Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

etuoven välys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • etuoven välys

    Ajoviima on alkanut suhista pelkääjän puoleisen oven tiivisteiden välistä. Kun ovea painaa sisäänpäin niin se painuu oikealle paikalleen. Onko lukon vastakappaleessa säätöä, jolla saisi oven pysymään kiinnempänä?

    Vinkkejä kaipaa hän.

  • #2
    Jos kyse profiilin autosta, niin torxit käteen, lukon vastakappaleesta kaksi ruuvia auki ja säätelemään.

    Comment


    • #3
      Jep, säätö on karmissa olevassa lukon vastakappaleessa. Itsekin hiljattain säädin kuskin ovea. Torxit voi olla todella tiukassa ja kannattaa myös kiristäessä vetää todella tiukkaan, etteivät löysty.

      jos karmin säätövara ei riitä niin myös ikkunakarmista löytyy jonkun verran säätövaraa. Ikkunakarmi on kiinni neljällä torxilla, joihin käsiksi pääseminen vaatii oven verhoilun irrotuksen.

      Comment


      • #4
        Ja sitten kun pääsee säätämisen makuun oikein kunnolla, niin myös saranoita voi säätää. Ainakin omissa C5-korisissa on pitänyt kuskin oven alasaranaa säätää, jotta ovi asettui oikein lokasuojaan nähden. Johtuuko korin väsymisestä sitten.

        Comment


        • #5
          Voisko ne ohjeet laittaa tähän?
          Yritin kesällä kaikkea prikkaviritelmää ym. urssin kuskinoven alasaranaan mutta en onnistunut ratkaisemaan tuota.

          Ovi on siis alareunasta sisempänä kuin yläreunasta.

          Comment


            #6
            Ovea ei voi säätää kuin etu-taka- ja ylä-alasuunnassa (kun katsotaan ovea kohtisuoraan sivusta). Ulommas tai sisemmäs sitä ei saa ilman patentteja.

            Comment


            • #7
              Jaa-a, mitähän hälle keksi sit. On tehtaalla sit vissiin osunu poranterät väärään paikkaan ;)

              Täytyy joskus patentoida jotain pätevää.

              Comment


              • #8
                Mitenkäs B5:ssa noita saranoita säädetään? Kuskin ovea pitäisi hiukan nostaa takareunasta.

                Comment


                  #9
                  Kuinka paljon pitäs nostaa? Itte ainaki sain pari-kolme milliä takareunaa nostettua silleen että, ylemmän saranan osa joka on auton rungossa kiinni, pultti/pultit auki ja puupalikalla löin keulaa kohti. Alempaa en aukassut ollenkaan kun taisi olla hitsillä kiinni tai sitten en uskaltanu vaan aukasta kun menee vituilleen koko homma sitten, en muista enää. :) Oven lukon vastaosaa ei rungossa oikein voinut säätää kun oli semmosilla kartiokantapulteilla, eli aina palasi samaan kohtaan kun yritti sivuun laittaa ja kiristää..
                  Viimeksi muokannut bonus; 23.8.2010, 17:33.

                  Comment


                  • #10
                    Niistä oven saranoista saapi säädettyä. eli alempaa saranaa vetää taaksepäin(ensin tetenki torxit auki).
                    En tiiä miten tuossa A6 on mutta A4 B5:ta saa ainakin säädettyä ovea myös ulos ja sisään päin löysäämällä saranoiden torxit ovesta.

                    Comment


                      #11
                      Nostoa hiukan. Hoksasin tänään, että vähän kanittaa alatiiviste kynnyslistaan ovea avatessa ja pientä välystä tuntuu olevan, kun ovea nostaa lukkopuolelta eli ovi hiukan roikkuu.

                      Onko tuo bonuksen taktiikka paras tapa hyökätä tämän ongelman kimppuun vai vieläkö löytyy joku yleisesti hyväksi todettu tapa? Ulkkarifoorumeiltakaan ei oikein mitään DIY:tä asian suhteen löytynyt, kaikennäköisiä prikkaviritelmiä kylläkin.

                      Ja auto siis B5 S4.

                      Comment


                      • #12
                        Jos se ovi selkeästi roikkuu, niin ovea vähän raolleen ja tiukka nosto takareunasta alta suoraan ylöspäin. Varot vaan selkää koska sitä saa nostaa ihan voimalla. Ei haittaa vaikka kuuluisi pieni rusahduski (ovesta, ei selästä), se vaan tarkoittaa että säätymistä tapahtuu. jos karmi suhisee ja ovi on oikealla korkeudella, niin verhous irti. B5 on karmirungossa alareunoissa isohkot torxit ja välissä kiila. niillä saa karmia säädettyä sisään ja ulos.

                        Roikkuvan oven saranaa ei tarvii sääliä. Ne kyllä kestää vääntöä enemmän kuin monella on edes voimaa. Saranat ei murru edes ovi auki seinään peruuttamalla, ainoastaan vääntyvät.

                        Comment


                          #13
                          Nyt kun sain katottua vähän tarkemmin, niin näyttäisi yläsaranassa/-tapissa (ainakin) olevan se välys. Onko tuohon mitään jippoa? On sen verran pieni roikkuminen, ettei vielä viitsisi ruveta vääntelemään saranoita.

                          Tietty, jos tuohon asti mennään, niin mieltä lämmittää, että 2 markan mave kyllä lähtee. :D

                          Comment


                          • #14
                            Mitähän uudet saranat mahtaa maksaa?

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Regu Näytä viesti
                              Mitähän uudet saranat mahtaa maksaa?
                              No joo, eipä nuo hirveän hintaisia ole, jos vaan on oikeat osat tässä kyseessä:

                              - Ylempi vasen sarana ~30€:a (8D0 831 401 B)
                              - Alempi vasen sarana ~60€:a (8D0 831 411 F)

                              Nämä siis Tepon hintoja...

                              Comment


                              • #16
                                Ne on sinkkipinnalla, että tarttee maalia pintaan. Toki varmaan marmorin paukkupulloilla menee kohtuu ok.

                                Comment

                                Working...
                                X