Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 (8P), 2012, 2.0TDI - Katon ruostuminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 (8P), 2012, 2.0TDI - Katon ruostuminen

    Hei Audiclubin käyttäjät!

    Kyseessä seuraavanlainen keissi:
    Otsikon mukaisen auton maalipinta irtoilee ja kori ruostuu, havainnollistettu kuvin. Kilometrejä mittarissa reilu 200k. Ruostuminen alkoi äkillisesti keväällä ja eteni tuohon pisteeseen reilussa puolessa vuodessa. Viime syksynä havaitsin pientä kuplimista oven yläpuolisen kaaren ja katon sauman välillä katon molemmin puolin. Kuskin puolelta ruostuminen on levinnyt jo reilusti, apukuskin puolelta ei vielä juuri yhtään.

    Käytin autoa Kuopiossa Audi Centerissä (K-caara), josta selvisi seuraavaa:
    - Auton katto on vaihdettu 2013 Salossa silloisella jälleenmyyjällä. Kuulemma hitsisaumoista jo näki, että ei alkuperäinen. Spekuloi syyksi hirvikolaria tai vastaavaa vauriota. Lisäksi jo aiemmin kesällä eräs automaalari katselmoi ja totesi saman asian katosta, että maalipinta ei ole alkuperäinen. Vastahenkilö audi centeriltä mainitsi, että heidän järjestelmien tietojen mukaan "katto on korjattu valmistajan ohjeiden mukaisesti". Sellainen maininta siellä oli. Aluksi puheli, että voi olla takuun piirissä.
    - Tutkimuksien jälkeen totesi, että ei kuulu minkään valmistajan myöntämän ruostumattomuustakuun piiriin, jonka valmistaja myöntää. Tässä on ollut vain kolmen vuoden maalaustyön takuu. Kysyin häneltä, että onko se normaalia, kun tämä nyt ruostuu tällä tavoin ja ilmeisesti maalaustyö on sitten mennyt jotenkin pieleen? Hän sanoi, ettei ole normaalia tämä ruostuminen ja totesi, että jokin on tuossa maalaustyössä mennyt pieleen, koska se nyt ruostuu. Ilmeisesti pohjatyöt menneet pieleen tai jotain?

    Kysymykseni nyt teille onkin, onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta? Täytyykö vain niellä tappioni ja alkaa miettimään korjauskustannuksia omasta pussistani?

    Lisäksi haluaisin kysyä neuvoja ja vinkkejä tuon korjaukseen. Olen konsultoinut kahta maalaria ja molemmat totesivat, että koko katto ja oven yläpuolinen kaari pitää maalata, että jälki on hyvä. Autolla on tietysti ikää jo sen verran niin investointi kalliiseen maalaukseen ei houkuta. Onko olemassa keinoja, jolla tuosta "paikkamaalauksella" voisi saada edes jotenkin siistin, että kustannukset eivät nousisi pilviin?

    Viimeksi muokannut Killeri; 19.11.2020, 20:56. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

    #2
    Kyllähän tuossa on mennyt maalaus pieleen. Minä vaihdoin omaan autoon katon vuonna 2005, eikä se ainakaan vielä muutama vuosi sitten ollut ruostunut.

    Tuosta kattokourusta pitää saada ensin kaikki ruosteet pois, ja sitten suojata se kunnolla. Ei tuossa taida oikein olla muuta vaihtoehtoa kuin maalata koko katto, paikkamaalauksella tulee huono.

    Comment

    Working...
    X