Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrusatuloiden kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Lainaus:
    ei uskalla painaa kovaa jarrua kun tärytys on niin kova
    Kiero jarrulevy tai roskaa levyn ja navan välissä.
    Olen käyttänyt aina jarrurasvaa levyn ja navan välissä. Voisiko se olla nyt ensimmäistä kertaa ongelmana tärinään 140kmh vauhdista rajusti jarruttaessa muttei kuitenkaan 100kmh vauhdista rajusti jarruttaessa ? jos palataan taaksepäin niin vaihdoin jarrut koska kuvittelin sen aiheuttavan tärinää koska jarrut jo äänsi kovaa. Ei auttanut, putsasin navan teräsharjalla ja paineilmalla jonka jälkeen sivelin rasvaa reilulla kädellä ja levy päälle. Uudet levyt ja palat niin edessä kuin takana

    Comment


      #92
      Napakin voi olla kiero. Melkein kannattaisi jo heittokellon kanssa katsoa joka nurkka.

      Comment


      • #93
        Tosta navan kieroudesta luin kanssa jotain, mutta jäi epäselväksi tarkotetaanko sillä rikkinäistä napalaakeria vai sitä osaa jossa laakeri on kiinni ? Pitääpä hommata heittokello ja tarkastella asiaa, lähinnä nyt toi rasvan vaikutus kiinnostaa tietää että onko putsaamisessa mitään järkeä ? rasvaa olen käyttäny poistamaan kitkasta johtuvaa lämpöä ja levyjen "jumittumsen" takia

        Comment


        • #94
          Tuon takasatulan männän saa ulostettua myös mainiosti veivaamalla käsijarrumekanismin vipua eestaas, samalla huomaa kuinka jouhevasti se käsijarrumekanismi toimii.
          Ja takaisin laitettaessa kannattaa heti lopettaa se männän pyörittäminen jos suojakumi alkaa kiertymään. Vanhasta männästä se ura kannattaa putsata hyvin juuri sen takia ettei suojakumi jumita.

          Comment


          • #95
            Jarrusatuloiden huolto

            A4 b6 jarruletkuille tuli katsastuksesta vaihtokäsky, ajattelin samalla huoltaa satulat ja korjaussarjat jo tilasinkin. Samalla voisi satulat puhaltaa puhtaiksi ja maalata siistiksi hopealla tai mustalla.

            Onko hommassa jotain mitä pitäisi huomioida etukäteen/varautua varaosilla?

            Riittääköhän satuloiden ja kannakkeiden puhaltamiseen sooda vai olisiko lasikuula parempi tähän?

            Maaliksi ajattelin vasaralakkaa vai pitäisikö laittaa jarrusatulamaalia. Radalle auto tuskin on menossa joten hurjia lämpöjä maalin ei tarvitse kestää.

            Comment


            • #96
              Onko hommassa jotain mitä pitäisi huomioida etukäteen/varautua varaosilla?
              Mikäli jarrusatulan kiinnikkeeseen on kulunut urat palojen liukupintoihin niin ne kannattaa tasoittaa tai tai vaihtaa uudet kiinnikkeet. Mikäli löytyy hitsikone niin ne voi myös täytehitsata, jonka jälkeen viilaa/hioo tasaiseksi. Voi sen tasoittaa myös ilman täyttämistäkin, kunhan syöpynyt ura ei ole kovin iso.

              Comment


                #97
                Tällä voitelee osat ennen asennusta niin hyvä.

                Comment


                • #98
                  Käytä jarrujen osissa OE-valmistajan osia. Itsellä paloi halpojen tarvikkeiden kanssa seikkailuun useampi satanen ja pari viikonloppua.
                  Katso nykyisestä satulasta valmistaja (todnäk ATE tai TRW) ja sen mukaan sitten pyydät varaosaputkasta osat. Tarkkana liukutappien kanssa, jos menee sen kumisen helan läpi. Jos on magneettinen, niin suosittelen vaihtamaan ASAP parempaan. Btdt.

                  Comment

                  Working...
                  X