Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia Bi-Xenonien kanssa (A6 C6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmia Bi-Xenonien kanssa (A6 C6)

    Pari iltaa on tullut kahlattua interwebbiä läpi, mutta apuja ei tuntunut omatoimisesti löytyvän. Siksi käännyin ryhmä-älyn puoleen (ts. asiantuntija-foorumin).

    Potilas: vm2005 A6 C6 (4F) 3.0TDiQ+Tip jossa valovikaa.

    VAG-COM antoi näitä virheitä:
    02748 - Solenoid for Bi-Xenon Shutter; Left - 006 - Short to Plus
    01494 - Bulb for Parking Lamps; Left (M1) - 006 - Short to Plus

    Oireina on vasemman puolen bi-Xenonin jatkuva "pitkät" asento, sekä parkkivalon pimeys.


    Otin molemmat umpiot irti kiillotukseen, vaihdoin samalla kaikki polttimot ja putsasin liittimet. Mutta samat viat edelleen päällä.
    Kokeilin vielä kytkeä umpiot ristiin, ja vika esiintyy edelleen vas/kulj puolella (Left kuten vikakooditkin kertoivat). Eli vika ei ole umpiossa eikä ballastissa..


    Kysymys: Missä on ajovalojen ohjainboxi/rele/solenoidi? Ja miten sinne pääsee käsiksi? Onko muita ajatuksia/ehdotuksia, missä mahdollinen vikakoodin vinkkaama oikosulku saattaisi olla (eli onko joku tyyppivika)?


    Löysin internetistä tämmöisen valmistekoodin: 8P0907357F Control Unit for Headlight Range Control, mutta onko tämä varsinainen ohjainboxi, vai vaan korkeudensäätöä ohjaava?


    nimim. tuskastunut tunari aka TommiLo

    #2
    VCDS full scan kertoo kaikkien ohjauslaitteiden koodit.

    Comment


    • #3
      Pistetäänpä päivitystä..

      Eli Virosta purkuosana saapunut 8P0907357F Control Unit for Headlight Range Control auttoi pitkien ongelman kanssa, ja tämä ongelma poistui:

      02748 - Solenoid for Bi-Xenon Shutter; Left
      006 - Short to Plus - Intermittent


      Ongelmaksi jäi kuitenkin vielä edelleen tuo toinen, eli:
      01494 - Bulb for Parking Lamps; Left (M1)
      006 - Short to Plus


      ..eli vas. parkki ei pala, ja vikailmoituksen mukaan jossain on virrat maissa..


      Seuraavaksi yritän paikantaa sen varsinaisen valo-moduulin (eli ei tuota ohjausmoduulia, vaan se minkä kautta virrat tuonne vas. umpioon oikeasti menevät). Sieltä sitten mittailemaan vetääkö joku johto maihin..



      Ja samaten täytyy katsastukseen vielä tämäkin selvitellä - satunnainen jarruvalo-herja:

      00988 - Lamp for Brake Light; Right (M10)
      009 - Open or Short to Ground


      Mutta tuossahan nuo kesäillat menee; vaikka etupuskurin ja umpion irrotus jo meneekin lähes rutiinilla, niin silti tuntuu aina iskevan usean tunnin puristus lähtipä mitä tahansa tekemään..

      -t-

      Comment

      Working...
      X