Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F taka-alatukivarren puslan vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F taka-alatukivarren puslan vaihto.

    Moi, potilas A6 4f 3.0 tdi ja ongelmana taka-alatukivarren etummainen pusla. Millainen homma on vaihtaa ja mitä kannattaa huomioida vaihdettaessa? Kuinka paljon on purettava edestä, jotta vaihto onnistuu? Kuva osa 16.
    Attached Files

  • #2
    Eihän tuo ole tukivarressa vaan olassa kiinni. Riippuu siitä onko vehkeet ja halua tehdä tuo autossa kiinni ollessaan vai irroitatko mieluummin koko olan ja viet ruuvipenkkiin kiinni? Jos kokonaan irti niin jarrusatula kannakkeineen pois, jarrulevy pois, ylätukivarren pultti pois, alatukivarren pultti pois, sivutukivarren pultti pois, navan keskipultti pois, vetarin työntö navasta ulos ja olan voi nostaa irti autosta.

    Laitatko vakiopuslan tilalle vai powerflexiä tms. uretaanipuslan?

    Comment


    • #3
      Paikoillaan vaihto taitaa olla aika hankala? Vai onko mahdollista? Ihan Lemförderin pusla menossa paikoilleen ja autoon leiman sen myötä. Auto menossa vaihdossa uuteen.

      Comment


        #4
        Pystyy sen vaihtamaan olka paikoillaan. Ylätukivarren pultti löysälle, vetarin pultti irti ja alapäästä pultit kokonaan auki niin että saat käännettyä koko pakettia ulospäin ja se pusla tulee näkyviin. Jarrusatulaa&levyä ei pakko ottaa pois, mutta saa lisätilaa jos nekin irrottaa. Esim poralla ja rautasahalla saat sen vanhan puslan sieltä pesästä pois pahemmin vahingoittamatta pesää. Pitkällä pultilla/kierretangon pätkällä ja muttereilla, sopivan kokoisilla hylsyillä ja prikoilla saa uuden puslan painettua paikalleen, voi joutua jollain saippualla tai rasvalla liukastamaan sitä puslaa että lähtee alulle.

        Jos näissäkin on epäkeskopultilla cambersäätö eikä ole aiemmin auottu niin se pultti (osa 11.) voi olla yhtä puuta puslan kanssa.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 1.5.2022, 16:44.

        Comment

        Working...
        X