Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D3 4.2 kuuman ilman puhallus pakkasessa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8 D3 4.2 kuuman ilman puhallus pakkasessa.

    Nyt on kyllä mystinen vika.Audi a8 d3 2005 4.2 bensa.Kun lähtee ajamaan talvella yli kymmenessä pakkasasteessa maantieajoa ettei moottorin lämmöt ole nousseet 90asteeseen niin ei ala puhaltamaan kuumaa ilmaa vaikka moottorin lämmöt nousee 90 asteeseen mutta kun ajaa ensin taajamassa niin kauan että moottorin lämmöt nousee 90 asteeseen niin alkaa puhaltamaan kyllä kuumaa ilmaa ja saa laittaa lämmönsäädön 21 asteeseen niin puhaltaa myös maantieajossa kuumaa.Sen olen huomannut että kun lähtee ajamaan suoraan maantieajoa ja kun moottorin lämmöt on 90asteessa ja sen jälkeen hiljentää ajonopeuden alle 60 km/h niin alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa.

    #2
    Mitenkähän D3:ssa on toteutettu "fresh-air" tms läpän toiminta? Kuulostais vähän siltä että ajoviima pääsee painamaan sen läpän auki ja puskee sieltä sitten kylmää ulkoilmaa. Nehän on sähköservoilla ohjattuja läppiä joissa on muoviset käyttötangot ja rattaa, ainakin vanhemmissa kun alkaa mekanismit jumittamaan ja samaan aikaan voimakas ja aika tiheästi välitetty sähkömoottori käskee liikkumaan niin joku osaa rikkuu.

    Comment


    • #3
      Nyt on enemmän tietoa tosta viasta.Kun Webasto on päällä niin tulee kuumaa ilmaa tuulilasille ja sivusuuttimista mutta kun laittaa auton käyntiin Webaston lämmittämisen jälkeen niin alkaa tulla tuulilasille viileämpää ilmaa ja sivusuuttimista tulee kuumaa ilmaa ja kun ottaa ilmastoinnin pois päältä niin tulee hieman kuumempaa ilmaa tuulilasille.Olisiko toi vika mahdollisesti v68 läppämoottorissa joka säätää keskeltä kylmää ilmaa..Minulla on käytössä VCDS ja en ole viellä perehtynyt siihen output testiin.

      Comment


        #4
        Kyllä se output testi kannattaa tehdä, ja vikakoodit lukea.

        Comment


        • #5
          Eikös noi output testin arvot viittaisi noihin kahteen läppämoottorin kun muissa läppämoottorissa se pienin arvo on noin 15-18

          Comment


            #6
            Raitisilmaläpän moottorin (tai rattaiden) hajoamisen huomaa siitä että vetää huuruun. Ite kiilasin sen verran auki että pysyy lasit kirkkaana.

            Comment

            Working...
            X