Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A7 etupään pyöränlaakerin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A7 etupään pyöränlaakerin vaihto

    Terve!

    Löytyykö jollain kokemusta pyöränlaakerin vaihdosta itse? Omassa autossa taitaa laakeri vetää viimeisiä metelistä päätellen. Lähinnä kiinnostaa onnistuuko vaihto kotioloissa vai kannattaisko viedä korjaamolle. Työkalut pysyy kyllä itelläkin kädessä ainaki joten kuten, mutta laakeria ei ole tullut vaihdettua :D

  • #2
    Työkalujen kädessä pysyminen ei vielä riitä, niitä täytyy myös olla.
    Jarrusatula ja levy pois, vetarin kuusiokolo pultti pois, liukupainovasaralla pyörän napa pois, xzn pultit olkavarresta pois jotka pitävät laakeria paikoillaan. Taas liukupainovasaralla laakeri irti olkavarresta. Laakerin sisäkehän poisto pyörän navasta. kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
    Hommaa on mutta ihan tehtävissä.
    Viimeksi muokannut evinrude; 3.1.2023, 19:11. Perustelu: Oli torx, korjattu oikeaksi eli xzn

    Comment


      #3
      Tässä olisi video: https://www.youtube.com/watch?v=YknVa66dzTA
      Se on toki edellisestä korimallista A6 4F, mutta on aika pitkälti sama.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
        ... torx pultit olkavarresta pois jotka pitävät laakeria paikoillaan.
        A6 4F:ssä noi kyseiset pultit on XZN-kannalla, mutta en tiedä A7:stä. Kantsii varmistaa pultin kanta, ettei huomaa vasta sitten navan ollessa kädessä, että ei ole sopivaa työkalua pulttien avaamiseen.

        Comment


          #5
          XZN ollu kaikissa mitä tähän asti tullu vastaan. Uuden osan mukana toki voi tulla mitä vaan.

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksista. Otin renkaan ja satulan irti ja zoomailin vähän tilannetta ja totesin kuten joku jo mainitsi, että ei mulla ole tarvittavia työkaluja tuohon projektiin. Itse vaihto ei vaikuta kauheen pahalta, mutta ehkä se tarvii vaan antaa ammattilaisten hoidettavaksi.

            Comment

            Working...
            X