:set on sisempänä 9” et52 vanteilla. Tolppiin jää ehkä 5mm väliä. Et aika pieni pelivara. Tuo on hyvä ajatus ottaa turhaa painoa pois. Muutaman kymmenen kiloa saa helposti. Akku tuli jo kesäauto-kokoinen. Vaihtamalla audin vanteet johonkin JR:ään sais kerralla 12 kiloa pois…mut on hyvä kilohinta?

                            Comment


                              #15
                              Suhteessa isompi vaikutus jos saa jousittamatonta massaa pois, kiihtyvyys, jarrutus jne. Ei näissä vapari- 3.2:ssa liikaa voimaakaan ole. Jotain lujaa ja kevyttä BBS/OZ/Protrack alle vaan. Semislicks -kumikin on tavan kesänakkia raskaampi.

                              Comment


                                #16
                                Nämä tosiaan painii vähän ”omassa sarjassaan” tehojen kanssa. Nuo olis vahvoja, kevyitä, vanteita kun sattuisi sopivasti löytymään. Yokon uudehkot semit tuntuu kovin liukkailta edessä.

                                Comment


                                  #17
                                  322€ kustansi Whiteline kotiportaille tuotuna, tasan viikko tilauksesta. Tulli 4,5%. Ei ole tyyppihyväksynnästä papereita.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X